Die stalhouder.....
Wat een arrogantie dat hij zelf bepaald wat er gebeurt met jóú paard!
Niet eens zijn met de diagnose...
Alsof hij het beter weet dan een dierenarts...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(ja, levensgevaarlijk, he?) en lichte druk gaf en vooral druk tegen haar aan het praten was, is ze alsnog de trailer in gelopen.
Ik moest haar vertrouwen zodat ze mij zou vertrouwen. Dat werkte.
En jouw fantastisch mooie merrie (en jullie zelf natuurlijk ook) zijn daar het slachtoffer van.
Als hij haar stiekem krachtvoer blijft geven (of dat andere hooi of op de weide laat), kan ze nooit beter worden. Om dan nog maar te zwijgen van de appels die Muzanna zelf kan stelen van de boom.
En ik blijf natuurlijk voor je prachtige merrie en het veulen duimen!

Maar ja, ik woonde wel in Amsterdam en dit is wel mijn eerste eigen paard...
Staat om die reden altijd los op de poetsplaats. Touwtje ervoor is voor de andere mensen op stal, maar pertinent niet nodig want blijf is blijf. Ik moet zeggen dat ik nooit meer iets anders wil. Ik hou van dieren en mensen met een sterke wil en hoge intelligentie. 

Ben mijn merrie al eens bijna kwijtgeraakt en sindsdien ronduit wantrouwend op alle fronten en de haren rijzen mij al te berge als ik bij aankomst op stal iemand bij haar stal spot. Wat moet je met mijn paard? Wat doe je? Je hebt niks te zoeken bij mijn paard! Ik kan daar door schade en schande gewoon niet meer tegen, ongeacht wie je bent. Niemand heeft iets te zoeken bij mijn paard, behalve bij nood of een stalhouder en dat in overleg. Ik kan daar gewoon echt niet meer tegen. Ongezond, maar helaas niet ongegrond...
En tja, gezamenlijke zadelkamer en de afgelopen tijd toch wel wat verloop geweest. Heb zelfs het vermoeden dat iemand een tijd lang stiekem mijn zadel heeft gebruikt, want ja nieuw, fijn zadel... maar nooit kunnen betrappen. Dekjes en andere spullen zijn sowieso gebruikt en weleens verdwenen, maar ik ben niet de moeilijkste... als je maar vraagt...
Lente schreef:Gewoon flauw dat soort dingen... Ik ben overigens wel steeds nieuwsgieriger naar je merrie. Mocht er ooit over een tijdje wat meer rust zijn, zou ik haar dan eens mogen ontmoeten?