Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Vandaag is mijn nog geen 3 jarige merrie hoogdrachtig gescan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:35

Tuurlijk, maar wees dan wel bewust van risico's. De natuur regelt het wel en alles komt altijd goed gaat gewoon niet op.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:37

Joh de boodschap is inmiddels wel duidelijk hoor. Maakt het er niet leuker op allemaal zo.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 20:37

Dus jij laat een kind midden in de nacht alleen fokfanaat?
Als je geen familie hebt om op terug te vallen qua oppas? Sorry, maar dat is helaas geen optie..

Is t optimaal? Nee.. Afdoende? Ja..

En is t mijn pony en niet de jouwe en vind ik de getroffen regelingen met iedereen afdoende..

Dat het fout kan gaan, ben ik mij terdege van bewust, dankje.. Maar dat kan zelfs nog met alle toezicht erbij..

Ik kan mijn pony helaas niet in de achtertuin zetten in een rijtjeshuis, anders had ik t gedaan..

Ik vind het jammer dat ik mij hier zo moet verdedigen..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:41

fokfanaat schreef:
Tuurlijk, maar wees dan wel bewust van risico's. De natuur regelt het wel en alles komt altijd goed gaat gewoon niet op.

Natuurlijk gaat het wel eens fout, maar ook niet altijd en zelf als er iets mis gaat, dan kun je niet altijd wat doen. Het is een afweging die te maken heeft met kans en de keuze van de fokker. Doorgaan op het feit dat het niet 100% van de keren goed gaat is ook niet echt nodig, de boodschap was duidelijk, is duidelijk en zal duidelijk blijven. Herhaling heeft geen zin en het komt de sfeer niet ten goede. Iemand aanspreken op het feit dat de natuur niet altijd alles regelt is prima, maar om daarna de TS aan te spreken dat ze niet binnen 5 minuten op stal is lijkt me ook niet nodig. Daar gaat het dan toch weer om het principe my stable, my rules. Wat de TS zelf ook zegt, niet optimaal, wel afdoende.

Anyway, lekker offtopic. Sorry, maar wilde me hier toch even in mengen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 20:44

Wendy_Komen schreef:
Hij werkt dan nog zeker. Maar gaat bij lang plat niet af.

Bedankt voor de tip!!
Net gegoogled.. Ga maandag meteen naar ej om er een te huren!!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:46

Ik ken Ts persoonlijk en ik weet dat ze dr uiterste best zou doen om er bij te zijn. Ook zoals Ts al vaker aan heeft gegeven is er zowat iedere uur van de dag iemand aanwezig. Lijkt mij Dus einde discussie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:46

Als ze veel gaat liggen heb je kans dat morgen het veulen komt.Mijn merrietje ging een dag voor de bevalling ook veel liggen en de volgende dag stond er een veulen naast haar.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:50

Ik vind het echt ronduit sneu dat Jeanine zich zo moet verdedigen. T is allemaal nogal makkelijk praten voor de mensen die vorig jaar een passende hengst hebben uitgezocht voor hun merrie, weten op welke dagen hun merrie is gedekt en dus een verwachte datum hebben voor hun veulen en tijd zát hebben gehad om na te denken over het hoe en wat van het in de gaten houden van hun merrie.

Jeanine heeft 2 weken terug gehoord dat haar pony drachtig is, heeft geen flauw idee van welke hengst en geen flauw idee wanneer ze precies gedekt is. De dierenarts kon ook niet meer zeggen dan ergens binnen nu en een maand. Vrij nemen gaat niet meer, even als verdiepen in het installeren van camera's op een boerderij zonder internet.

Zou bokt sieren als er door sommige mensen wat meer in de positieve richting werd meegedacht met Jeanine. Vanaf het begin heeft ze aangegeven dat ze in dr broek schijt voor de risico's en zich terdege van deze bewust is. Zou wel ontzettend ongezellig worden als we in alle kraamstal topics gaan lopen doordrammen over wat er allemaal mis kan gaan, niet?

Ik ben net voor de 3e x vandaag gaan kijken, Louis is geweest, de verzorgster van Parel is geweest en de boer in ieder geval bij iedere voerbeurt (3x). Het is dus niet zo dat we allemaal thuis op de bank zitten te wachten tot het er naast staat.

Die tip van de geboortemelder is dan wel weer handig! Al denk ik dat ik vanavond nog maar een x langs rijdt, vond haar tepels net voor het eerst een soort 'naar buiten' staan, als je begrijpt wat ik bedoel :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 20:52

Dan pikken we je op?! We gaan zo naar huis.. Ff honden uitlaten.. En dan gaan we naar dr toe..

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:55

Daks schreef:
Ik ken Ts persoonlijk en ik weet dat ze dr uiterste best zou doen om er bij te zijn. Ook zoals Ts al vaker aan heeft gegeven is er zowat iedere uur van de dag iemand aanwezig. Lijkt mij Dus einde discussie.

Goed gesproken !
Dit bedoelde ik dus met te zeggen TS laat je niet gek maken !
En de beste stuurlui staan aan wal !
Iedereen heeft wel een mening en/of ervaring maar ieder paard is weer anders !
Er word gewoon hartstikke goed op de merrie gepast en zo nodig een DA gebeld.
Dus ik begrijp echt niet waar iedereen zich zo druk over maakt en TS zich telkens
weer moet verdedigen !
Meer kun je er gewoon niet aan doen en het blijft afwachten hoe alles gaat verlopen.
Heel veel succes en ik hoop dat er binnenkort een prachtig veulentje bij loopt :o

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:56

WoW het zou je maar gebeuren.....verrassing :Y)

Kan me voorstellen dat je het ontzettend spannend vind. Als je het zelf plant heb je toch iets meer tijd om je er op voor te bereiden.
Ik duim voor een goede afloop en een gezond veulen en merrie.

TS je pakt het volgens mij super aan. Fijn ook dat je een grote groep mensen hebt die je helpen en steunen waar nodig. +:)+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 20:59

Er hangen op stal de nummers vam vie da's in de buurt..
Elise heeft de reservesleutel van onze auto (ivm trailer mocht t nodig zijn) kliniek ligt in de buurt.. Meer kunnen we niet doen..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:02

Ik kan alleen uit mijn perspectief, al redelijk ervaren fokekr zeggen dat ik met volledig goede bedoelingen de topicstarter wou waarschuwen, omdat imo er wat omstandigheden zijn, dat het belangrijk is dat er iemand bij is. En dat dat wordt dan weggewuift en iedereen valt er over heen dat het allemaal weg goed komt.
Is echt niet een reactie om te zeuren of te rellen. Was puur advies.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:07

Ik denk dat je te laat bent voor de geboortemelder hoor :Y)
Of dat je maandag gaat en ermee aan komt en dat er dan een veulie naast staat _O- dat lijkt me echt zo typisch, haha. Wet van murphy denk ik?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:08

Zowel ik als fokfanaat (denk ik) zeggen niet: o, ts, wat doe je het slecht. Maar: ts, wees je bewust van de risico's.

En sommige hier durven te beweren dat het altijd wel goed gaat, en dat willen we tegen spreken.

En dat sommige bokkers het verkeerd opvatten, tja...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:10

Moest pb zijn.
Laatst bijgewerkt door Wendy_Komen op 07-03-15 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:14

Je kan natuurlijk ook al een veearts voorbereiden met het verhaal over hoe en wat met de pony, zodat als deze gebeld wordt als het nodig is, hij/zij al wat meer weet over de situatie. Ook zou je met hem/ haar kunnen overleggen wat ze adviseren in jouw situatie.

Fokfanaat, het zal waarschijnlijk een beetje de "toon" van je bericht (en) zijn die een beetje nors en "ik weet het wel" over komt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:28

Wendy_Komen schreef:
anneliesdj schreef:
Als je een beetje beter oplet had je gelezen dat ts zich al zorgen maakt en dat iedereen die zo'n reactie plaatst probeert ts gerust te stellen.
Beetje flauw dat er continu iemand is die het weer moet ontkrachten.

Klinkt meer als kop in het zand steken.

En ik vind het erg stekend richting de mensen die een merrie of veulen hebben verloren.
Goya, die 99% is wel erg hoog ingeschat. Mijn zus heeft 2 dode veulens gehad met onwijs zware bevallingen, en als ze niet bij de bevalling was geweest had ze ook twee dode merries gehad.

Dus "het gaat altijd goed, de natuur regelt het wel" Nee sorry. Was het maar zo.

Las ook een "beste stuurlui staan aan wal" reactie. Wel apart dat de reacties die haar waarschuwen van fokkers afkomen die weten wat er daadwerkelijk kan gebeuren.

Natuurlijk hoop ik voor TS dat er binnenkort een gezond veulen naast een gezonde merrie staat. Maar werd gefrustreerd van de reacties.

Omg je snapt er werkelijk helemaal niets van of wel?
Natuurlijk weten we allemaal dat het mis kan gaan en iedereen kent wel zo'n geval maar dat voegt hier toch niets toe?? Ts doet haar best en daar houd het wel zo'n beetje mee op hoor.

En of het stekend is is maar net hoe je het opvat, ik heb ook 3 veulens verloren, bijna een merrie en een drama gehad met een merrie die haar veulen niet accepteerde. Ik vind het stekend dat jij zo reageert, zowel voor ts als naar mij toe. Ik dring er altijd bij iedereen op aan om erbij te zijn, juist omdat ik het zelf heb meegemaakt. Maar ik lees hier dat ts het echt probeert maar door overmacht gewoon niet meer kan doen. Dan moet je het gewoon loslaten, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel kan. Het heeft helemaal geen zin om ts in de stress te jagen en problemen te maken waar ze niet zijn.

Edit; bedenk me net dat het er 4 zijn ipv 3 ;(

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:36

T's, laat die kibbelingen maar lekker kibbelen, ik vind dat je het super goed doet en dat het echt duidelijk is hoe bewust je bent van de risico's en alles. Je bent nu echt bezig als een topwief dus laat ze maar lekker kletsen, jij weet wel beter :D

Dat is zwaar poedersuiker Annelies :(:)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 07:01

Laat je niet gek maken TS, gewoon doen wat jij denkt dat goed is.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:22

Laat je niet gek maken TS. Zo als het klinkt heb je alles goed geregeld en verder kan je niks doen tot het moment daar is. Mensen die deze discussie nu gaan maken moeten maar lekker verder lu**** in hun pb en dit topic met rust laten.

Ik hoop dat jouw parel ons vandaag een kado-tje aflevert. Helaas als dat gebeurt lees ik het morgen pas. Moet vandaag werken, eigen verzorgpaard doen en daarna heb ik nog een feestje die lang gaat duren.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:08

Hoe staat het er vandaag voor?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:14

En? is het veulen er al?

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:34

Heerlijk ......zo nieuwsgierig we met z'n allen zijn ! :D :D :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 11:42

Nog steeds niks helaas... Ik heb gezegd dat t er vanmidsag moet zijn.. Kijken of ze luistert.. :)