Wat een leuke foto van je dochtertje en dat erg schattig varkentje . De feestdagen zijn al om daarom wens ik jullie dan een mooi en gezond 2018 met een pracht aan veulentjes..
Tinniie
Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 17:12
Dankjewel Sandra, hier ook voor iedereen het allerbeste voor 2018 gewenst!
De dames zijn de nacht ook goed doorgekomen, toch altijd spannend..
Ja Satinka is echt gewoon gigantisch ze lijkt er toch ook al wel wat last van te hebben van haar dikke buik. Ze ligt heel veel, terwijl ze dat normaal gezien maar zelden doet.
Fotsy
Geplaatst: 02-01-18 13:34
Iedereen hier ook de beste wensen
Ze zijn ook al gigantisch he en al best ver dus normaal dat dikke buik in de weg gaat zitten en af en toe de pootjes rust moeten geven om dat extra gewicht eens te laten rusten
Normaal gezien nu zondag. Dan kan ze toch nog een maandje samen met Jade en Satinka staan, zodat ze elkaar hopelijk blijven kennen Begin februari komen J en S dan normaal gezien al naar huis, om half maart te bevallen .. het gaat snel ineens he!
Anomien
Geplaatst: 02-01-18 18:36
Tinniie schreef:
Deze week donderdag of vrijdag Kiki scannen.. duimen allemaal!
Ik ben echt verliefd op haar tintje... [ [url=m/YCcsjg.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/F4ooxQ.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/mc6R5B.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor de geïnteresseerden: Onze Arany-actie 2018 is weer van start gegaan. Wie wil meedoen om de gratis dekking te winnen: check Arany’s Facebook-pagina
stal_HD
Geplaatst: 05-01-18 17:12
Helaas ik kan niet meedoen. Of althans ik heb er niets aan. Ik heb enkel minipaardjes. Daar is hij toch echt wel een klein beetje te groot voor. hahaha
Fotsy
Geplaatst: 05-01-18 17:19
Mijn dek ligt al vast maar wel heel leuke actie en weerom veel interesse zo te zien. Kan ook niet anders he.
Ik was boos op Kiki vanmorgen omdat ze weer niet wilde trailerladen, en heb haar op Kapaza gezwierd.. maar ondertussen denk ik dat ik toch nog maar even ga afwachten en eventueel iemand ga zoeken om te helpen trailerladen. Ik heb wel al 6 reacties op haar dus gaat wel hard :/
Aw Kiki toch... Maar je bent nog niet van plan om haar effectief te verkopen dan? Anders moet ik mijn vader eens heel lief aankijken en heel erg mijn best doen met de komende examens. Mijn paard is vorig jaar in september overleden en ik ben rustig aan rond aan het kijken wat er te koop staat.
Nou dan zou ik er toch een expert in het trailer laden voor inschakelen hoor! Vaak is het met een beetje hulp snel opgelost!
Fotsy
Geplaatst: 07-01-18 21:12
ohjee ik ken dat gevoel meestal gaat het hier eerst over opeten en dan verkopen
vervelend dat trailerladen ja, het is natuurlijk ook niet echt makkelijk en nu ze drachtig is, wil je ze niet die extra stress injagen. ik kan je niet helpen, heb zoveel geduld ook niet, gelukkig zijn Arany zijn veulens hier halster en trailermak geboren
Ja het is echt zooooo frustrerend he! En het is niet van bang hebben, het is echt koppig zijn. Ze loopt dus gewoon recht de trailer op, tot het laatste voetje en schiet dan als een halve gek achteruit. Zo 100 keer na elkaar. Tot dat ik dan eens een keer snel genoeg ben met de klep toe te knallen en dan is het oke, dan staat ze daar gewoon stilletjes en rustig op. We hebben haar ook al 10-15 keer vervoerd denk ik, maar het betert gewoon niet, integendeel het lijkt zelfs te verergeren..
De laatste keer hadden we haar verdoofd en zelfs dan gaat ze er nog niet op.
En vandaag heeft ze dan zichzelf kleine wondjes boven haar hoef getrapt, ik heb een kopstoot gehad en weer een latje van de trailer gebroken (die ze ondertussen dus al 3 keer kapot gemaakt heeft)
Zowel ik als Jef krijgen zo een beetje een afkeer van haar, en beginnen er al gestresst aan.. het is echt niet leuk verder is het echt een super lief en braaf paardje.
Maar al onze andere paarden laden gewoon supervlot dus dit is echt niet leuk.
Maar zelfs Jef zei nu dat we het toch nog even moeten proberen, dat hij haar toch niet nu hop ineens wil verkopen. Dus hopelijk volgend weekend meer succes, en dan komt ze een maandje naar huis, trailer in de wei en elke dag proberen. Eventueel met hulp van iemand extra ingeschakeld..
Als het lijkt te verergeren staat ze misschien niet fijn? Te krap, te wijd, hoofd / hals niet in een fijne houding?
Misschien een keer een camera in de trailer ophangen of een klein stukje meerijden in een rustige straat?
Bij mijn merrie verergerde het ook in het begin. Doordat het 1 x niet zo lekker ging zijn we wat meer druk gaan zetten en dat accepteert ze dus niet. Ik laad nu alleen met een los touwtje en verstand op nul. Alsof het mij niet kan schelen of ze erop gaat of niet. Pas als ze er helemaal op staat roep ik vriendlief voor de stang. Eigenlijk staat ze er op die manier altijd binnen 5 minuten op en meestal al binnen 2. Het grappige is dat ik van een andere Listo merrie hoorde dat het precies op dezelfde manier moest. Geen enkele druk...
Soms moet je even out of the box denken. Maar daar heb je mooi tijd voor als ze thuis staat Komt vast goed, maar ik weet hoe frusterend het kan zijn (ik heb ooit een kwpner gehad van 1.85 die gewoon zijn hoofd op het dak kon leggen en er dan niet in ging)