Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:Sterkte meid!
Is dit veulen nu te vroeg geboren? Ik hoop zo dat je het voor elkaar krijgt.
Aldislamp2 schreef:Proficiat met je knappe veulentjes.
Wij hebben ook ooit ongeveer hetzelfde gehad en het veulen, ze noemde dat toen een dummy veulen. En eigenlijk net hetzelfde verhaal als bij jou. Maar het goede nieuws is dat is uiteindelijk na een paar weken volledig goed gekomen en ze is nu 22 jaar en loopt nog altijd vrolijk rond, is altijd een sportpaard geweest en heeft zelf ook 3 veulentjes gekregen.
Dus hou de moed erin!
Mirjam79 schreef:Toch maar even oefenen dus. Wie weet wordt hij vanzelf handiger om zelf de melk op te zoeken. Dan kan hij pakken wanneer hij wil. Lekkere luiwammes
_Christina schreef:Gek idee.. maar als je merrie dat accepteert, kun je hem misschien voeren vanaf de uier, dus dat je de fles daar houdt? Ik neem aan dat ie aan de fles ook flink moet zuigen? Wellicht als je hem dan een tepel geeft (als ie nog maar net melk uit de fles heeft geproeft) dat ie dan wat volhardender aan de tepel zuigt? Ik weet niet of ie erin trapt, maar is wellicht een poging waard
_Christina schreef:Gek idee.. maar als je merrie dat accepteert, kun je hem misschien voeren vanaf de uier, dus dat je de fles daar houdt? Ik neem aan dat ie aan de fles ook flink moet zuigen? Wellicht als je hem dan een tepel geeft (als ie nog maar net melk uit de fles heeft geproeft) dat ie dan wat volhardender aan de tepel zuigt? Ik weet niet of ie erin trapt, maar is wellicht een poging waard
Olikea schreef:_Christina schreef:Gek idee.. maar als je merrie dat accepteert, kun je hem misschien voeren vanaf de uier, dus dat je de fles daar houdt? Ik neem aan dat ie aan de fles ook flink moet zuigen? Wellicht als je hem dan een tepel geeft (als ie nog maar net melk uit de fles heeft geproeft) dat ie dan wat volhardender aan de tepel zuigt? Ik weet niet of ie erin trapt, maar is wellicht een poging waard
Voor mensen heb je een borstvoedingshulpset. Met een slangetje wat langs de tepel vastgeplakt wordt.
Mss zou zoiets ook wel lukken bij een veulen.
Mits je merrie dat toe staat.
Dan drinkt hij aan de tepel. Maar heeft wel gelijk resultaat.
Siggislief schreef:Tis dat ik geen paard mag, en kan houden maar anders....
pien_2010 schreef:Dan eet hij maar niet. Volgende keer vast wel. En anders is er nog altijd een tiet voor hem.