2 amha miniveulens verwacht bij SKS met een lach en traan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 21:46

Thanks iedereen...ben toch even behoorlijk van de kaart...

cobelens schreef:
:(:) knuf voor jullie, tuurlijk spookt Desert door je hoofd. Samen knokken voor haar dochter

ja precies,zo voelt het ook..

timokyana schreef:
Tjee. Klote nieuws maar je hebt een diagnose.... en kunt verder ??? behandelen?
En nu op prascend/ pergolide? Is kaylee eigenlijk drachtig? (spijt me als ik er overheen gelezen heb.)
In het cushing topic zitten geloof ik wel hele fijne behulpzame mensen met ervaring.
Maar ik denk dat jij allang weer aan het puzzelen bent ;-)
Sterkte, hopelijk gaat het nu snel beter nu je haar gerichter kunt helpen!

Morgen gaan we pergolide ophalen...tuurlijk gaan we behandelen en ik als tegendraads persoon heb wederom stellig beweerd dat ik mijn paard(en) zo goed ken zeker Kaylee dat ik zie en vooral voel hoe ze reageert en welke dosering aanslaat....
En nee Kaylee is niet drachtig, zelfs nooit gedekt want ze werd nooit hengstig en ik heb alle adviezen in de wind geslagen geen regumate, niet hengstig spuiten, ik geloof in de natuur en zeker in gedrag van mijn dieren...er was een reden voor en ja dat blijkt......
Haha is al heel veel discussie over geweest dat ik geen echte fokker ben...Kaylee al 7 jaar (bijna 8)en nooit gedekt......foei ~~}> belang van mijn dieren gaat voor alles....
Nu ja nooit gedekt,ooit is Wynn uitgebroken en achter Kaylee (2 a 3 jaar toen) aangegaan toen hebben we haar hengstig laten spuiten voor de zekerheid want er was wel wat gebeurd en ze is erna zo ziek geweest en niet hengstig ;)
Maar ze is wel vruchtbaar want wij zien aan Wynn wanneer ze hengstig zou moeten zijn en zelfs door eisprong ooit met spoed in kliniek beland...nu weet ik het al als ze weer ligt te dweilen met koliekverschijnselen, maar ga altijd alles na en stop er zelf pijnstilling in......

Maar goed ik ben zeker al weer aan het puzzelen en heb dossier Desert er ook weer bij 8)7 maar schouders eronder en over paar maanden ga ik jullie de oude Kaylee weer laten zien :):) +:)+ _/-\o_
( zei ze hoopvol)

esje01

Re: 2 amha miniveulens verwacht bij SKS met een lach en traan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:06

Wij gaan hier meedenken
En onze positieve energie straalt jouw kant op.

onpaardJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:15

Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en dat je duidelijkheid hebt. Ik weet niet zo goed wat cushing is, kan iemand me dat in het kort uitleggen? Hoop dat je haar nu kunt opknappen. :*

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:21

Tssk jij geen Fokker... Je zou sommige mensen... Hier blijf ik keihard duimen dat
het goed gaat komen, en ze opknapt door de pergolide. En over een paar maanden weer haar oude zelf is. Voor jou een dikke knuffel San!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:29

Onpaard: Cushing wordt tegenwoordig vaak PPID genoemd, dit staat voor Pituitary Pars Intermedia Dysfunction. In de hersenen zitten onder andere de hypothalamus en de hypofyse, die alles rondom de hormonen regelen. De hypothalamus maakt een stofje aan wat er voor zorgt dat de hypofyse aan het werk gaat (en dat er voor zorgt dat de hypofyse stopt met werken wanneer het werk klaar is), bij PPID maakt de hypothalamus dit stofje niet, of niet genoeg aan waardoor de hormonen in het lijf ontregeld worden...
Hieruit kunnen symptomen ontstaan als hoefbevangenheid (omdat de eiwitten niet meer/minder verteerd worden), jeuk, algehele malaise, enz.

Sandra: Je mag trots zijn op hoe goed je bent voor jouw paardjes! En op de wijze waarop je fokt! Alleen met gezonde ouder dieren en altijd eerlijk tegenover mens én dier... Daar kan menig fokker een voorbeeld aan nemen!!

Edit: sorry woordenboek staat aan hahah
Laatst bijgewerkt door Jasia op 06-10-15 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 22:36

ow Jasia _O- _O- _O- _O-
jij maakt me altijd aan het lachen.......

Jasia schreef:
Ontaard: !!
ipv onpaard

maar goede uitleg en dank je wel, zit hier even te schudden van het lachen Y;(

onpaardJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:38

Bedankt voor de duidelijke uitleg Jasia.
Ontaard _O- valt wel mee hoor :=

Sandra jij bent top +:)+

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:42

Hahaha, stomme telefoon! :')

Ben blij dat ik jullie kan laten lachen :')

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:06

Wel weer lekker dubbel he.... Maar met Desert gaat het goed, en wat al gezegt wordt zij gluurt en stuurt mee. En zie je dat je steeds weer de bevestiging krijgt dat je gevoel goed is!!!!!!!¨Hoe banketstaaf ook, laten we ervoor gaan dat ze wel geholpen kan worden. Houd vol San!!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:44

Alles een beetje een plekje kunnen geven?
Geef je magnesium wilgentakken gedroogde brandnetel als extra ondersteuning
Heeft soms verbluffend goede resultaten
Virtuele knuffel naast onze positieve energie stuur ik vol liefde jouw kant op.
Goed weekend

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 22:44

Dank jullie wel :*

Weet je ik heb zoveel voor mijn kiezen gekregen en mede dankzij jullie heb ik nog steeds de vechtlust, gewoon het bewijs dat er nog oprechte mensen zijn in deze (paarden) wereld....en als ik nu een smiley met middelvinger had, had ik die voor sommige gebruikt, de hypocrieten, degene die ook meelezen en het beter weten achter mijn rug om...
Maar guess.... ik heb een kudde die 1000 % onvoorwaardelijk alles voor mij doet en durven te laten zien wat ze voelen en ja dan moet je het ook kunnen zien he....
Ik zie, voel, proef en.......houd van ze!!!!

Zo dat moest even :D

Inmiddels heb ik weer een heel stuk Kaylee terug, ik weet dat ik gelijk had, ik weet nu wat er is en ja heel stom en dubbel maar toch een last van schouders...
En hihi drie maal raden, spiegel spiegeltje....Kaylee gaat al met sprongen vooruit en begint weer Kaylee trekjes te krijgen, zuiver waarschijnlijk omdat ik niet meer zo pieker.....

Waarom weer hier? Geen idee maar wat ben ik oprecht dankbaar dat dit bijzondere meisje hier geboren is, haar mama had mij al uitgekozen met haar in haar buik of wie weet was dat Kaylee zelf wel, maar geen moment spijt...

I won't give up!!!

esje....magnesium krijgt ze iedere dag, de rest heb ik ook en geef op gevoel....

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 07:49

<3

sheddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:08

Never ever give up , uiteindelijk komt alles zoals het bedoeld is... er waken zoveel lieverds over jou en je paardjes mee . En daarbij is een paard geen barbiepop maar een prachtig diertje die zoveel meer kan geven als je ze de ruimte geeft .

sheddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:09

*\%/* <3 <3 <3 *\o/*

onpaardJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:46

Wat fijn dat je Kaylee ziet opknappen. Hopelijk wordt ze met de medicatie weer helemaal de oude.
Je bent geweldig voor je paardjes.

Even off topic, ik heb een nieuw matras. Een hele tijd geleden hadden we het er over dat we bijna allemaal een nieuw matras nodig hadden. Nu eindelijk een nieuwe. De oude was zo oud dat ik het hier niet eens durf neer te zetten :')

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:16

mag ik heeel eventjes eeeeen keer een heeeeel klein beetje advocaat van de duivel spelen? Lieve San, zowel Desert als Kaylee hebben t gezegt. Vertrouw op je gevoel. DOE DAT DAN NU OOK EN BLIJF DAT DOEN. En dit durf ik met hoofdletters te zeggen omdat ik om jou en je kudde geef!!
Het is super zoals het met Nikan gaat, maar houd wel tijd over voor jezelf en voor de rest. Het is natuurlijk super dat jullie bij elkaar zo gevoelig zijn maar lieve schat dat kan ook tegen je werken he.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:51

Bah bah wat een weer.
Heb toch altijd moeite met de overgang van de seizoenen
Energie is beneden alle peil.
Het is maar goed dat ik mijn beesten heb om me op de been te houden.
Hoe is het met jou San.
Red je het een beetje.
Met dit weer is het voor mensen met reuma helemaal niet makkelijk om de dag redelijk Door te komen. En daarnaast ook nog eens zorg te dragen voor de mensen en dieren om je heen.
De magnesium en kalium is hier thuis al weer niet aan te slepen.
Virtuele knuffel
Liefs ons x

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:17

We zijn weer een paar daagjes verder

Hoe is het bij jullie?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 10:39

Sorry sorry,...

Er gebeurt zoveel hier.....
Ik heb ook een chronisch tekort aan energie momenteel, weersveranderingen is voor niemand goed.

Kaylee gaat redelijk met ups en downs maar die gaat er zeker komen voor minder doen we het niet.

Verder zo druk met alles dat ik eens vergeet te genieten, ik liep naast Keet van de week en had ineens een veulen tegen mijn hand en aangezien de tijd vliegt momenteel kijk ik even in de agenda, waaat 4 februari is ze al 300 dagen, wordt straks tijd voor nieuw topic...
Leuk en Blonde is ook eind februari zo ver.....

We hadden Caramel drachtig gekocht maar die was laat gedekt dus hebben nog 1 poging met Princess gedaan die pakt nooit met veulen aan voet, ze is niet meer hengstig geworden en toen ineens Caramel hengstig,Wynn was zo frusti en nieuwe merrie en hengstig dus hij mocht erbij was goede keuze want Caramel is gelijk in de kudde geaccepteerd door alle merries( behalve Kaylee die haat haar }> )

Maar er komt nu meer rust,regelmaat en tijd, Lisa is op kamers en zij heeft afgelopen weken meestal de stallen gedaan en ik thuis een hoop geregeld, dus weer terug naar mijn oude ritme en koppie leeg maken met mesten.....en vaker NEE zeggen...
Volgende week moet mijn mams geopereerd worden dus daar gaat mijn vrije tijd heen komende tijd.

Zo dit was weer de update van afgelopen tijd :D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 22:45

Zie ik ineens weer mijn topic :D

Kaylee gaat best oke.....ze is er nog niet maar gaat er zeker komen.....en volgend jaar ga ik een topic maken en iedereen met zulke leuke filmpjes spammen :j :j
enne...
Volgend jaar in ieder geval als het ons gegund is...3 veulies...Princess is ook drachtig gescand *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* en eigenlijk zo'n onverwachts laat kadootje,maar ik ben er heel blij mee en Caramel leeg maar enig twijfel net op randje qua dagen en er was wel iets te zien maar wat??? dus nog een keer scannen, maar zoals ik het nu voel en haar zie met gedrag,ook nog een kadootje met Wynnie <3

Dus misschien met geluk 2 vroege veulens en 2 late.....I go for them en Keet babe is al zo'n schatje wordt hengt :')

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:13

Ik hoop zo dat Caramel ook drachtig is!
En weer een Princessbeeb!! *\o/*

Ik hoop Caramel snel te ontmoeten, ben zo benieuwd naar haar!

Er staat trouwens ook een heel toevallige advertentie onder je topic bij mij, van 21 november... :')

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:22

Leuk san :)
Ben straks ook heel benieuwd naar alle nieuwe wynn babes :)

En wat fijn dat kayle beter gaat. Hoeveel pil krijgt ze nu per dag?

Ik lees wel nog altijd mee hoor. En ik leef mee. Maar mijn hoofd heeft tijd overvol gezeten.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:43

Spannend misschien 4 beebs.....

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:52

Fijn dat er met Kaylee in ieder geval geen achteruitgang meer is. Ik blijf voor jullie duimen!

En leuk 3 misschien 4 baby's! *\%/*

Edit: zo, Chaske en Yazhi hebben hun eerste stem bij de veulenverkiezing :D

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:38

Fijn dat kaylee steeds beter gaat.
Spannend hoor zoveel veulens volgend jaar.

heb ook al gestemd bij de veulen verkiezingen