Speciale Combinatie Mini x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:34

Haha asje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:38

Femke_L schreef:
Anoniem schreef:
Ach Lante, Volgens mij snapt de TS er niks van..

Waar slaat dit nu dan weer op?
Lante reageert heel netjes, zegt dat TS ook overal netjes op reageert.. En jij gaat gooien met deze zin...

Degene die zo 'fel' op Lante reageert is niet de TS.

TS heeft al fel op mij gereageerd ;)

Daarbij vind ik dat je er niks van snapt. Wanneer je een onlogische combi maakt. En daar een leuke reden bij bedenkt. Waarbij de kans dat het doel gehaald word zeer klein is.

Voor het doel waren er betere combinatie's te maken. Dan nu gebeurt is. Dus geloof ik niet dat het doel echt het doel was.. Maar erbij verzonnen nadat het idee van de combi ontstaan was..

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:44

Ik heb de reacties bijna allemaal gelezen, en Lante je reageert niet zo fel nee, maar ik vind wel dat je er op door hamert.
Maar zo komt het op mij over, ik erger me eraan :Y) De TS misschien niet, maar t viel me gewoon op dat je elke keer wat te zeggen heb ten nadele van de TS.
Dus ik wou het ff kwijt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:48

Sammy_xxs schreef:
Ik heb de reacties bijna allemaal gelezen, en Lante je reageert niet zo fel nee, maar ik vind wel dat je er op door hamert.
Maar zo komt het op mij over, ik erger me eraan :Y) De TS misschien niet, maar t viel me gewoon op dat je elke keer wat te zeggen heb ten nadele van de TS.

Elke keer weer? Ik heb 5 reactie's geplaatst waarvan de eerst 2 een vraag waren.

Daarbij reageer ik niks ten nadelen van de ts, Ik heb 2 keer een kritische vraag gesteld. De laatste reactie was "ten nadelen van de ts". En kritische vragen stellen staat vrij neem ik aan. Het is namelijk ook een combinatie waar kritische vragen over gesteld moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:52

Anoniem schreef:
Sammy_xxs schreef:

Elke keer weer? Ik heb 5 reactie's geplaatst waarvan de eerst 2 een vraag waren.

Daarbij reageer ik niks ten nadelen van de ts, Ik heb 2 keer een kritische vraag gesteld. De laatste reactie was "ten nadelen van de ts". En kritische vragen stellen staat vrij neem ik aan. Het is namelijk ook een combinatie waar kritische vragen over gesteld moeten worden.

Volgens mij moet er helemaal niets... :?

Over het al dan niet mislukte kruisingen kan ook best een discussietopic gestart worden lijkt me.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:57

Nini_roosje schreef:
Sammy_xxs schreef:

Lezen is geloof ik best lastig, Sammy reageert op Lante, niet op jou zo te zien...

Anyway, jij roept hierboven ergens dat TS Fel op jou reageerde?
Blabla is fel?
Hooguit een tikkeltje onvolwassen, wat Cayenne daarop ook reageerde, maar niet fel.
Of heeft TS jou een PB gestuurd, want dan is het een ander verhaal..

Anyway.. Ik vind dat TS nergens écht fel reageert, hooguit wat kortaf of ze geeft geen reactie.
Maar mensen die zelf hun antwoord al klaar hebben (en dan heb ik het niet in het bijzonder op jou), die hoeven van mij ook geen antwoord te verwachten.
Ik bedoel, ze hebben het antwoord toch zelf al?
Laatst bijgewerkt door Fem op 27-11-13 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:58

chelle_dora schreef:
Anoniem schreef:

Volgens mij moet er helemaal niets... :?

Over het al dan niet mislukte kruisingen kan ook best een discussietopic gestart worden lijkt me.

Oke "Het is een combinatie waarbij je er vanuit kunt gaan dat er kritische vragen gesteld gaan worden". Dat is namelijk bokt. 1001 meningen ;)

En deze vragen zou je kunnen beantwoorden en onderbouwen. Echter is dat nou juist niet wat er gebeurt. En dan had je beter geen topic kunnen openen. Want dan komt er zo'n nutteloze discussie als deze. Waarbij de mensen met kritische vragen als de boeman gezien worden. Terwijl iedereen hier tot nu toe respectvol reageert en het ook een interessant topic is om te lezen.

Anoniem

Re: Speciale Combinatie Mini x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:59

Of je had gewoon de vragen niet kunnen stellen. Zoals Femke_L al zegt, mensen die hun mening toch klaar hebben en het allemaal tóch al weten, zou ik ook niet te woord staan, want dat is namelijk ook bokt; iedereen weet het allemaal al.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:01

Ik ben eigenlijk nog steeds wel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag, of er geen eisen aan de bloedvoering zitten bij het stamboek. Hetzij in de eerste generatie, hetzij in de weet-ik-veel-hoeveelste generatie. :) Maw, hoeveel generaties moet je doorfokken als dit veulen een merrie wordt, om een paard met een vol NMPS(?) te krijgen?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:02

Misschien probeert TS juist het topic respectvol en interessant te houden door niet in te gaan op de mensen die toch al een uitgesproken mening hierover hebben.
Kritische vragen mag, maar als je daar zelf al een oordeel en een mening aanvast bindt, dan heeft het weinig nut om die vragen te stellen, omdat het antwoord vaak toch niet bevredigend genoeg is.

Je zegt ook dat ze dan beter geen topic had kunnen openen.
Denk je dat ze dit topic heeft geopend voor een discussie of voor een vragenvuur? Nee.
Ze heeft dit topic geopend om er een leuk volgtopic van te maken omdat er gewoon veel mensen nieuwsgierig zijn naar de uitkomst van deze combinatie.

Dat er kritische vragen komen is logisch, daar heeft ze zich ook helemaal op ingesteld.
Zoals je al zegt, dat is namelijk bokt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:04

Femke_L schreef:
Lezen is geloof ik best lastig, Sammy reageert op Lante, niet op jou zo te zien...

Anyway, jij roept hierboven ergens dat TS Fel op jou reageerde?
Blabla is fel?
Hooguit een tikkeltje onvolwassen, wat Cayenne daarop ook reageerde, maar niet fel.
Of heeft TS jou een PB gestuurd, want dan is het een ander verhaal..

Anyway.. Ik vind dat TS nergens écht fel reageert, hooguit wat kortaf of ze geeft geen reactie.
Maar mensen die zelf hun antwoord al klaar hebben (en dan heb ik het niet in het bijzonder op jou), die hoeven van mij ook geen antwoord te verwachten.
Ik bedoel, ze hebben het antwoord toch zelf al?

Excuus verkeerd gelezen ja.

Ik vind blabla erg onvolwassen ja, En dat is jammer. De TS wist (en dat schrijft ze ook) dat er vragen gesteld zouden gaan worden. Als je die vervolgens niet wil beantwoorden en onderbouwen. Dan had je geen topic hoeven openen. En had je een topic kunnen openen op het moment dat het veulen er is :)

Daarbij sta ik openen voor andere meningen. En een leuke discussie. Echter word er nergens een duidelijk antwoord gegeven.

Daarbij leek de TS open te staan voor discussie gezien haar begin post

Citaat:
Ik heb al verschillende meningen gehad van dat ik niet goed bij men hoofd ben tot kan ik het al kopen? Iedereen mag ervan vinden wat hij of zij ervan vind, probeer alleen netjes te zijn want er zijn mensen die net zoals ik heel erg benieuwd zijn wat hier uit gaat komen.

En er word netjes en respect vol gereageerd. Dus is het een interessante discussie toch?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:12

TS heeft nog altijd de keuze om niet te reageren op bepaalde berichten.
Zou wat zijn dat je anders geen topic mag openen als je niet op iedere bokker die reageert een reactie geeft.

Ik denk dat TS heel bewust op sommige mensen niet reageert.
Een heleboel vragen heeft ze al beantwoord en soms zelfs meerdere keren.
Als er dan nogmaals zelfde vragen, maar dan in een ander hoesje gestoken, gesteld worden.
Waarbij dan OOK nog eens allerlei verwijten, oordelen, speculaties worden geuit, waarbij duidelijk over de boeg wordt gegooid dat ze het verhaal van TS in twijfel trekken, dan snap ik persoonlijk helemaal waarom ze niet reageert op die personen.

Als er in 1 zin, een vraag en een speculerend antwoord staat, dan zou ik daar zeker niet op reageren..
En sommige vragen worden met zo'n negatieve ondertoon belicht, dat ik daar persoonlijk ook niet graag op zou reageren om de sfeer nog iets aangenaam te houden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:13

denk dat alles ook wel gezegd is nu toch? :) veel vragen wat logisch is, veel discussies wat je altijd hebt dat is nou eenmaal mens iets. Wat ik me afvraag is hoe t nu met de merrie is?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:15

Ik denk trouwens dat de citaat die jij als laatste plaatst vooral is neergezet omdat ze inderdaad al wist dat er ook minder positieve/negatieve reacties zouden komen.
Ze schrijft nergens: 'Stel gerust vragen, ik geef graag antwoord.'...
Ze zegt alleen, je mag er van vinden wat je vindt.. En daar laat ze iedereen ook vrij in.
Ze zegt alleen dat er ook een rood kruisje is als je weg wilt... je hoeft niet te blijven in het topic.

[Edit] dit berichtje was op laatste berichtje van Nini_roosje
Laatst bijgewerkt door Fem op 27-11-13 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:16

Mioux schreef:
denk dat alles ook wel gezegd is nu toch? :) veel vragen wat logisch is, veel discussies wat je altijd hebt dat is nou eenmaal mens iets. Wat ik me afvraag is hoe t nu met de merrie is?

Gisteren ging het met de merrie nog super...
Ik zal d'r zo een aaitje over de bolleke geven.. Ga nu naar stal.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:22

Femke_L schreef:
Ik denk trouwens dat de citaat die jij als laatste plaatst vooral is neergezet omdat ze inderdaad al wist dat er ook minder positieve/negatieve reacties zouden komen.
Ze schrijft nergens: 'Stel gerust vragen, ik geef graag antwoord.'...
Ze zegt alleen, je mag er van vinden wat je vindt.. En daar laat ze iedereen ook vrij in.
Ze zegt alleen dat er ook een rood kruisje is als je weg wilt... je hoeft niet te blijven in het topic.

En dat is jammer, Het is een interessante combinatie. En ik wil graag de redenatie achter de combinatie snappen.
Maar als dat het antwoord is wat je krijgt op veel vragen, roept dat bij veel mensen een irritatie op.

Daarbij zeg jij dat je het begrijpt als ze niet reageert op een vraag waarbij zelf al een mening gegeven is. In sommige gevallen geef ik jou en de TS daarin gelijk.

Maar bijv. mijn vraag. Of de merrie zo'n mega beweger is (iets wat niet valt te zien op de foto) en dat was ook wat ik schreef. Had ook beantwoord kunnen worden met wat meer beeld materiaal ipv "beweging heeft de merrie weldegelijk anders had ik haar niet laten dekken". Dan was de vraag niet meer gesteld.
En was de combinatie voor mij iig meer te begrijpen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:28

TS dikke respect dat je je rustig houd, en gewoon reageerd wanneer jij hier zin in hebt en wat je kwijt wilt! _/-\o_ Dat zouden meer mensen moeten doen ;)

Jammer dat de TS zo naar beneden gehaald word, weet jij veel misschien is ze wel druk en heeft ze even geen tijd om te reageren..
Bokt kent helaas het woord Respect steeds minder.. Er word direct gegooid (in heel veel topics) dat je dan maar geen topic moet openen, slaat zoals veel dingen op bokt weer nergens op..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:30

Jammer dat het laatste berichtje van een andere bokker ( iets met Ivanka) verwijderd is...
Maak ik me druk? Welnee, ik reageer hier gewoon op berichtjes...

TS is stalgenootje en tevens goede vriendin... Wil soms wat dingen ophelderen omdat ik sommige dingen zelf van dichtbij meemaak en zie..
Verder zou ik sommige reacties ook geven als ik TS niet kende..
Ik bedoel.. Communicatie is een fascinerend iets... Vooral het gebrek aan communicatie-skills... (Ik mag er zelf ook nog wel een boel ontwikkelen ;)
)
Laatst bijgewerkt door Fem op 27-11-13 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:33

@nini_roosje: ik denk dat TS ook zeker vragen over er hoofd heeft gezien en ook een gebrek aan tijd heeft..
Maar ik heb wel ergens gereageerd dat de merrie in mijn ogen een sterke draf heeft..
En dat is wat ze wilde verbeteren bij Jet zeg maar.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:36

Ik ben erg benieuwd wat eruit komt!
Hopelijk gaat het goed met de merrie en het veulen.

Femke_L, Fijn dat jij het opneemt voor TS :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:42

Moderatoropmerking:
Dames, even tot 10 tellen, in en uit ademen en misschien nog een rondje rond het huis lopen voor je elkaar in de haren vliegt. Dat is nl nergens voor nodig. Het is TS haar goed recht om sommige vragen te beantwoorden en anderen dan weer niet.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:46

ik ben ook heel erg benieuwd wat hier uit gaat komen .. ik volg.
spannend zeg !

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:10

Wat een leuke kruising! Ben benieuwd wat daar uitkomt! Op hoeveel dagen zit je merrie nu?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 18:40

Hallo allemaal :D

Cathy vandaag 206 dagen dus nog
even geduld :)

Ik zal straks eens reageren als ik daar zin en tijd voor heb. Zal van de week als ik meer tijd heb wel aan femke vragen om nog een keer fotos te maken van haar buikje :)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:47

Bedenk me net dat kennis van mij een kruising kwpnxshetlander op stal had staan was met 4 jaar 130 hoog was super leuk paardje en deed het supper voor de kar. Dus doet me nieuwsgierig maken naar je veulen leuk kleurtje der op en je kan best wel eens iets super leuks uit komen