Wat een leukerd! Ging bij toeval jouw topic lezen. Dacht ook nog op de eerste stalfoto hee die lampjes hebben wij ook.. wat blijkt het is onze stal.. hahaha
Haha elise je maakt het wel spannend hoor. Het is dat ik al weet wie de vader is en zelf ook met Una af en toe aan het werk ga. Maar kom op man.... hahaha. Er komt gewoon een heel mooi veulen uit dat weet ik zeker. Mijn plek ik de caravan is gereserveerd voor de bevalling! Eerst ace en dan una! Zoooo spannend allemaal!
Mens, wat maak jij het spannend, haha! Ik heb die hengsten eens opgezocht, en ben blij dat ik niet degene ben die de keuze moest maken. Ze zijn allebei mooi!
Waarom heb ik het gevoel dat het een hele andere hengst is geworden?
ponyparadijs
Geplaatst: 14-01-15 17:21
xSogno schreef:
Waarom heb ik het gevoel dat het een hele andere hengst is geworden?
Dat zou natuurlijk ook nog heel goed kunnen. Want dat laatste deel verteld alleen nog maar twijfels over de hengst keuze
sanne1992
Geplaatst: 14-01-15 17:26
marley93 schreef:
Mens, wat maak jij het spannend, haha! Ik heb die hengsten eens opgezocht, en ben blij dat ik niet degene ben die de keuze moest maken. Ze zijn allebei mooi!
Bij mij was de keuze snel gemaakt, zeker weten Cream on top. Maar ook ik heb net als xSogno het voorgevoel dat er een andere keuze is gemaakt.
DUS kom maar op met het volgende deel. Eventjes een uurtje vrij nemen en gelijk alles typen
Pandora2
Geplaatst: 14-01-15 17:35
Die laatste zin....'' gelukkig had ik nog wat bedenktijd '' ... ik denk dat we nog een klein beetje geduld gaan moeten hebben...
Zou het kunnen dat ze door 1 van jullie eigen hengsten is gedekt?
ponyparadijs
Geplaatst: 14-01-15 18:44
Ipsilonka schreef:
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Ze hebben een bonte en een cremmello Dus wel kleurtjes ook
Kabouterdans
Geplaatst: 14-01-15 19:00
ponyparadijs schreef:
Ipsilonka schreef:
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Ze hebben een bonte en een cremmello Dus wel kleurtjes ook
Of door de AES hengst die te koop staat op de website?
Suelza
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-15 19:04
Deel 7# Over dit deel wens ik niet teveel online meningen/discussies. Men zal er ongetwijfeld wat van vinden, maar hou het netjes en hou het voor je. Laten we het erop houden dat het paard in de harten van meerdere mensen is gekropen en dat sommige keuzes daardoor gekleurd zijn geworden…
Terwijl je rustig aan het bedenken bent hoe je het gaat doen, we hadden immers de tijd, werk je rustig verder. Want als je de merrie wilt kunnen insemineren, moet er wel een dierenarts bij kunnen zonder gevaar voor eigen leven. En daarbij… ik wilde haar nog steeds niet met de trailer vervoeren en zeker niet om haar naar een kliniek met opvoelbox te brengen. Dat zou enkel weer stress geven. Ik wilde eerst rustig met de trailer kunnen trainen, buitenritjes kunnen maken en meer van dat soort dingen, voordat ik haar überhaupt met andere ideeën met een trailer zou gaan vervoeren.
Maar goed, we zaten nog in het najaar van 2012 dus ik had ruim een half jaar de tijd om na te denken over mijn plan van aanpak, want ik had wel besloten dat als ik haar niet zonder stress drachtig kon maken, ik het zou uitstellen of zelfs zou laten… Voorlopig stond Una prima en begon ze langzaam weer wat te settelen. Ik ging haar iedere dag uit een bakje voeren en het vertrouwen groeide met de dag, want uiteindelijk kwam ik haar eten brengen en wilde ik verder niets van haar. Het duurde ook niet lang voordat ik er, wederom zonder zadel, hoofdstel of wat dan ook (want dat kende ze ook nog niet) er weer op kon zitten. Gewoon buiten en tussen de andere paarden. Wat was ik er gek mee. Ik deed niet heel veel met haar, want ik had het best druk (meestal :p) maar juist dat kleine beetje, was eigenlijk genoeg.
Dus je gaat een beetje verder dromen… Hoe zou dat nou zijn, volgend jaar eens door de bossen galopperen? Zou het gaan lukken?
Het mocht niet zover komen. Er ontstond na wat irritaties over en weer (tussen de vorige eigenaresse en mij) getouwtrek rondom het eigendom. Zij had heel graag bij de training van Una willen zijn, maar het was moeilijk bij elkaar te plannen, omdat vooral ik een hele drukke agenda had (werkte toen naast mijn volledige bedrijf ook nog parttime bij de overheid) en dat was voor haar erg verdrietig. Daarnaast was het voor ons juist even heel prettig om niet met haar te werken in het bijzijn van anderen, juist omdat wij haar volledige focus hadden.
Uiteindelijk was ze wel op de hoogte van het feit dat wij de betreffende dag om 10 uur met de trailer zouden gaan werken en dat we een uur zouden trainen. Ik had ook gewoonweg niet meer tijd, want ik moest om half 2 op mijn werk zijn, wat een uur rijden van mijn huis was en Una stond een uur de andere kant op. Dus speling had ik niet. Toen we even voor 11 besloten te stoppen en Una onverwachts toch besloot mee te gaan was het echt op nog net niet de minuut na gelukt. Wij hebben haar gebeld en gezegd dat ze op de trailer stond. Ze wilde graag afscheid komen nemen. Doordat ik geen tijd had, het 30 graden buiten was en zij een uur reistijd nodig had om te komen, heb ik gezegd hier niet in mee te gaan. Het leek mij, naast mijn plantechnische issues die dag, alles behalve verstandig om haar een uur op de trailer te laten staan. Het was afsluiten en wegrijden. Ik heb aangegeven dat ze de volgende dag welkom was. Ik snap ook wel dat haar dit gefrustreerd heeft, maar er was gewoonweg geen andere keuze en het alternatief, uitladen en morgen weer proberen was voor mij geen optie. Uitladen, was voor mij ook niet meer inladen… Helaas heeft dit de onderlinge verhouding enorm verstoord. Misschien, nu lange tijd later, dat haar verdriet wat minder is. Ik hoop het. In ieder geval deed dit de onderlinge verstandhouding weinig goed. Achteraf gezien misschien niet handig van mij geweest, alhoewel ik niet weet of ik het een volgende keer heel anders zou hebben gedaan. Wel heb ik haar in de daaropvolgende weken een aantal maal aangegeven dat als ze er echt moeite mee had, ik afstand zou doen van Una, maar ze gaf aan dat dit ook niet de bedoeling was.
Toch ontstond er weken later, ik meen een week of 10-12 zeker, ineens getouwtrek rondom het eigendom van Una. Ik ga hier verder niet op in en het doet verder ook niet terzake, maar het is wel de reden waarom ik haar training volledig heb stilgelegd. Er moest eerst duidelijkheid komen. Una was mij in een korte tijd heel dierbaar geworden en ik wilde er niet zomaar afstand van doen. Om nog maar te zwijgen over de ellende die je het dier aan zou doen met een nieuwe verhuizing. Ik had al de nodige moeite gehad, om haar vertrouwen weer terug te krijgen na de verhuizing naar huis en ik wilde niet nog meer onrust.
Er volgde een aangetekende brief. Ze moest terug…
Laatst bijgewerkt door Suelza op 14-01-15 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt