2 amha miniveulens verwacht bij SKS met een lach en traan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Re: 2 amha miniveulens verwacht bij SKS met een lach en traan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 00:16

Fijn om weer wat van je te horen. Snap best dat je bokt en facebook moe bent. Zelf probeer ik zo weinig mogelijk achter de computer te duiken maar check wel vaak bokt even op mijn phone.

Wat leuk dat Chaske een nieuw baasje krijgt. Ben benieuwd hoe de ukkies zijn gegroeid.

Verder goed aan jezelf denken. Hopelijk voel je je snel weer wat fitter.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:20

Oké, als niemand het vraagt, vraag ik het wel....

sandra3235 schreef:
oh zo erg.....ik ben en was bokt moe en ook fb moe.(en ook gewoon moe en lichamelijk niet in orde, heb nu hartpilletjes om op hol geslagen hart te kalmeren en begin me weer redelijk te voelen).....maar het moment dat je je gaat irriteren aan mensen moet je een tijdje een ban doen zegt mijn man...en neen niet dit topic hoor.... ;)
Maar gewoon heel veel gebeurd,energie goed verdelen en je inzetten voor de dingen die ik wilde...
Ik ga een update proberen te geven eerdaags.....

En ik ben een super trots baasje van mijn kudde.....en zeker op Nikan,die gaat geweldig, al zoveel mensen blij gemaakt....kanjer <3

https://www.facebook.com/SKS.Nikan?ref= ... page_panel

Daar staan zijn nieuwtjes en projecten en binnenkort (dierendag editie)komen hij en ik in de Margriet, interview gehad en fotograaf en visagiste over de vloer.....

Veulens gaan geweldig, Chaske is zelfs verkocht als hij oud genoeg is..
Kaylee is halen en brengen....

Zwarte Keet is logeren bij Maydine, Tina en Huub en wordt door hen merriekeuringklaar gemaakt....

en... en....en......

En en en wat?????

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:43

Fijn san je update ik zie nikan ook geregeld langskomen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat met hem en zijn training. Ben benieuwd hoe de veulens er nu uitzien en chaske gaat hij naar een bekende/bokker?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 22:11

Sorry mensen....ik mis mijn eigen topic dus jullie wel maar bokt niet en tijd en energie ontbreekt erg hier,ik val van het ene in het andere.....

Maar ik ga zo eens proberen een samenvatting te maken...... Y;(

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:38

Mis jou ook San :*

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:01

hier nog een...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:56

Hier ook... Al vind ik die updates van toppertje Nikan geweldig!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 19:54

Wat lief van jullie <3
Ik ga mijn best doen,maar heb met regenval lekkage in keuken,ben vandaag aan t slopen geweest en nog netjes ook,paps mag trots zijn op zijn klusdochter.... want lek ook wss gevonden O:) _/-\o_

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:43

Yeaah girlpower *\o/*
Voelt toch altijd weer goed als zo n klus je zelf gelukt is he? :')

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 21:10

Oh ja zeker weten ik ben versleten maar voldaan.....en trots :D

maar ik word pas weer ik, als Kaylee ooit weer op de rit is,ben wederom aan het puzzelen dacht na Desert klaar te zijn |o en denken en verzinnen en oke ik ben nu zover dat ik gevoel achterna ga en niet de medische en logische kant.......in dit geval wat kan en niet kan qua leeftijd etc...
wordt vervolgd.....

Verder druk met Nikan krijg best veel klantjes nog steeds belangeloos en help eigenlijk met hem of behulp kudde een hoop mensen,geeft ook voldoening..pas op 2 gesloten afdelingen dementie geweest met hem,hij was zo braaf en wat een indruk heeft het gemaakt op ons, we gaan er vaker heen...

Verder hele korte samenvatting,Kaylee zegt al genoeg vrees ik..
2 veulens te koop, Chaske al die tijd gereserveerd en niet doorgaan...Yazhi pas besloten na wikken en wegen,hoop dat ze bij iemand haar broer kan opvolgen,ze is er zo geschikt voor...
http://www.bokt.nl/markt/ad/369435/klei ... rsamhaamhr

nieuwe merrie Caramel <3 <3
voor de vaste meelezers ooit bij ons bevallen als gastmerrie en ik had zo'n klik met haar en zij met mij,maar ze stond niet te koop en er toen geen kans om te kopen en nu stond ze te koop en ik had haar beloofd dat ze ooit terug naar hier mocht komen,kwam niet uit qua alles maar gevoel verstand....uiteindelijk gevoel en ze is er...Mariska Selman thanks schatje xxx
http://www.littlechapelstables.nl/verkocht/caramel.htm
en drachtig van
http://www.littlechapelstables.nl/verkocht/tiz.htm

Blonde heel erg ziek geweest en erna Yazhi 1 week na enting en genoeg puper gedoe en verdriet en zorgen en manlief qua gezondheid.....
En soms denk ik rust...... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En dan had ik op fb geplaatst pas:

Ondanks alle tegenslagen geniet ik nog volop met hart en ziel van mijn kudde...
Al meer dan 8 jaar de oude garde waar wij mee gestart zijn, met wat nieuwe aankoop en aanhouders,zoals ik lees overal zal ik geen ultiem fokdoel bereiken maar ik kan lezen en schrijven met mijn dieren en houd onvoorwaardelijk van degene waar ik voor ik gekozen heb en zij vliegen voor mij,laat mij maar schuiven,....tevreden zijn met wat je hebt is een kunst of gunst????

En daar gaat het om...... :D _/-\o_

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:14

Tsja mijn antwoord ken je.
Je bent super goed bezig.
Enne voor wat het waard is ben trots op je Hoe je nu iedere keer ruimte geeft aan je gevoel

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:18

Wat balen van de lekkage en Kaylee. Succes ermee. Ohh yazhi zou haar zo graag willen hebben! Vind haar helemaal tof. Helaas kan ik gaan paardje onderhouden. Succes met de zoektocht naar een nieuwe baas. Enne wat een toffe merrie die nieuwe!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 23:11

esje01 schreef:
Tsja mijn antwoord ken je.
Je bent super goed bezig.
Enne voor wat het waard is ben trots op je Hoe je nu iedere keer ruimte geeft aan je gevoel

Dat is mij heel veel waard,dank je wel :* en ben er nog lang niet....

xoranlover.....dank je wel en ja ze is de moeite waard, maar Chaske heeft zeker ook mijn hart gestolen......

duo penottie

Afbeelding

En vergat ik Kees onze rood/witte stalkat die iedereen ook wel van topics kent hebben wij in moeten laten slapen....wat een verdriet....Maar dankbaar voor alle jaren voor de kat die al eerder op stal woonde dan wij en die wij met liefde mee overgenomen/geerfd hebben...

Afbeelding

Afbeelding

en foto Kaylee.....valt er iets op??

Afbeelding

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 00:16

Chaske heeft meerdere harten gestolen hoor! Wat een geweldige clown is het, zijn baasje mag zich in zijn of haar handen knijpen. Jij weet wel de knappe dieren aan je kudde toe te voegen San wat een beauty is de nieuwe merrie. Ga zo door met Nikan geweldig echt waar, hoop ooit toch een kleine donatie te doen voor je geweldige werk. Arme schat Kaylee vond haar bij de veulen meeting zo leuk, hoop dat ze zich erdoor slaat ze mag zich heel gelukkig prijzen met jou als baasje! Sterkte met het verlies van Kees de kat hopelijk is ie erg oud geworden bij je. San ga zo door echt waar het is dat ik zo ver weg woon, maar als er weer een veulen knuffelmeeting is kom ik zeker wel! (Die boete in de trein heb ik voor lief genomen :') ) +:)+

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:45

Geen ultiem fokdoel misschien..
Maar die keet kinders worden toch echt iedere X groter en mooier.
Kanika blijft een geval apart. :+
Je hebt een geweldige kudde!
De paardjes die hier jong zijn gekomen daarvan waren die van jouw toch wel het makkelijkst

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:52

Wat maak je toch veel mee San, jij en je diertjes... Ik hoop dat 2016 jullie jaar word hoor en dat er zieken uitblijven.

Knappe nikan doet het goed he! Heerlijk om je verhalen te volgen op FB.

Chaske heeft mijn hart gestolen hoor!
En de lieve stalpoes ook ontvallen.. De lieve schat!

Wat mij opvalt bij Kaylee is de vochtbulten boven de oogjes. Ik hoop dat ze snel weer opknapt!
( is ze op chusing getest? Ik geloof dat testen momenteel gratis is op voorrijdkosten veearts na.. misschien een overweging waard.. Al denk ik dat je gevoel je niet snel in de steek laat :(:) )
Sterkte voor jullie en wees trots op jezelf!
Geniet ook lekker van je nieuwe merrie, mooi dat het zo heeft moeten zijn dat ze nu weer lekker terug 'thuis'is.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:44

Ik dacht ook aan Cushing bij t zien vd foto's.. (Door de vochtbulten en haar klachten)

Vervelend dat de koop van Chaske niet door is gegaan, maar ik weet zeker dat hij en Yazhi een geweldig huisje vinden.. Ze zijn zo leuk :+:

Sterkte met het verlies van Kees :(:)

En het belangrijkste (misschien zeg ik het te vaak, maar altijd gemeend): je bent een topper!!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:22

lieve lieve San, wat zal ik zeggen. Je weet ook wat ik vind. Blijf bij je gevoel, dat heeft je tot nu toe bij alles het verste gebracht!
Caramel is een beauty echt waar, maar Kaylee blijft, als Desert kind mijn topper. Zoals Jasia in haar onderschrift heeft staan What is meant to be, will always find its way.

liefs van ons

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:43

Lieve San, je hebt een geweldige kudde, geweldige veulens. Ik hoop met heel mijn hart dat 2016 een beter jaar wordt voor jullie betreft zieke dieren.

Wat is een fokdoel??? In mijn ogen, streven naar gezonde dieren, eerlijk zijn, openheid, testen op afwijkingen, dieren met afwijkingen uitsluiten, geen kop in het zand praktijken, eerlijkheid naar je dieren, enz enz.
Helaas in alle wereldjes, katten, honden, paarden, parkieten enz heb je een heleboel rotte appels. Mensen die voor het geld fokken (en ondertussen het hardste blèren dat ze het voor het ras doen), mensen die het niet zo nauw nemen met afwijkingen. ziektes enz. want ze zijn te mooi om niet mee te fokken. Dat eigenaren dan veel verdriet hebben, dieren pijn hebben, ziek zijn enz dat boeit ze niet. Ook heb je de betweters, die alles weten zonder ook maar te testen, of onderzoeken. Bah!
Mensen die fokdieren zonder pardon op straat zetten, ze hebben hun geld op gebracht enz enz. Ok, een ouder fokdier bij iemand anders laten wonen omdat het daar rustiger is, meer aandacht enz omdat de jonge garde te druk is, dat kan ik begrijpen, maar dan wel naar 5* huisje.
Maar lieve San, tot die mensen behoor jij duidelijk niet. En ik ben heel blij dat ik jou heb leren kennen. xx

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:25

Loeslucky prachtig verwoord! Ultiem fokdoel is vind ik ook een goed karakter bij de paardjes. Iedereen heeft een ander fokdoel, jij hebt het beste voor met paardjes dat kan niemand je afnemen!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:44

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden, ik zal straks inhoudelijk reageren...

Maar idd ik twijfel al tijdje, ze heeft een hoop symptomen van ppid/cushing. Maar iedereen zegt dat ze te jong is.
Ik heb nog steeds overleg met de internist van Desert en zeker aan hand foto's vetophopingen boven ogen, die zei het is niet onmogelijk dat ze het heeft, we gaan testen op EMS (ze was ooit poitief getest IR) maar op alle hevigheidst van het bevangen, nu kijken wat haar waardes zijn en toeval bestaat niet want deze testen kunnen natuurlijk ook thuis door da en niet perse in Utrecht,daar zijn wel nauwkeuriger testen maar dan moet ze paar dagen opgenomen worden en hangt prijskaartje aan. Mijn da is toen gestopt en ik ben zoekende naar een goede meedenkende arts, ik had een spoed voor Blonde, een leuke doortastende meid die s avonds laat kwam, hebben we gelijk over Kaylee gehad en dan kom ik op mijn toeval bestaat niet, zij is oa in opleiding geweest bij internist Desert waar ik zoveel vertrouwen in heb, dus bij deze heb ik haar gebombardeerd tot mijn nieuwe dierenarts en de afspraak staat al as maandag voor bloedafnemen...
Duimen jullie? Klinkt zo stom maar ik hoop het eigenlijk dan kan ik er iets mee, want als hier niets uitkomt vrees ik dat ze haar moeder achterna gaat....

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:47

ik duim :(:)

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:27

Duim mee
Dikke knif

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:47