Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xPenny schreef:Lante schreef:Grappig, ik vind een geboorte veel risicovoller dan met het halster ergens aan blijven hangen. Zo zie je maar; iedereen maakt andere afwegingen.
Dat vindt ik ook. Maar ik ken mijn paard het beste en aangezien het altijd een ongelukspaard is geweest doe ik het liever niet![]()
Halster heeft ze hier al jaren niet meer echt omgehad. Poets haar altijd los op de plek.
Op het Zangersheide waar ze geïnsemineerd is konden ze haar het halster ook niet omlaten terwijl dat wel verplicht is daar.
Merrie begon overal te schuren zodat het halster af ging.
Ik wil er niet aan denken dat ze hierdoor straks haar nek gebroken heeft.
En ben van mening dat ik aan alle scenario’s heb gedacht. DA gaf ook aan dat ik alles in orde heb voor de bevalling.
Ook met alarm kun je niet alles voorkomen.
Lante schreef:Grappig, ik vind een geboorte veel risicovoller dan met het halster ergens aan blijven hangen. Zo zie je maar; iedereen maakt andere afwegingen.
xPenny schreef:Dat hoop ik ook. Voor de rest is alles naar wens
Alarm aan het halster durf ik niet aan...
Ben veel te bang dat ze ergens aan blijft hangen etc.
just_kiki schreef:xPenny schreef:Dat hoop ik ook. Voor de rest is alles naar wens
Alarm aan het halster durf ik niet aan...
Ben veel te bang dat ze ergens aan blijft hangen etc.
Misschien als tip. Een veiligheid halster.
Mijn merrie staat momenteel 3 wekenovertijd met geboortemelder aan het halstwr. Maar wel een veiligheids halster. Bij drukt breekt het halster open (dus bij ophangen/ergens blijven haken etc) is van amigo die ik heb fieldsave
xPenny schreef:Fijne tip!![]()
Zal eens gaan kijken voor dat halster.
Vraag ik even aan mijn DA of hij een birthalarm heeft voor aan het halster.
olijf schreef:xPenny schreef:Fijne tip!![]()
Zal eens gaan kijken voor dat halster.
Vraag ik even aan mijn DA of hij een birthalarm heeft voor aan het halster.
Ik denk dat je met camera en de boer die oplet, al best wat veiligheid ingebouwd heb hoor, laat je niet gek maken.
En de meeste merries doen het zelf prima dat bevallen.
Je bent gewoon goed bezig!
daantjuhhh schreef:Heb je geluid op je camera ?
Ik heb 3 veulens gefokt met alleen camera.
Wij konden het vruchtwater horen lopen. Hahaha.
Nou dan wisten we. Het komt.
We zijn er alle 3 x bij geweest. Alleen de eerste keer had ze hulp nodig omdat ze tegen de muur lag met haar achterhand.

Faline schreef:Wat een vervelend probleem zoiets! Dat de stalhouder zuinig is met eigen stro kan ik nog begrijpen, er zijn soms ook wel pensionklanten die extreem veel er in willen hebben en verder nergens rekening mee houden.
Echter koop jij notabene je eigen stro...
Plus dat je zegt ook nog een goede band te hebben met elkaar, je past op tijdens vakanties ed. Dat maakt het verhaal wel extra wrang en sneu.
Wij hebben sinds vorige zomer onze stal verbouwd naar een inloopstal en daar koeienmatrassen in gedaan, super zacht en isolerend. We gebruiken helemaal geen stro meer.
Voor de merries hebben we aam de andere kant nog aparte stallen, ook koematrassen op de grond. Normaal doen we daar ook niks in, maar als er veulens verwacht worden komt daar ook een mooie laag stro overheen.
Wij hebben de matrassen via marktplaats kunnen kopen van een boer die met het bedrijf stopte. Scheelt een hele hoop geld! Ook qua rubber matten en dergelijke staat er wel vaak wat op. Wellicht is dat iets?
Ohja, stro en dergelijke zou ik niet van de winkel kopen, is 10x duurder dan van een groothandel of boer. (Ook via marktplaats zie je vaak wel balen te koop staan)
Hopelijk komt alles goed, heel veel succes met de merrie en de aankomende bevalling!
xPenny schreef:Charaz schreef:Dat kan nooit lang meer duren
Ik hoop het ook niet.
Uier is flink en ze heeft nu ook wat zucht.
Ik verwacht het toch wel deze week hoor. Anders vreet ik m’n schoen op
xPenny schreef:Charaz schreef:Dat kan nooit lang meer duren
Ik hoop het ook niet.
Uier is flink en ze heeft nu ook wat zucht.
Ik verwacht het toch wel deze week hoor. Anders vreet ik m’n schoen op
[/quote]
komt goed!