Whoehoeww we hebben weer een mijlpaal vandaag, 300 dagen drachtig!! Nu kan het aftellen echt gaan beginnen. Het was gisteren een dag zonder regen of wind, dus ze konden voor het eerst even lekker zonder deken buiten luchten. Aangezien het verharen al is begonnen, vonden ze dat heerlijk.
Zijn er nog meer mensen die een gokje durven te doen voor het veulen?
Nou Noon..nog een dikke 2 weken totdat je veilig bent, maar deze theezakjes gaan het hem niet doen hoor. Ik ben aan het aftellen, maar jij nog niet geloof ik. Laat me nou even in de waan dat het niet meer megalang gaat duren paard
Ik geef haar geen ongelijk hoor..vandaag weer zo'n typische dag. Zo lang ik in huis ben schijnt de zon maar zodra ik een stap buiten zet betrekt de lucht en gaat het regenen (of zelfs hagelen grr).
Hier vallen ze ook uit elkaar op het moment. Niet per ongeluk in je gezicht wrijven met poetsen want dan is het haren happen
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-20 08:32
Nou, vannacht is, in mijn droom, het veulen geboren . Wat een puinhoop zeg, het was toch een vos hoewel dat nu helemaal niet kan en we hadden alles gemist omdat we nog niet aan het waken waren want het was nog te vroeg. Ondanks dat stond het veulen er fit bij, maar de nageboorte was er niet af en we hadden geen idee hoe lang dat al zo was en of het veulen wel al had gedronken (bij het vorige veulen deed de merrie in het begin heel moeilijk daarmee). Al met al een hoop stress. En toen werd ik gelukkig wakker en keek op de camera en zag dat Wainonia gewoon lekker lag te dutten met het veulen nog veilig in haar buik.
Pff, ik droom bijna nooit maar wat kan dat echt lijken zeg!
Welkom natuurlijk Coloured! Inmiddels 311 dagen, we kruipen langzaam richting de magische 320 dagen. Dan is ze veilig (maar dan gaat het nog wel een week of 3 duren gok ik). Het voorjaar lijkt wel dichterbij te komen, dikke prima, dan kan het gras nog een beetje groeien.
Fotsy
Geplaatst: 16-03-20 21:39
Begint toch spannend te worden dus ik kom ook weer even langs. Lang bokt vrij geweest maar we nemen de draad toch terug op nu we thuis vastzitten voor paar weken.
Ook al plannen voor volgend jaar lees ik. Tja dat fokken is echt verslavend hè Ik moet heel hard afkicken hoor.
Ha Fotsy, leuk je weer te zien hier. Klopt, ik ben al voor dit seizoen aan het plannen, maar dat plan is wel een beetje omgegooid. Mijn keuze is op een andere hengst gevallen, namelijk:
Voor nu maakt ze het nog totaal niet spannend. 317 dagen, nog prima in dr vel en een uier van 0,0 dus dat gaat nog wel even duren.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-20 08:15
Lekker het babytje afbakken in de zon. Dat kon slechter!
We hebben de 320 dagen gehaald!! Dat betekent dat ze vanaf nu veilig mag bevallen. Niet dat ze het van plan is want het uier stelt nog steeds niks voor, maar toch. Voelt wel fijn dat ze nu in ieder geval niet meer te vroeg zou zijn.
Nog mensen die een gokje willen wagen?
Fotsy
Geplaatst: 20-03-20 10:53
Mooie mijlpaal
rocymax
Geplaatst: 20-03-20 11:03
Ik gok op 15 april, een hengstje, zwart met bles en witte benen