Ja, maar op de dag van de HK zit ze pas op 323 dagen, dat klinkt wel erg kort... het zou natuurlijk kunnen... eerst maar eens zien in welk tempo ze de melkbar blijft vullen
stal_HD
Geplaatst: 05-03-17 15:05
Je kunt niet meer dan gewoon afwachten hoe ze zich ontwikkeld en mocht het wel spannend worden zowiezo iemand inschakelen die haar in de gaten houdt.
In zo'n geval heb ik altijd mijn zusje. Heeft ook paarden en fokt ook jaarlijks 1 a 2 veulens. Zij woont naast het weiland. Ideaal.
Ze maakt goed aanstalten. Zal vd week ook eens bij mijn 300+ dagen merries gaan kijken hoe het ermee zit als ik dat uier van jupi zo zie
Pandakaas
Geplaatst: 05-03-17 19:01
Even niet zo actief geweest op bokt, en opeens heeft Jupi een begin aan haar uier gemaakt Spannend! Het kan natuurlijk nog wel een tijd duren, maar dit geeft al veel hoop. Het zou wel wat zijn, weer op de dag van de hengstenkeuring Hoe gaat het met de voorbereidingen voor de keuring? Is hij er helemaal klaar voor en al zenuwachtig? Ik kom kijken, ben heel benieuwd
Een begin gemaakt aan haar uier?? Nou jupi doet er gewoon nog een grote schep bovenop ik schrok me rot!! En dit na de hele dag buiten lopen;
Joan, leuk dat je er weer bij bent Habbie is er wel klaar voor, morgen nog afspraak maken met de hoefsmid en we hebben nog 4 weken. Zenuwen? Oh begin er alsjeblieft niet over.... ik ben bloednerveus!!!!
Mijn vriend is alvast een beetje voorbereid dat hij moet oppassen op jupi als ik naar de HK ben dus er is gelukkig iemand die haar de hele dag goed in de gaten kan houden
Rowan, haha ik zou inderdaad maar eens kijken, als je dit ziet, en jupi zit nog niet eens op 300 dagen... Ze kunnen natuurlijk ook lang met vol uier rondlopen, maar ik had gehoopt dat Jupi weer zoals 2 jaar geleden haar uier heel geleiding ging vullen, maar ze maakt nu ineens vaart......
stal_HD
Geplaatst: 05-03-17 22:46
hihihi misschien is het net als bij mensen. de rek is er al wat uit en dus vult het wat makkelijker. Straks krijgt ze een groter uiertje dan vorige keer. Komt vast wel goed. Maar ze kan ook best al bevallen op dag 318 of eerder.. you never know.
nu is de grote vraag; gaat het een vroeg veulen worden? Of gaat ze mij gewoon heel lang in spanning houden en blijft ze gewoon weken hiermee rond lopen....
pretty
Geplaatst: 07-03-17 12:04
Dat ga ik je niet vertellen. Je zult het snel genoeg merken,als ze nog zo hard blijft doorzetten,wordt het toch eerder een vroeg veulen denk ik. Maar ze kan natuurlijk op dit stadium blijven hangen ook. Voelt die uier al stevig of nog heel zacht?
Achterkant voelde al stevig. Geen (zucht)schijven maar gewoon goed stevig en vol. net onder speentjes nog (te) zacht.
pretty
Geplaatst: 07-03-17 12:24
Het is sowiezo al een beste vooruitgang!
mijnlieverd
Geplaatst: 07-03-17 12:24
Jupi heeft idd haast lijkt t Linda
jolandje
Geplaatst: 07-03-17 12:27
poeh dat vult al aardig zeg, eigenlijk moet ze nog een poosje wachten, maar ach, wie weet loopt ze nog een paar weken zo rond ,met merries weet je het maar nooit
Het zou kunnen Jolanda, en van mij mag ze eerlijk gezegd nog wel eventjes wachten... Toch minimaal 310 eigenlijk. MAar voor de zekerheid vanavond toch maar vast mijn kraampakket bij elkaar zoeken en alarm vast gereed maken... Want als ze zo door gaat mag ze toch al snel alarm aan....
stal_HD
Geplaatst: 07-03-17 14:35
Linda ik denk dat je daar niet verkeerd aan doet. Jeetje wat gaat ze snel. Als ik het zo vanaf de foto's inschat en het uier gaat niet terug lopen, heb je vast voor de hk je veulen al.
Ik schrok echt! Gewoon van 290 naar nu 298 vol gelopen... Oke het kan nog wel iets voller hoor, maar toch echt mega stappen vooruit.
Nu was deze foto van vanmorgen. Ze had wel buiten gelopen vanacht, maar misschien heeft ze toch veel geslapen. Dus het kan vanavond minder zijn. Ik ben heel benieuwd wat ik aantref...