Ik hoop het niet, maar het zou toch wel een grap zijn als ze wacht tot 1 April
Melewel94
Geplaatst: 25-03-19 13:57
Ilja_1997 schreef:
Melewel94 schreef:
Zwart bont hengstje
Welke datum ?
30 maart
Balte
Geplaatst: 25-03-19 15:32
Ik kreeg ooit op mijn verjaardag de vraag of ik geen mini Shetlander wilde. Een vriendin van mij had die op straat gevonden (uitgebroken) en had die terug gezet maar de eigenaars wilden ervan af. Ik dacht toen bij mezelf ach ja, hoeveel keer in je leven krijg je net op je verjaardag zo'n vraag. Ik heb dus ja gezegd en heb haar Kado gedoopt. Toen ze hier kwam bleek Kado wel een nogal euh dik buikje te hebben. Mijn paardenvriendin contacteert de vorige eigenaars, oh ja, er had een ezeltje bij gelopen en die had haar wel wat euh lastig gevallen... Toen was het ook afwachten en gokken en wachten en kijken en uiertje controleren... Dat bleef maar duren, het leek toen ook eindeloos. Tot er op een dag ineens een druppel melk aan haar uiertje hing. Op stal gezet en ja hoor, die nacht is Coucou geboren. Je vindt hem vast nog hier op Bokt . Als ik het goed onthouden heb, is hij ergens eind juni geboren dus we hebben er drie maanden op gewacht hihi. Weet niet of dit je wat moed kan geven
En hoe staat het er nu voor? Qua uier liep ze heel lang een beetje gelijk met mijn merrie. Die was vorige week 11 maanden en vandaag 341 dagen. Maar die houd het veulen ook nog binnen.
Mand
Geplaatst: 27-03-19 13:42
Ik ben stil, maar gossie, wat doet ze er lang over
Later dan 8 mei kan ze niet gedekt zijn. Dus ga er vanuit dat het uiterlijk in april wel geboren moet worden.
Balte
Geplaatst: 27-03-19 20:43
Sja, sommige merries dragen wel een jaar heb ik al gelezen .... sorry, ik geef mezelf een mep voor dit plagerig zinnetje. Ik hoop met je mee dat je heel snel bij haar mag komen en er een druppel melk mag zien aan hangen of iets in die aard.
Ben jij ook niet de bokker die zo'n leuke caviatopics maakt?
Zit idd niet veel verschil in. Nu maar wachten op die druppel melk. Mocht ze wel pas de eerste week van mei drachtig zijn geworden en een jaar dragen zou het dus in theorie kunnen dat je de maand april ook nog moet wachten. Maar dat vermoed ik niet hoor. Ik denk wel binnen nu en 2 weken, wellicht het weekend. Zoals ik zei loopt ze aardig gelijk met het uier van mijn merrie en die is net de 11 maanden gepasseerd. Mja merries kun je toch niet onderling vergelijken. Maar ik wil wel een gokje wagen. 31-3-2019 merrieveulen en donkerbruin