Ik liet jaren geleden m'n merrie weer dekken door m'n hengst, bij scannen niet drachtig, wel vuil dus merrie gespoeld. En toen sloeg het noodlot toe en werd het veulen ziek, heeft op veulen IC gestaan met mams maar helaas niet gered. Ik was klaar met fokken, wat een verdriet. Maanden later bedacht ik me, hey merrie word eigenlijk helemaal niet hengstig meer, maar eens scannen, en ja hoor, er zat gewoon een mooi veulentje in, die heeft zich met man en macht eerst verstopt en toen vast gehouden bij spoelen ofzo, dus tot mijn verrassing werd er toch nog een laatste veulen bij mij geboren, kerngezond, vond het stiekem toch wel heel mooi.
cp112
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-20 15:00
Ja soms kan het idd mooi zijn zo
Ik heb bovenstaande merrie verkocht (is nog eventjes tijdelijk hier) mede omdat ze leeg gescanned was... Dus als er nu toch wat in zit is dat wel jammer want het vorige veulen was echt heel gaaf
Joey is nog steeds gewoon drachtig DA vond ook dat ze weinig buik had. Veulen lag erg diep weg weer (vorige keer niet) maar zat er zeker in en bewoog ook goed.
Ze durfde geen uitspraak te doen qua tijd. Dat wordt dus gewoon afwachten.
De andere dikke dame is precies dat, dik uier zal door voorjaars hormonen komen ofzo
Gelukkig nog drachtig dus.... Ben zo benieuwd naar haar veulen (kom heel even onder mijn steen vandaan om te laten weten dat ik blij ben dat ze nog dragend is)
Hoe is het nu? Nog steeds het idee dat het veulen na 1 juni komt? Benieuwd hoe het gaat met haar
Ja wordt wel later. Ze blijft een heel vreemd uier houden al sinds oktober/november nog gecheckt op ontstekingen ed. Maar dat was het ook niet. Ze is gewoon rond en gezond drachtig. Geen idee qua datum. Dat is niet meer te zeggen met opvoelen want de laatste keer lag het veulen ook diep weg dus kon ze er weinig mee verder.
Heb het ook maar gelaten. Ze is in ieder geval dragend en we zien wel wanneer het cadeautje verschijnt