FriesWytske schreef:Blijven bewegen is inderdaad beter dan helemaal stil te zetten. Paarden/pony's geven zelf wel aan hoeveel ze nog kunnen en willen doen. Hier wordt er altijd zo lang mogelijk mee gereden. En dat is misschien op het laatst alleen nog wat stapritjes. Daarna pakken we ze ook zo snel mogelijk weer wat op. Zodat veulen en merrie leren dat het niet erg is als ze gescheiden worden. Heb je bij het afspenen ook weer profijt van.
Zo doe ik het ook altijd.
Zeer makkelijke bevallingen en makkelijke veulens
Bij Wapper verliep het laatste stukje uierontwikkeling overigens razendsnel. Op zondagmiddag om 14.45 uur eerste (mini)harsjes gezien, om 21.50 uur de eerste druppels en om 22.10 uur brak het water. En dat was haar 3e veulen. Ze had wel een mooi gevuld uier met gevulde spenen en de welbekende glans maar er zat dus maar weinig tijd tussen harsen, kegelen en bevallen. Lekker efficiënt, ik heb slechts 1 nacht gewaakt vanuit huis via de camera (stal is 15-20 minuten rijden) en dmv geboortesingel en toen ik zondagmiddag had besloten op stal te gaan overnachten (waken) was Kiss 's avonds al geboren
I loooooove my Horse
zo lief gewoon niet hoeven te waken