ik heb jaren geleden eens een merrie gehad die beviel op dag 398.... ruim 13 maanden dracht... en 4 jaar geleden een kwpn merrie die beviel op dag 377 (6 weken na uitgerekende datum) maar de meesten gaan hier rond de 335 dagen
het schiet al aardig op met camille, ben heel benieuwd!!
Tosadog
Geplaatst: 17-02-16 12:54
Het schiet al lekker op Jolanda, door al dat slechte weer besef je eigenlijk niet dat het zo hard gaat. Spannend!
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-16 15:58
pff lotte ik moet er echt niet aan denken
maris , klopt, want met dat slechte weer ben je ook minder met ze bezig, maar als dan een keer de zon schijnt, valt het extra op
06tess04
Geplaatst: 18-02-16 11:35
voor Glowy gok ik een merrie veulen op 6 juli, palomino bont. Camille, ook een merrietje ( ) op 3 april, cremello tobiano.
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-16 11:41
hee Tess, wat leuk, en wat een mooie gok, ik zal het lijstje even aanpassen , het word inderdaad wel eens tijd voor merries hier
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-16 11:48
even een update van het goklijstje
donja- voor camille-5 april - valk tovero merrie voor glowy- 5 juli-valk tobiano merrie
haha, ja want iedereen weet dat ik bijna alleen maar hengstjes heb gefokt, nu een keer tijd voor merries er zijn hier 7 hengstjes geboren en 2 merrietjes, en allemaal van verschillende combinaties, en Yuma heeft één merrie gegeven, bij een merrie van een vriendin
Nathalie , bij glowy's veulen zijn blauwe ogen zeer onwaarschijnlijk ,omdat billy "gewoon" valk is en glowy "gewoon" vosbont, bij camille is echter 50% kans op blauwe ogen omdat de hengst tovero is dus LWO+ maar we zullen het zien, de wonderen zijn de wereld nog niet uit haha
Ja, bij jullie begint het ook dichterbij te komen, ik ga volgen!
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-16 22:08
leuk AZ, nog niet zo spannend als bij jou, maar toch, een week of 5 nog
Al_Zawraa
Geplaatst: 20-02-16 22:10
Ja, een week of 5 duurt ook niet zo heel lang meer! Grappig dat jij de merries ook vrij ver uit elkaar uitgerekend hebt. Niet zo belachelijk als mijn dames, maar toch ook niet heel dichtbij elkaar.
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-16 22:12
ja dat is echt toevallig zo, ik had eigenlijk twee late veulens willen hebben, juli/augustus zo'n beetje, maar toen won ik de dekking van billy en hebben we glowy en veulen weggebracht, en toen kon ik voor Joanna een heel goed plekje vinden en heb haar drachtig verkocht en heb camille drachtig gekocht , haha snap je het nog?
Ja, ik snap het Ja, soms loopt het zo. Zo had ik vorig jaar ineens mijn laatste merrie uitgerekend begin september, gewoon omdat het niet anders liep. Gelukkig bevalt zij altijd vroeg, en werd het uiteindelijk 22 augustus.
Pandakaas
Geplaatst: 22-02-16 23:17
Het zou inderdaad wel leuk zijn als je dan dit jaar merries zou krijgen
Hoe gaat het met de dames? Camilla schiet al op, begint ze het al zat te worden of niet?
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-16 00:08
ja het schiet mooi op met de dames, camille zit vrijdag op 300 dagen, echt fijn idee is dat , en dat wil dan zeggen dat glowy vrijdag op 200 dagen zit haha, zo handig dit minder leuk is dat camille luis had, en ik heb ze dus maar behandeld , ik hoop dat die rotbeestjes dood zijn nu , maar ze heeft al flink zitten schuren, ook zijn ze ontwormd en bekapt , we hebben nu onze hengst naar zijn trainings adres gebracht( hij moet op 2 april voor de keuring) en kleine breeze staat nu weer tijdelijk bij de dames, en dat gaat heel goed, het is ook zo'n liefje( breeze is glowy's veulen van vorig jaar)
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-16 11:22
even weer een foto update vandaag zit Camille op 299 dagen en Glowy op 199 dagen, ik zie nu toch echt een klein beetje vulling in Camille's uiertje
ik heb nog een paar foto's maar die plaats ik straks wel, het gaat erg langzaam en ik moet nu even weg
Nog maar heel even wachten! Camille heeft al een net uier zo,dat is altijd toch wel een soort startsein voor slapeloze nachten enzo
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-16 13:54
ja breeze is een lekker ding, en zo lief ook
ja marous, ik wil ook proberen haar dit weekend of in elk geval in de loop van de week 's nachts weer onder de camera te hebben, want er zit nu duidelijk groei in het uier en als hij harder groeit krijgt ze ook het halsteralarm om