Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 13:56

stal_HD: precies!

Set_Elkol: Nou echt zeg, ik ben/was best een droogkloot maar dat soort dingen grijpen me echt aan. Ik had niet verwacht dat het proces zo speciaal zou zijn. Jouw gokje was beter zelfs! Valk merrie. Ik heb hengst gegokt omdat beide geslachten dan een positieve waarde hebben :') .

Noisy, oh het aftellen vanaf de 100 dagen kijk ik ook erg naar uit, mooi moment om dan een topic te starten inderdaad. Ik miste het geduld daarvoor :') .

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:07

Jaaaa ik heb het lijstje ook volledig ingevuld. Ben erg benieuwd. hihi

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 18:40

Nou Kirs heeft netjes haar gokje gedaan hoor, tussen de stemmingswisselingen door deed ze goed mee :') Ik ben nu het filmpje aan het uploaden, maar ik kan wel alvast verklappen dat ze het eens is met 6 van de 98 gokjes _O- ze gaat dus niet voor een populair gokje.

Wel grappig, mijn vriend had al een keer geslacht en basiskleur aan haar gevraagd door te vragen of ze links of rechts wilde kijken en toen 'zei' ze precies hetzelfde als nu :') Ze is wel zeker van haar zaak haha.

(En aangezien we weer op de nieuwe pagina zitten, wie heeft nog niet gestemd en wil nummer 100 zijn.... Klik op deze link: https://goo.gl/forms/ndyF1KoEu9Y7SZZJ3 )

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:41

Leuk! Kan niet wachten op het filmpje :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 22:01

Ik was even afgeleid door de merrie van Icecrystal die een veulentje kreeg :o . Maar het filmpje staat ondertussen op youtube!
Dus bij deze de gokjes van Kirs, het is volgens mij allemaal wel duidelijk wat wanneer wordt gekozen in het filmpje. Tussendoor nog wat hormonale-monster-merrie schijnaanvallen en boze blikken en als afsluiter weer even een stuiterende Nachtmerrie.
Het ging iets minder soepel dan ik gedacht had, want normaal doen we pionnen spelletjes op de verharding of de wei (zodat ze geen zand binnen krijgen), maar dan kon ik de papieren niet kwijt. Vandaar ook de verandering in tactiek tussen het geslacht kiezen en de kleuren kiezen (ze durfde niet van de paal af te snoepen).

Video gekeken? Zo niet dan ga ik nu dingen spoileren (spoilen? verspoilen? :? ).
Volgens Kirs hoef ik dus niet meer verder te zoeken naar de perfecte merrienaam (die ik denk ik nog steeds niet gevonden heb :') , de lijst met opties groeit maar ik heb nog niet het gevoel dat ik wel bij de hengstennaam heb). Ben benieuwd wie er uiteindelijk gelijk gaat krijgen :Y)
Laatst bijgewerkt door mooney op 27-01-17 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:20

haha geniaal!
Een bruine appaloosa hengst dus

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:39

_O- :') geweldig dit

haar keuze was duidelijk amai, ze ging meteen naar haar doel ;)

karim18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:10

AAAAh geweldig dat filmpje! Hoe gaaf is het als ze gelijk krijgt!
Wat een leuke combi trouwens, wordt hoe dan ook een knap veulentje ^^

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 10:19

Pasha: ja volgens kirs wel haha!

Fotsy ja mooi hè, kirs weet altijd heel goed wat ze wil. Twijfelen staat niet in het woordenboek :') .

Karim18 bedankt! Ja dat zou echt wel geniaal zijn :')

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:23

Haha heerlijk filmpje!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:06

Hahaha leuk filmpje !
Denk je dat ze gelijk heeft ?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 14:53

En het 100ste gokje is binnen :D . Tot nu toe is de verdeling in kleurgokjes als volgt:
Afbeelding

Daisy ik heb zelf het gevoel dat het een valk hengst of palomino merrie wordt, maar statistisch gezien hebben alle mogelijke opties dezelfde kans dus ze heeft evenveel kans om gelijk te hebben hihi. Mijn vriend en vader verwachten wel beide stippels (alleen dan een merrie en vos of valk). Nog ongeveer 3,5 maanden en dan zullen we het weten :p

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:11

Nice dat overzicht! Ik weet al niet eens meer wat ik gegokt heb haha.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 15:26

Haha gelukkig kan ik altijd spieken. Je had een palomino merrie (vind ik leuk!) op 3 juni (vind ik minder leuk :') ) met een kol en twee witte voetjes.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:37

3,5 maand nog maar, wat gaat dat hard zeg! Voor jou waarschijnlijk niet :(:)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 19:45

Ik vind het ook wel hard gaan nu! :j We kunnen ook bijna gaan aftellen vanaf 100 dagen. Het moeilijkste is denk ik zodra ze voorbij de 320 dagen zit, want dan wil je het veulen gewoon zien (nu wil ik nog dat het veilig blijft zitten :P ). Dan zullen de dagen wel traag gaan.

Het scheelt ook wel dat ik het erg druk heb op mijn studie, dus het is slapen - studeren - paarden verzorgen en weer slapen. Dan gaat een week of een maand snel voorbij. Neemt alleen niet weg dat ik echt super nieuwsgierig ben naar Nachtmerrie haha.

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:07

Spannend!!
Ik denk dat ik ook appaloosa gegokt had, maar weet het niet meer zeker :o

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:48

Ja klopt, je had vos appaloosa hengst gegokt ;) Als je alles wilt weten dan kan je pb'tje sturen, dan stuur ik je het even door haha.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 22:37

Even nog geen nieuwe foto's van onze zonnestraal, want ik kom steeds pas in het donker aanzetten op stal. Volgende week is het wel weer tijd voor een buikfoto, dan kunnen we ook af gaan tellen vanaf 100 dagen!
Ondertussen besef ik me dat ik jullie mooi heb verteld dat Kirs best veelzijdig is en dat jullie dat maar aan hebben moeten nemen :o Dus het leek me wel leuk om even een terugblik te doen op een multifunctionele Kirs met strakker modelletje (de rijfoto's zijn wat ouder, op de menfoto is ze net twee maanden drachtig). Met het rijden zijn we 1,5 jaar geleden gestopt, maar ze heeft het heel leuk gedaan altijd onder het zadel. Na het veulentje pakken we het mennen weer op, dat is onze nieuwe bezigheid.
Afbeelding

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:34

Wat waren jullie een leuk rijsetje! Mooie beweging ook ohz. Wat hebben jullie uiteindelijk gestart?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 08:23

Bedankt! :D
We hadden een beperkte startpas, dus we reden maar 2 wedstrijden per jaar (ivm geen eigen vervoer en Kirsten's haat aan binnenaccommodaties :') ) en dan gaat het niet heel snel hihi. We zijn daarom niet verder dan het L1 gegaan. Op twee mislukte wedstrijden na in een binnenbak heeft ze eigenlijk wel altijd in de top 3 gescoord (en dat tussen de stoere KWPN'ers hihi), ook weleens met dubbele winst in een proef. Dus dat was altijd wel leuk.
Qua training was ik richting het M aan het werken, maar ik merkte dat ik haar voor de zijgangen toch te ver uit balans haalde door mijn lengte. Dus daarom heb ik besloten er een punt achter te zetten en te gaan mennen, waar ik zelf nog wat onhandig in ben maar ik merk wel dat Kirs het makkelijker heeft nu.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:13

Wat gaaf dat ze dat allemaal kent! Leuk om te zien :) . Dat filmpje over die gok had ik helemaal gemist door alle drukte maar die is echt geweldig _O-

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:18

Leuke foto's!
Heb je haar zelf opgeleerd om te kunnen mennen?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 19:52

Vandaag was ik er voor het donker, helemaal blij dat ik even een rondje kon wandelen met Kirs. Kirs dacht er voor de verandering even wat anders over >;) . :')
Afbeelding

Icecrystal : jij had ook wel even andere dingen te doen, met je lieve ventje. Leuk om te horen!

Jupinkle : ik heb kirs helemaal groen gekregen en zowel het beleren onder het zadel als voor de wagen zelf gedaan. Onder het zadel had ik ervaring met beleren, voor de wagen had ik alleen wat lesjes gedaan met ervaren paarden.
Normaal raad ik het niet aan om zelf te gaan beleren voor de wagen, maar vanwege de achtergrond/persoonlijkheid van Kirs heb ik ervoor gekozen om het zelf te doen. Want juist met ervaren mensen gaat het fout in de omgang en ik ben wel helemaal op haar ingesteld.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:12

Super leuk zo veelzijdig! Rijd je Blue ook even in voor me :P