haha!! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
haha!!
. Ik sleur smorgens met water voor de paarden, de schapen, de kippen en de eenden om tegen de middag weer bevroren te zijn en terug te moeten ijsscheppen en vullen en dan tegen de avond opnieuw hetzelfde liedje. Dan zorgen dat alles goed opgeruimd is want anders vriest dit ook allemaal weer vast.

.
. Gisteren had ik het wel gezien na 25 grote bloemgieters water uit huis naar achteren slepen. We willen gewoon voorjaar!
Volgende week wordt het weer 10 graden overdag.
Wat bij mij hier trouwens erg helpt tegen het bevriezen van water is om er 3x per dag een paar emmers heet water bij te gooien. 1 emmer heet water per paard. Ik heb alleen wel de luxe dat de waterbak 15 meter van de heet waterkraan staat. Als je ver moet sjouwen is het minder handig, of in ieder geval veel werk. Maar het werkt wel!
en dan kan het voorjaar eindelijk beginnen? goed voor het gras en de bomen, planten en dieren
door, heb ik toch eens vlug foto genomen

de voorspellingen zeggen meer herft.... regen, regen en regen... mijn paardjes hebben liever deze temperaturen dan alle regen denk ik

jep linda ineens voorjaar
, het is hier kurkdroog, geen spriet gras meer te zien bij de kippen, zelfs het winterstuk staat kaal, wat eigenlijk nog nooit geweest is en het gras op de zomerweide ziet rost, waarom kennen we de laatste jaren alleen uitersten, of het is veeel te nat, te veeel wind, te koud of te droog
oeie ik klink al als een echte boer nu
jeetje Flo die heeft een mega grote bak en was alweer voor de helft leeg. Of het warmere water zal gesmaakt hebben.
of omdat het leidingwater is in plaats van regenwater.
regenwaterpomp zit in de andere stallen en alles is afgesloten door de kou.
Gelukkig nog maar 1 dag emmers sjouwen, dan is de vorst weer weg. Ik hoop inderdaad wel dat het niet teveel gaat regenen zo meteen na de vorst.

met stuitertje in haar buik en als je goed kijkt sneeuwt het zelfs tot in de stallen
.