Zo pfoe. Eindelijk thuis. Drinken wou maar niet lukken. Ze kon de spenen maar niet vinden. Veel gesukkel met flesjes en begeleiden later, kon ze hem uiteindelijk vinden toen Lonneke neer lag. Daarna ging ze steeds vaker juist pakken en nu hoop ik maar dat het in orde is. Mijn pijp is uit.
Het is een vreselijk leuk ding. Ik ben helemaal verliefd
Caitlin_K
Geplaatst: 04-04-21 02:39
Foto! En jeetje wat een gezeur dan zeg! Hopelijk gaat het nu allemaal goed en kan je lekker genieten slaap lekker!
Ze lijkt echt zo lief en ze is ook zo mooi. Ik laat nooit geen ongeboren veulens meer reserveren, want ik weet nu al dat ik het met deze moeilijk ga hebben
Oh yes, wat fijn dat ze het nu gevonden heeft! Nu kun je ervan gaan genieten.
Balte
Geplaatst: 04-04-21 10:30
Wat een schatje, en wat snel! Gisteren nog maar gezegd van mmm het lijkt eraan te gaan komen en vannacht al hopakee. Bij een merrie die ik vroeger had ben ik al dagen aan het denken, het is voor vannacht maar die houdt haar veulen nog lekker binnen.
Wel, 2 april avond en nacht vond ik ze al wat anders dan anders. Toch vaak in een ander hoekje gaan staan enzo. In de ochtend werd ze helemaal verdacht en ging ook het alarm af door een keer te kort lig-rol in de stal. Ik ben toen gaan kikken en zag haar uier gegroeid. En er kwam dus makkelijk geel doorschijnend vocht uit.
Dan ben ik alert als het zo snel gaat. Dus in de middag weer en uier was voller, ph was al flink gedaald en vocht kreeg meer kleur. Dus ik wist dat het snel ging komen. Uiteaard net dan komt de hooiboer laat. Moet ik nog nar de boerderij voor een levering en daarna een levering bij mijn moeder waar Lonneke staat. Ik zei hem al dat ik haast had en stress. Maaar oooooh, dat kn nog uuuuuren dure hoor zei hij.
Ja tarara. Ik ging snel kijken, zag melk aan de spenen die testte 6.4. Vlug letterlijk 30m verder aan de deur zijn geld gaan halen en ik kreeg alarm. Snel naar de stal gelopen en ze was bezig. Mijn moeder heeft het maar afgehandeld Het was best een zware bevalling. Heb mee moeten helpen en op moeten letten om niet te scheuren.
Maar uiteindelijk was daar ons Poppemie Van ‘t Betske
De persoon die haar gereserveerd had is al op kraamvisite geweest en ook helemaal verliefd. Het is ook zo een goede thuis. Ze zijn ook tijdens de dracht meermaals komen bezoeken om Lonneke te zien. Dat is toch wel leuk en toegewijd. Lonneke en Olaf zullen mij nog eens zo een lief en leuk cadeautje moeten maken