Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
als hij helemaal de fles of speen niet neemt ben ik de banketstaaf, dan kan ie terug naar de kliniek want dan kan ik gewoon niks meer. De dierenarts zei ook, je kan hem best een paar uur niet voeren en zien wat ie dan doet maar een zwak veulen zal geen moeite meer gaan doen hoor. Dus ik kan hem moeilijk niet voeren want dan eet ie dus ook echt niet, lijkt me niet de bedoeling, kreeg de rekening net, als je weet wat het bedrag is dan denk je al helemaal niet meer ”dan eet hij maar niet”. Das veel te duur als ie het niet overleefd
plus dat ik dat uiteraard niet over mn hart kan verkrijgen.
maar wel een verschrikkelijk lief paard zal zijn hagelslag schreef:En als je hem een uurtje later geeft dan normaal en iets moeite laat doen voor de fles.
Dus wel iets later, maar niet extreem later?
maar wordt ie zo snel slap dan? Ik denk als je van de dierenarts een paar uur mag rekken, dat je 'm nu misschien wel wat verwend. Maar ik snap ook wel dat je wilt voorkomen dat het mis gaat. Gewoon je gevoel volgen!
hij moet zo’n speen naar beneden drukken toch en dan zuigen? Zal er eens naar kijken.
het is echt een geval apart
dus ik voer hem gewoon weer en zet de wekker weer over 3 uur, dan zien we wel wanneer ik wakker word.
dankjewel! anoukwendy schreef:Een drijfspeen kan ik proberen idd, hij wil alleen zn neus helemaal niet in een bakje, alsof ie claustrofobisch is ofzohij moet zo’n speen naar beneden drukken toch en dan zuigen? Zal er eens naar kijken.
Als ik de fles ergens anders geef dan buiten de uier drinkt ie al niet meerhet is echt een geval apart
Maaaarije schreef:anoukwendy schreef:Een drijfspeen kan ik proberen idd, hij wil alleen zn neus helemaal niet in een bakje, alsof ie claustrofobisch is ofzohij moet zo’n speen naar beneden drukken toch en dan zuigen? Zal er eens naar kijken.
Als ik de fles ergens anders geef dan buiten de uier drinkt ie al niet meerhet is echt een geval apart
De drijver rondom de speen drijft op de melk, het onderste deel er in. Ze worden eigenlijk gebruikt om kalfjes uit emmers te leren drinken maar wie weet werkt het ook voor verwende veulentjes

meneer wil een lamspeen, maar ik ga even zoeken pien_2010 schreef:Is er onderzoek gedaan naar de mond? Gehemelte, grootte mond etc? Want dat is wel opvallend dat hij de voorkeur heeft voor kleine speen. Dat roept deze vraag bij me op. Misschien is er een lichamelijke oorzaak voor dit gedrag.
hoeft amper moeite te doen.
ik wil hem niet terug moeten brengen en nog meer kosten maken. Plus dat ik dat ook gewoon zielig vind, dat heen en weer sleuren..
dat is wel heel ruig!