veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:31

Zo erg hoe mensen soms kunnen zijn. Dat een paard zo kan veranderen door bepaald dingen. Dit heb ik ook gezien bij mijn merrie. Maar gelukkig is haar vertrouwen in mensen weer helemaal goed gekomen. Behalve met het uitmesten van de stal. Dan blijft ze mooi in een hoekje staan zo ver mogelijk.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 20:39

Heel erg jammer. Ik heb haar bij een handelaar weggehaald, ik werd getipt dat dit echt een paard voor mij was. Ik weet dat ze een aantal bekende adressen heeft gehad in Nederland, maar helaas nooit verder gekeken als hun neus lang was. Ik ben erachter gekomen mer samenwerking van fysio dat probleem in haar hals zat. Daar bleek een ontsteking te zitten. Na behandelen heeft het 2 jaar geduurd voordat ik haar normaal kon rijden. Ik denk dat je niet wilt weten hoe ze behandeld is hiervoor, alles voor het geld...
Enorm blij dat ze bij mij is gekomen. Ze heeft wat aparts, veel zullen dit niet begrijpen.
Ze heeft een vechters mentaliteit, in goede zin. Op wedstrijd trekt ze er enorm aan, heb ik bij een ander paard nog niet meegemaakt. Ze wilt eigenlijk echt werken, nu had ik gewild dat dit minder zou worden. Ik heb er van de zomer nog een paar keer opgezeten, wat ik niet had moeten doen. Lichamelijk kan ze die oefeningen niet meer aan, maar in haar koppie kan ze alles. Rustig een buitenritje zit er dan ook niet zomaar in. Had haar graag een pensioen gegund waar ze lekker buitenritjes kon doen.

Vandaag <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En als iemand beweegt of te dichtbij komt :=
Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 19:05

Nigrante vandaag weer eens opgepakt onder het zadel. En ik ben zo blij en trots <3 ze heeft het zo goed gedaan. Voordat ze behandeld is met irap wilde ze met geen mogelijkheid rechtsom. Na een tijdje longeren en aan de hand werken (schouderbinnen, ook op volte, schouderbuitenwaarts, wijken enz) ze heeft er echt baat bij gehad. Ze gaf zo'n geweldig gevoel!
In het begin kan ze nogal aan staan en doen dat iets heel eng is. Zo rij je 4 rondjes langs een krukje 5e rondje springt ze met 4 benen van de grond _O- voor de zekerheid daarom een slof eraan gedaan, maar enkel maar los gehangen. Ze was topbraaf <3 buik wordt nu wel echt zichbaar, nu lekker beetje basis bevestigen en sterker worden. Dan na het veulen echt aan het werk Afbeelding

wordt tijd dat ze een eigen hoofdstel krijgt, is geen porem. Ze heeft een speciaal maatje helaas

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:47

Ja ze is overduidelijk drachtig :))
Wat fijn dat ze wat beter in haar vel zit!

Mer1980

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:55

Mijn favo merrie <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 22:03

Op een duur had ik nog zo weinig vertrouwen dat er überhaupt nog iets goed zou gaan. Dit geeft me zo'n boost <3

Odilia heb ik gisteren voor het eerst gegalopeerd links en rechts in de cirkel. En voor het eerst in de binnenrijbaan geweest. Ze deed het heel braaf. Als ze het spannend vindt sluit ze zich nog wat af, maar met geduld komt dit helemaal goed.
Trotse paardenmama hier hoor :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:44

Ik snap het! weer lekker rijden. WD ook alweer onder het zadel?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 20:35

Ga ik van het weekend ook weer op :):)

Vandaag Odilia voor de 2e keer in de grote binnenbak gereden. Echt super braaf. <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:06

Leuk Annet, ik zag het filmpje en het gaat top +:)+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:09

Ik ben zo benieuwd hoe WD onder het zadel is. al zijn nakomelingen kunnen gewoon goed lopen. Komt er nog een winactie voor WD? O:)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 01:40

Het was precies een jaar geleden dat wild Thing haar veulen is verloren. We zijn ondertussen een heel stuk verder en heb nu vertrouwen dat deze dracht volbracht wordt. Toch blijft het spannend, maar we zijn al een heel eind opweg. :j

In de dikke buiken topic kwam het pendelen voorbij met een spijker aan een haar van de merrie. Als de spijker rondjes draaide dan wordt het een merrie, gaat de spijker op en neer een hengst. Ik heb het uitgeprobeerd. Bij Wild Thing twijfelde ik, maar leek het meeste dat hij op een neer ging. Bij Nigrante duidelijker rondjes.

Ik ben erg benieuwd of deze voorspelling goed is.

Het rijden valt dit weekend een beetje in het water. Ik dacht Nigrante is wel braaf, zonder longeren opgestapt. Eerste rondjes ging prima, volte linksom en baf rodeo. Behoorlijk hard gevallen op mijn onderrug.
Zo bollen en afgaan heeft ze nog nooit gedaan. Was het frissigheid of toch nog oudzeer? Ik weet het niet. Ik ben er weer op gegaan maar het bleef een beetje wringen. Deze ochtend ga ik weer kijken hoe het gaat. Of het mij überhaupt lukt, ik loop nu erg moeilijk en bukken of iets optillen doet erg veel pijn. Zo balen, wilde ook lekker aan de slag met Odilia en White.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:59

Jeetje Annet, snap dat je geschrokken bent en hoop dat je niet nog last hebt van de val :(:)
Ik hoop dat het de frisheid was, echt!
Wild gaat een prachtveulen krijgen, weet ik zeker :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:20

Moeilijk is dat he? Dat je gewoon niet weet waar je goed aan doet. Is ze fris en blij? Of loopt er toch iets te wringen... Beterschap in ieder geval.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 13:33

Echt waar, op deze momenten vraag ik me echt af waarom....

Gisteren is Rosa met een been over de bakrand van de longeer cirkel gekomen. Lag helemaal open.
Kom ik net op stal aan, gaat Nigrante helemaal niet goed. Kan en wil niet lopen. Ze heeft een klap gehad in de paddock |( ze heeft zoveel pijn, staat helemaal opgetrokken. Ik geef haar pijnstillers, als het niet helpt bel ik de dierenarts

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 14:30

Ach nee, wat erg voor jullie :(:)
Ik hoop zo dat het meevalt voor allebei _/-\o_

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 15:46

Dierenarts met röntgen komt eraan. Vertrouw het toch niet.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:17

O nee! Arme Nigrante. Dat er ook nog bij.
Sterkte met de ziekenboeg!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:15

Jeetje wat een stress weer :n
Ik duim voor een goede afloop!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:36

oliebol zeg.. Ik volg je topics altijd stilletjes en ben fan van Nigrante, wat een schrik. Het lijkt wel alsof er elk jaar een addertje onder het gras zit bij je, ik hoop echt dat dit meevalt en je al je veulens veilig en gezond mag krijgen. Geluk mag wel eens aan jouw zijde staan :(:)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:48

Jeetje zeg... Wat een pech dit weekend voor jullie! hopelijk valt het met Nigrante mee en geneest Rosa haar been snel!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 18:46

Het lijkt gelukkig mee te vallen. Het is enorm pijnlijk, krijgt haar been niet zomaar van de plek af. Maar geen breuk. Bij het wondje wel krammetjes in gegaan. Het zou de komende dagen beter moeten gaan. Anders moet de dierenarts toch weer terug komen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:59

Pppffff nou hopen maar en duimen draaien :j
Sterkte en beterschap!

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:30

Jeetje zeg, wat weer veel pech! Hoop dat nigrante opknapt!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 22:42

Ze stond met haar elleboog naar buiten. Ik hoop dat ze snel wat opknapt met de pijnstillers/ontstekingsremmer. Afbeelding
Afbeelding

Dit was gisteren Rosa, nu was het veel dikker. Gelukkig is ze fit en kon ze aan de hand wel wandelen.
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Wild Thing 296 dagen. Even lekker borstel eroverheen. Is lekker aan het verharen
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:14

Ook hier maar even een reactie, ik duim voor jou dat alle maanden hierna gewoon normaal zullen zijn, gewoon rustig aan zonder pech, want er lijkt wel een vloek op jullie te rusten qua pech.... :knuffel: