Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 21:21

Haha met alle plezier Katja, je woont alleen zover weg en ik heb mijn teleporteer-bewijs niet gehaald O:) Blue is wel een stuk groter dan Kirs toch? Op de foto's toont ze in ieder geval niet klein.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 15:44

>;) Heb ik wat van je aan? >;)
Afbeelding

Ok, de boze blik hebben we gehad. Vandaag was het weer tijd voor buikfoto's en daarnaast is het best een bijzondere mijlpaal: nog 100 dagen te gaan *\o/* Vannacht zwaai ik de drie getallen in het aftellen uit en verwelkom ik de twee getallen. Stiekem begin ik nu een beetje ongeduldig te worden tot er gewoon een 0 staat :o (iets eerder mag ook wel Kirs, op 321 dagen mag het eigenlijk wel gewoon komen van mij O:) ).
Het regende, Kirs is gigantisch aan het verharen en mijn idee om 100 dagen op de buik te tekenen mislukte omdat mijn stoepkrijt niet opgewassen was tegen het verharen _O- maar Kirs heeft het helemaal goed gemaakt door heel lief mee te werken voor de foto's deze keer. Dus ze staat er eigenlijk best toonbaar op :D als beloning mocht ze aan het eind even heerlijk boos kijken, waar dus bovenstaande foto uit kwam. Heb nog wel meer rare bekken als daar vraag naar is haha. Maar nu even de echte reeks:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naast een buik die lekker aan het groeien is, is het ook wel leuk om naar de vacht te kijken. Nu ze aan het verharen is komt heel langzaam haar worteloranje gloed weer doorzetten, kom maar op met de lente!
Als het verharen flink doorzet gaan haar lieve fluffy beenwarmers en ook weer af, in de winter vind ik dat lief maar in de zomer ziet het er dan uit als een puber jongen die heel trots is op zijn 5 baardharen :=
(Gok linkje: https://goo.gl/forms/ndyF1KoEu9Y7SZZJ3 )

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:17

Heerlijke groei zo!
Blue is trouwens denk ik zo'n 1,35

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:34

Verharen? :wow:
Hoop maar dat die van mij er ook gauw mee beginnen, vooral de jongste. _O-

Maar wat ziet ze er goed uit <3 Lekker buikje al!
Ben echt benieuwd naar Nachtmerrie *\o/*

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 17:04

Dat is een mooie maat zeg Katja! Pas maar op, als ze kwijt is staat ze bij mij als nieuwe wedstrijdpony :Y)

KittyDylan: Kirs is hier ook nog de enige die echt verhaard hoor, bij haar komt het er echt al in bosjes vanaf. Maar mijn ruin verhaart eigenlijk nog helemaal niet en de ruin van mijn vriendin ook nog niet veel. Voor mijn gevoel is ze ook erg vroeg dit jaar. En jouw ukje is juist zo knuffelbaar met al dat haar <3 !
Ze groeit inderdaad lekker, ik ben ook ontzettend benieuwd naar Nachtmerrie! Ik moet alleen nog echt even een fatsoenlijke naam bedenken voor een merrie, mijn vriend wil Nachtmerrie ook als uiteindelijke naam maar dat gaat me wat te ver :=

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:08

Nightmare :+
Of gooi het door google translate tot je een taal bent tegengekomen waarin het wel leuk klinkt :P

Wat kijkt ze weer vrolijk _O- Al zijn de officiële foto's wel goed gelukt. Het gaat snel zeg!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:15

Afbeelding

Mara :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 18:04

Marrie_L : wij denken hetzelfde haha, de uren die ik al op google translate heb doorgebracht :') Zowel Nachtmerrie als Dagdroom (vond ik wel een grappige/zoetsappige tegenhanger) al bekeken in alle talen. Verder ook al aan het snuffelen geweest tussen namen van (nacht)monsters/demonen.
Maar ik wil ook weer niet zo'n naam geven dat je het veulen zowat vervloekt met een slecht karakter (is dat bijgelovig? := ) .

KittyDylan: Mara was ik nog niet tegengekomen als vertaling in het Zweeds, translate kende die niet. Toen was ik zo snugger om Mara Swedish te googlen. Ik weet nu dat er een 'sexy horrorfilm' is die zo heet _O- leuke suggestie, maar het beeld is nu een beetje verpest haha. Op zich vind ik Zweedse/Noorse etc namen wel leuk, Kirsten is ook een Scandinavische naam, maar ik vind het wel vaak hele harde klanken die ze gebruiken.

Ik denk ook dat ik het mezelf te moeilijk maak omdat de hengstennaam zo ontzettend op zijn plek viel. Ik wil die naam nog even geheim houden, maar de naam is van een personage dat een soort van draak is. Hij heeft de reputatie gevaarlijk en onbetrouwbaar te zijn, maar stiekem heeft hij een hart van goud. En het is gewoon 1 van mijn favoriete personages uit boeken :+ Dus daar heb ik echt al een connectie mee.
Sommige merrienamen die ik heb vind ik leuk, maar daar heb ik niet hetzelfde gevoel bij. Ik zal mijn lijstje tot nu toe wel even delen, wie weet hebben jullie nog suggesties. Sorry voor de Engelse tekst, ik ben vaak te lui om om te schakelen tussen NL en Engels tijdens het studeren/scriptie schrijven (wat ik eigenlijk moet doen als ik namen zoek).
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:21

Je namen hebben echt dezelfde stijl als die in mijn lijst stonden maar nou kan ik mijn dracht-schrift nergens vinden :+ Ik denk dat daar nog week wat leuks tussen staat namelijk

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:53

Wat een leuke namen! Ben heel benieuwd naar je hengstennaam en het boek wat erbij hoort, klinkt wel goed. :)
Zelf vind ik Nymeria er wel echt uitspringen voor een merrie, maar ik ben dan ook groot GoT fan. :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:59

Oeh mag ik een paar namen overnemen van je? O:) Ik zie een paar leuke voor later hihi

Annwyl vindt ik een leuke! Maar Lilith ook.
Zijn dit je merrie namen?

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:14

Nu begint het te korten!
Bij ons op school is het vrijdag 100 dagen, dat is vooral voor de 6de jaars die dan de middelbare verlaten en dat is dan binnen 100 dagen. Als dat niet te offtopic is :o

Van je lijstje vind ik Pandora wel leuk!
Maar die van KittyDylan vind ik echt de beste. Lekker kort en hoor je in mijn omgeving toch niet zo vaak.
Mara, I love it <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:18

Wat een leuke namen!
Haha met die draak moest ik denken aan Smaug van the hobbit tot dat ik las dat de draak een lief karrakter had.

Hou je van 1 naam of ook een combi?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:19

Ik was trouwens altijd stille meelezer oeps

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 20:27

Set_Elkol: haha hopelijk vindt je het schrift nog een keer, ben wel erg benieuwd naar je aanvullingen! Volgens mij hebben we wel dezelfde smaak inderdaad!

JolisaJ: De hengstennaam komt uit boeken van Robin Hobb, ik zal niet vertellen welke reeks want wat ik heb geschreven kan een spoiler zijn :') . Ik ben echt die hard fan van haar boeken.
Ik vind Nymeria echt een prachtige naam, maar juist dat het van GoT komt houdt me wat tegen. Ik kijk de serie wel (soms al vloekend, maar ik blijf toch kijken :') ), maar ik heb de boeken geprobeerd te lezen maar dat vond ik echt niets (sorry :o ) en daarom voelt het een beetje raar om er dan wel een naam uit te gebruiken.

KittyDylan: Ga je gang hoor, er zit geen copyright op hihi.
Annwyl vind ik er heel mooi uitzien, ik vind de betekenis mooi en leuk dat het Welsh is. Ik kan het alleen niet mooi op z'n Welsh uitspreken en dan vind ik het niet meer lekker klinken.
Lilith was de allereerste naam op de lijst, ik vind het verhaal erachter geniaal en het is kort maar niet standaard. Het minpuntje van Lilith is dat ik het wil kunnen afkorten en het dan Lily wordt en dat vind ik te 'lief' voor Nachtmerrie.
Dit zijn de merrienamen inderdaad, de hengstennamen staan in een blauwe tabel :') maar ik hoop dat mijn nummer 1 naam gewoon past als het een hengst is.

Jupinkle: Kijk dat is ook een mooie om af te tellen! Je bent nu dus 6e jaars? Spannend!
Aangezien ik toch in de pro-con fase zit met namen, Pandora is inderdaad ook een leuke. Geen topfavoriet bij mij, maar wel leuk genoeg voor de lijst. Mijn grootste probleem ermee is het afkorten, Pan is een beetje gek en bij Dora denk ik gelijk aan dat kinderprogramma.
Mara is het ook niet helemaal voor mij, maar was wel goed gevonden inderdaad!

Janinevv: Haha, hebben we je toch onder de steen uit weten te praten! Leuk dat je ook meeleest. Het is geen Smaug inderdaad, die is niet zo aardig :+ .
Ik heb een voorkeur voor 1 naam, lekker kort en krachtig. Maar een hele goede combi wil ik ook wel overwegen. Hier is de naam Miss Fortune bijvoorbeeld overwogen (lekker dubbelzinnig, spreek het even snel uit ;) ), dat kan ik wel waarderen (maar die staat al niet meer op de lijst, dus niet goed genoeg).

Het lijkt maar een beetje alsof ik namen te ver overdenk := _O-

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:30

Hihi ja ik ben onder de steen vandaan gekomen.

Ik had ook een veulen noemde ik Bella en was Bella Rosa omdat het leuk klonk.

Maar goed namen zijn ook erg persoonlijk, ik had altijd heel veel namen en dan was het geboren en werd het totaal iets anders.

Ik hou zelf ook meer van kort en krachtig maar soms is dubbele ook leuk als het niet te moeilijk word :)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:30

mooney schreef:
JolisaJ: De hengstennaam komt uit boeken van Robin Hobb, ik zal niet vertellen welke reeks want wat ik heb geschreven kan een spoiler zijn :') . Ik ben echt die hard fan van haar boeken.
Ik vind Nymeria echt een prachtige naam, maar juist dat het van GoT komt houdt me wat tegen. Ik kijk de serie wel (soms al vloekend, maar ik blijf toch kijken :') ), maar ik heb de boeken geprobeerd te lezen maar dat vond ik echt niets (sorry :o ) en daarom voelt het een beetje raar om er dan wel een naam uit te gebruiken.

Haha ik snap het, maar dankjewel voor de schrijver. Ik kan wel nieuwe boeken gebruiken. :D
Dat snap ik ook, ik denk dat je de naam nu steeds meer tegen gaat komen omdat het een populaire serie is. Dat is dan weer jammer. Maar je hebt genoeg keus zo te zien. :)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:24

Haha, dit vind ik grappig. Ik volg dit topic stilletjes en het is de eerste keer dat ik mijn naam (Cassandra) voorbij zie komen op heel bokt. Misschien ook 'leuk' om te weten, van wat ik gehoord heb, is dat Cassandra ook de naam was van iemand die haar eigen kinderen opvrat :Y) Ik ben vooral vernoemd naar een Grieks eiland en de naam beetje vervormd, omdat moeders de k niet zo mooi vond of zoiets :')

Ben heel benieuwd naar wat er uiteindelijk uit gaat komen en nu nog benieuwder naar de uiteindelijke naam van het kleintje dat komen gaat :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:43

vind niet dat je te ver nadenkt over de naam, hij moet gewoon klikken, opeens is hij daar en zeg je ja zo zal het worden. ;)
Heb ik ook steeds al gehad. :D

het nadeel van sommige namen is inderdaad dat je die altijd linkt aan een personage of iets of iemand, doe ik toch :o en als die dan tegenvalt dan is voor mij de naam al direct geklasseerd. 8)7

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:06

Inderdaad, straks kom je een naam tegen en dan is het "ja, die wordt het!!"

Ik heb al sinds September 2015 een vaste naam in mijn hoofd voor mijn eerste hengstveulen, maar dat moet dan wel een bruine of een zwarte zijn <3 (Hummer namelijk)
Ik kan pas in 2018/2019 de merrie dekken, maargoed :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 23:38

Janinevv: Ja het is altijd afwachten wat je doet als het veulen er eenmaal is, maar ik ben wel fan van goed voorbereid zijn :+ . Als ik na de geboorte nog moet gaan beginnen met verzinnen wordt het een fiasco vrees ik.

Jolisa: Ze heeft er een hoop, dus dan kan je even vooruit als je ze leuk vindt. Mocht je erover willen kletsen staat mijn pb box altijd open voor een robin hobb boekenclub :D Je ziet de namen uit GoT nu inderdaad steeds meer. Wel grappig dat dat toch sneller gebeurd wanneer iets verfilmd wordt (nouja serie in dit geval), want de boeken zijn er toch al best een tijd.

loveskiara: Dat is toevallig! Mooie naam heb je, dan een praktische vraag... Hoe noemen mensen jou als ze het kort willen houden? Of vindt je het niet fijn als mensen je naam afkorten?
Die associatie had ik nog niet met de naam, ik had hem uit de Griekse mythologie geplukt (gevalletje je komt wel uit het gymnasium, maar het gymnasium gaat nooit helemaal uit jou _O- ). Kinderen opeten is nu niet echt wat ik mijn pony mee wil geven haha, al houdt Kirs wel van kinderneusjes breken.

Fotsy: Dat denk ik ook inderdaad. Haha, ze zeggen ook weleens dat je pas door hebt hoeveel mensen je niet mag als je namen voor je kind moet gaan bedenken? Dat gevoel is het een beetje, namen zoeken zonder er bepaalde associaties aan te hebben valt niet mee.

KittyDylan: wauw, jij bent op tijd! Wel heel gaaf dat je nu al een naam hebt, dan moet Fflur je maar gelijk een zwarte hengst geven als eerste veulentje :j .

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:48

Nou liever niet, ik kan geen hengstjes houden _O-

Kirs houdt van kinderneusjes breken? :=

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:56

Wat een enorme lijst en ze zijn nog allemaal leuk ook. Petje af O:)
Aura is wel erg leuk. Toevallig ken ik ook een heel leuk meisje die Aura heet dus het zal ook wel andersom werken :=

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:56

Ik word vaak Cas of Cassy genoemd. Mijn moeder en tante vinden het vreselijk als mijn naam afgekort wordt, maar ik vind het erger als ik meerdere keren moet herhalen dat er nog Cas voor Sandra staat :))

Was ook toevallig dat iemand op bezoek was bij mijn opa en oma en zich afvroeg naar wie ik vernoemd was. Inderdaad naar die Griekse, of (ik dacht) Egyptische die haar kinderen opat. Laten we maar zeggen dat mijn moeder niet blij was te horen dat een naamgenoot van het verre verleden haar kinderen opat :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:05

Icecrystal schreef:
Wat een enorme lijst en ze zijn nog allemaal leuk ook. Petje af O:)
Aura is wel erg leuk. Toevallig ken ik ook een heel leuk meisje die Aura heet dus het zal ook wel andersom werken :=

Klopt werkt ook andersom. :j positieve leuke personen ga je dan linken dat het leuke naam is

Had ik zo nog niet bekeken Mooney maar klopt wel zo klasseer je de mensen ook meteen.
Zo is onze dochter genoemd naar Elena uit de serie vampire diary's.
En nu ik erover nadenk heeft alles hier een naam dat van iets of iemand komt. :P