Bedankt allemaal
Het is echt een plaatje om te zien!
Helaas is het niet helemaal rozengeur en maneschijn zoals het leek. Het begon met Silver, die hield toch wel erg lang last met bijna alleen maar liggen en daarnaast hadden we het idee dat het drinken niet echt meer wilde. Dierenarts uit bed gebeld, die heeft Silver onderzocht. Alles zag er prima uit, dus een pijnstiller voor de pijn gehad. Met Silver gaat het nu weer prima
Alleen hadden we dan nog het drinken verhaal. Ze deed heel hard haar best, maar leek toch niet echt te lukken. Er kwam ook geen melk uit, maar een hele doorzichtige substantie. Plakt wel goed, maar de dierenarts heeft het met een soort apparaatje nagekeken en ze was bang dat er niet voldoende biest in zit. Plus je moet redelijk wat moeite doen er wat uit te krijgen en uier lijkt snel 'leeg'.
Direct rondgebeld en kon in de buurt poeder biest ophalen bij een boer. Dit proberen we haar nu bij te geven zodat ze de biest binnen krijgt. Daarnaast heb ik van de dierenarts pavo poedermelk gekregen, aangezien Silver nu niet voldoende aanmaakt. De kleine moet zeker blijven drinken bij haar om het te stimuleren zodat het misschien nog goed op gang komt, maar daarnaast ook ieder uur een beetje kunstmatige melk bijgeven. Flinke klus dus, want dat is nog een beetje de handigheid er in vinden.
Ook zijn haar beentjes niet helemaal recht, ze heeft wat x-beentjes, dus de hoefsmid komt nog even langs om het te bekijken/bespreken of we daar wat mee moeten doen.
Zo weer een heel verhaal! Maar wauw, ik ben verliefd
Ze hebben heel even een rondje om de stal op het gras gemaakt zodat Silver even kon bewegen wat goed was tegen haar buikpijn. Vanmiddag hopelijk even lekker de wei op als het droog blijft.
Ze zou eventueel ook nog Silver-Buckskin tobiano kunnen zijn? Maar ik heb geen idee of je dat kan zien?