Zes shetlandveulentjes in de maak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GoLizz

Re: Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:29

Met dit mooie weer verwacht ik wel een veulen spam! O:)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:02

Wat een prachtige heren heb je al gekregen!
Wordt er hebberig van!!
Ben benieuwd naar je mooie dame, vandaag een mooie dag geweest om lekker in het zonnetje te kunnen genieten!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 10:00

Zo, na een druk weekendje even bij-bokken ;-)
Inderdaad Jobamara, even een lange neus naar manlief. Hij met z'n hengst :P
Pretty, liggend op de grond kregen we het dit keer niet voor elkaar; lag vanaf de knie terug. Omdat Son natuurlijk al redelijk wat veulentjes heeft gehad perste ze gewoon door en kwam het hoofd al snel verder tevoorschijn. In dit geval merrie in de benen helpen en heel rustig stappen. Daardoor zakt het veulen eigenlijk vanzelf iets terug en kon mijn man voelen hoe het beentje precies lag (langs hals, schouder verder voelen) en toen erbij getrokken. Toen dat eenmaal lukte kon ze weer gaan liggen en was het zo gepiept. Zal niet altijd zo gaan, maar dit werkt meestal wel het mooist.
Ja hè Woestein, het zijn leuke heren. Heel blij mee! Vandaag ook nieuws van vrienden van ons die ook een mooi merrieveulentje van onze hengst hebben gekregen vanochtend; die waren ook helemaal blij.

Goed, dan nu eindelijk wat veulenspam:
Eerst Baby-Sonneke; inmiddels gedoopt tot Kyona, wat de betekenis 'klein geluk' heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kr8patser doet het laatste deel van zijn naam eer aan, maar dat heb ik nog niet helemaal vast kunnen leggen. Desondanks toch wat fotootjes van onze oudste heer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan mag Kije natuurlijk ook niet ontbreken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, jullie hebben er even op moeten wachten, maar heb ik het nu goedgemaakt? :D

Ook Bibian en Candora maken vorderingen; beiden hebben toch elke dag wat melk aan de benen. Ligt waarschijnlijk ook wel iets aan het nieuwe weiland met lekker gras, maar ook de ph's zitten nu rond de 6. Eens kijken hoe lang ze daar mee rond blijven lopen. Lonneke moet nog een kleine 2 maanden. Zij zit even niet zo lekker in haar velletje, dus die krijgt wat extra TLC.

De nog-dikke-buiken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:20

Owww wat een leuke foto's weer! Ben fan van Kije!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:21

Wow Sonneke... <3 Wat een merrie!! Bewegen kan ze! En haar kind ook zo te zien,wauw!
Ook krachtpatser kan een lekker stukje draven! Fijn beenwerk lijkt er wel op te zitten?
Kije is een heel ander type,klopt dat?

Bedankt voor de uitleg over de bevalling,vind ik zo interessant! _/-\o_ In de benen helpen dus.

De volgende twee zullen niet lang op zich laten wachten als ik het zo lees. Melktest 6.0 zegt in principe binnen de 24 uur! Spannend weer dan!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 11:06

Kije ís ook leuk! Heel alert veulen, en nog lief ook!
Haha, Pretty, kan het alleen maar met je eens zijn. Wij liggen wel aardig op één lijn ;-) Sonneke is echt mijn grote favoriet; geweldige merrie. En wat het beenwerk van Kr8patser heb je helemaal gelijk. Het is een aandachtspuntje hier, zeker bij de -onnekes. Chester heeft redelijk beenwerk, maar het is net te weinig verbeterd. Ook de voetjes blijven iets te klein naar onze zin. We denken dat Elmar dat iets meer kan verbeteren. Maar ja, daar hebben de hengstveulens niets aan straks :P
Ik vind het ook altijd interessant hoor, om dingen te lezen over veulens die niet goed liggen en hoe dat op te lossen. Nou is dit relatief eenvoudig; een echt gedraaid veulen is andere koek. Maar gelukkig veel ervaring met de pony's én schapen; helpt toch wel :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:10

Ik blijf kwijlen bij die foto van Sonneke,de ultieme shetlandmerrie. <3
Ik zeg alleen wat ik zie,ik zeg niet dat ik het niet mooi vind want ik vind Kr8patser ook prachtig zo! Maar het stamboek wilt misschien wat grover beenwerk dan. Kun je weer eens proberen met Elmar,dat is wel zo fijn om dan te kijken wat de verschillen zijn en wat al dan niet verbeterd is.
Ja,een totaal gedraaid veulen begin ik zelf niet aan,daar moet de DA voor komen,maar zo een beentje goedleggen enzo,moet al eens lukken. Ik heb ook al aardig in wat schapen getast maar die zijn zo makkelijk en hebben zoveel plaats,ooit een vierling ter wereld gebracht. Ik bleef maar optasten en ik bleef maar lammetjes voelen. :P

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:08

Pracht foto's weer, die kyona mag er zeker wezen met dat mooie koppie, valt wel op! Mooie naam ook zeg!
Zelfs bibian en candora schieten al mooi op dus! Pfff baby boom bij jullie...

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:22

Wat een prachtige kinders!
Kyona heeft echt een mooi koppie!
Maar ik ben ook fan van Kije! Zo'n leuke uitstraling! En daar helpt z'n kleurtje ook bij O:)

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:54

Heerlijke foto's! Ik vond kije wel heel gaaf! <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:59

Geweldige foto's, hou Kije naar je dochters kijkt <3, dat wordt er 1!! Begon me al ongerust te maken :o, en dank je voor de uitleg net als Pretty was ik daar benieuwd naar.

Zo benieuwd wat Bibian en Candora voor prachtigs in petto hebben! Succes alvast

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 22:04

Candora had in petto.... een hengst veulen! Half uur geleden geboren. Nog niet zo'n vlotte, maar eerste indruk is verder goed.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:11

Gefeliciteerd!!!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 23:07

Gefeliciteerd, wat leuk! :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 23:53

gefeliciteerd!!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 02:57

Haha goed bezig zeg, dat mooie weer zet die van jullie gelukkig wel tot nadenken! Gefeliciteerd met het vierde veulen alweer! Nu op naar de laatste 2 'merries'!!! :j

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 05:45

Gefeliciteerd!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 05:46

Gefeliciteerd! *\o/* jij verzamelt toch ook weer hengstveulentjes. *D

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 07:03

Gefeliciteerd! *\o/*

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 07:14

Gefeliciteerd.

En wat een heerlijke fotos weer van de veulens. Kr8patser is erg leuk. Maar ze hebben alledrie op hen eigen manier zeker wel wat

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 07:14

Proficiat!!!! *\o/*

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 13:59

Zo, nog even rustig antwoorden. Bedankt voor de leuke felicitaties weer! _/-\o_
Klopt Pretty, het stamboek probeert tegenwoordig wel meer hengsten goed te keuren met goed been- en voetenwerk. De smalle voetjes worden wel een beetje een probleem. Helaas hebben wij dat hier ook nog niet helemaal getackeld ;-) Maar daar proberen we aan te werken. En ik denk dat jij met je schapen verlossen echt een heel eind komt hoor. Maar een compleet gedraaid veulen is hier ook niet te doen, denk ik. Enne... ja, weer hengsten verzamelen dit jaar. Doen we goed meid! :')
Jaaa, Kyona heeft echt een mooi koppie. En Kije heeft ook al veel fans. Leuk dat iedereen toch op een ander valt.
Haha Peetjjuh, laten we hopen dat er bij die laatste twee nog een merrieveulen tussen zit ja. Eigenlijk om het even bij wie.
Ze hebben zeker alledrie wat testebeest. Zit er echt een topper tussen? Ik weet het nog niet. Maar ben over alle veulens meer dan tevreden. Qua karakter zijn ze trouwens echt zo verschillend! Kr8patser is wat terughoudend naar mensen, maar mag wel graag Kije steeds weer opzoeken in de wei om te spelen. Kije komt zo naar je toe als je in de wei zit, en is áltijd wakker. Kyona, pff. Die gaat ons hoofdbrekens kosten. Wát een brutaal nest is dat! De uitstraling van een diva en de enige die niet netjes mee naar stal loopt. Kapsones! De jongste aanwinst heeft de naam Kitano gekregen en die moet ik nog wat leren kennen qua karakter ;-)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 14:02

Meet Kitano!
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:06

Ik vind het nog steeds een beetje vreemd om zwarte veulens te zien bij jou en zo heb je er ineens twee. :D Wat zei jij,slap veulen? Lijkt me super mee te vallen! +:)+
Grappig hoe ze elk hun eigen karaktertje hebben en leuk om dat te ontdekken.

Jaja voor hengsten klein en fijn moet je bij Arianne en Pretty zijn. :=

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 14:13

_O- Onze slogan is al gemaakt. Internationaal opgezet met vestigingen in België en Nederland! :j
Haha, ja zelfs heel veel fokkers in Nederland denken dat wij alleen vossen hebben. Het is dat we het afgelopen jaar twee zwarte merries verkocht hebben, anders was het nog aardig gelijk. Ook nog twee zwarte twenters lopen, vooral die uit Sjirkje is echt leuk. Zal eens foto's maken.
Slap is mss niet het goede woord, je hebt gelijk. Hij staat iets verkeerd op de voorbenen ( nog iets overkoot) en daardoor beweegt hij bokbenig en knikt hij wat. Maar dat is met een paar dagen weggetrokken. Hij kwam ook erg traag op gang qua staan vannacht.