Verwarring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:29

britje1997 schreef:
De pony's waren pas begin mei het land op gegaan volgens mij als ik me niet vergis

Ja zoiets toch? :) Of ik vergis me ook hoor.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:30

Caitlin_K schreef:
britje1997 schreef:
De pony's waren pas begin mei het land op gegaan volgens mij als ik me niet vergis

Ja zoiets toch? :) Of ik vergis me ook hoor.

Jaa want toen was ik er net met rosa

nine1987

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:31

Dan zou ze nu al op 12 maanden moeten zitten.. En dat zonder uier.. Het kan.....

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:33

nine1987 schreef:
Dan zou ze nu al op 12 maanden moeten zitten.. En dat zonder uier.. Het kan.....

Niet als ze na Juni is gedekt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:34

Ts zegt eind april,begin mei..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:34

Het verhaal wordt steeds weer anders. Ik gun het je van harte hoor, een veulen. Maar inmiddels begint de tijdlijn al niet meer te kloppen en wordt het lastig om nog écht te geloven dat ze drachtig is.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:36

Jolien87 schreef:
Het verhaal wordt steeds weer anders. Ik gun het je van harte hoor, een veulen. Maar inmiddels begint de tijdlijn al niet meer te kloppen en wordt het lastig om nog écht te geloven dat ze drachtig is.

Dat dus.. :j

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:40

TS en ik hebben laatst nagedacht over de datum.
Er was enige verwarring over, (toeval na de naam van het topic)
aangezien TS niet de ''echte'' dekdatum weet. Die wist TS haar verzorgster. Ik en mijn oude stalgenoot hebben samen nog bedacht wanneer de hengsten het land opgingen. Dit aan de eigenaar verteld, en die raakte toen helemaal in de war van de datums. Uiteindelijk is er inderdaad daadwerkelijk een datum geweest dat de pony ontsnapt was.
Ik heb dit opgezocht in mijn FB-cheat geschiedenis met de doelsbetreffende verzorgster, die de pony heeft gevonden. Dit was rond Juni (Heb nu de exacte Datum's niet bij de hand, kan ook September zijn)

In eerste instantie mochten de pony's in April/Mei het land op. Er is toen wel een ongelukje gebeurt met een van de hengsten, maar daar zijn blijkbaar geen gevolgen van gekomen. Misschien dat TS zich daarmee verward? Uiteindelijk is de conclusie getroffen dat deze merrie na MEI is gedekt.

Daarbij denk ik dat TS wel degelijk gelijk heeft met de dracht van haar pony. Het is een maiden. De uiers kunnen tijdens de bevalling nog vollopen. ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 05:30

Oké blijft spannend dus!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:13

nine1987 schreef:
Denk t niet.. Ts wil niet laten opvoelen/scannen..

Jeetje wat een respectloze reactie zeg! Dacht dat er vanaf het begin van het topic al gezegd werd dat niet (exact) bekend is wanneer de pony gedekt is. Dus het beestje zou maarzo nog een maand kunnen dragen. En van opvoelen/ scannen wordt een pony niet opeens meer of minder drachtig. Aan alle verhalen te lezen is de pony voor 99% zeker drachtig, ts heeft de keus gemaakt niet te laten scannen, respecteer dat nou eens. 8)7

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:37

Leffroi schreef:
nine1987 schreef:

Jeetje wat een respectloze reactie zeg! Dacht dat er vanaf het begin van het topic al gezegd werd dat niet (exact) bekend is wanneer de pony gedekt is. Dus het beestje zou maarzo nog een maand kunnen dragen. En van opvoelen/ scannen wordt een pony niet opeens meer of minder drachtig. Aan alle verhalen te lezen is de pony voor 99% zeker drachtig, ts heeft de keus gemaakt niet te laten scannen, respecteer dat nou eens. 8)7

Zou niet de eerste pony zijn die leeg bleek. Vorig jaar liep er een topic over een shet, iedereen zeker dat pony drachtig was zelfs de DA (zonder opvoelen/scannen), nu anderhalf jaar na de mogelijke dekdatum nogsteeds geen veulen, die komt er dus ook niet..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:40

Ik snap dat dat een mogelijkheid is, maar de manier waarop er in het topic gereageerd wordt vind ik erg respectloos. Ts heeft inmiddels haar keus gemaakt. Nu is het ook voor ons 'afwachten'.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:59

Bij twijfel en als je zo je redenen hebt om je merrie niet op te laten voelen of te scannen vind ik het heel goed dat er vanuit gegaan wordt dat de merrie drachtig is. Beter zo dan andersom!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 08:12

Wat maakt het uit of de merrie drachtig is? Ts zegt zelf dat ze er niet bewust voor gekozen heeft, maar dat het wel heel erg welkom is. Ze is alert, blijft zelfs op stal slapen en is bezig met info in te winnen.
Ik ben helemaal niet thuis in drachtige merries en veulens, maar las dat opvoelen risico's met zich mee laat brengen? Dat zou het mij ook niet waard zijn. Een echo maken zou dan wel een optie kunnen zijn, maar dat kost wel het nodige, moet je evt voor naar de kliniek wat weer stress oplevert voor de merrie, etc. Ze behandeld haar paard goed, paard is volgens haar gezond en geen kwaaltjes, dus wat is het probleem? Laat haar lekker wachten op de verassing (het wel of niet krijgen van een veulen). Ik ben in ieder geval super benieuwd of er iets uitkomt :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 08:13

Als stille meelezer geloof ik het ook niet echt. Ik weet dat je niet wil scannen opvoelen maar ik had het gedaan. Ook niet drachtige paarden kunmem agressief op de buik zijn bijvoorbeeld door singelnijd

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 08:27

Suusje1986 schreef:
Bij twijfel en als je zo je redenen hebt om je merrie niet op te laten voelen of te scannen vind ik het heel goed dat er vanuit gegaan wordt dat de merrie drachtig is. Beter zo dan andersom!

Precies! Ik denk dat TS meer voorbereid is dan sommige Fokkers zijn.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:43

Ik zou zo'n kleine pony ook liever niet laten opvoelen en scannen, tenzij een uitwendige echo.
Dit i.v.m. de ruimte dier er is en het extra risico van beschadigingen.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:03

Leffroi schreef:
nine1987 schreef:

Jeetje wat een respectloze reactie zeg!

:') er is helemaal niets respectloos aan die reactie. Ze zegt alleen dat TS niet wil laten opvoelen of scannen. Je hoeft je niet zo aan te stellen hoor hahaha

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:38

Leffroi schreef:
nine1987 schreef:

Jeetje wat een respectloze reactie zeg!

:') er is helemaal niets respectloos aan die reactie. Ze zegt alleen dat TS niet wil laten opvoelen of scannen. Je hoeft je niet zo aan te stellen hoor hahaha[/quote]
Inderdaad is gewoon de waarheid :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:32

De reactie op zich is niet respectloos, maar in de context waarin hij geplaatst is vind ik van wel. Alsof ze haar paard slecht behandeld.

Ben benieuwd naar de update

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:50

Sommige springen wel heel snel op de achterste benen hier zeg...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:58

waarom houden we ons gewoon niet allemaal op met het gissen of de pony wel of niet drachtig is. De ts kent de pony het beste en probeert er het beste van te maken, als ze wel drachtig is zien we vanzelf wel fotos van een rond dartelend veulen en zo niet zullen we dat vast wel te horen krijgen. Ts opend een topic om iets met ons te delen en niet om steeds te horen te krijgen of HAAR ponu nou wel of niet drachtig is. Dus laten we het leuk houden voor iedereen en gewoon afwachten wat de komende dagen en of weken ons en vooral ts gaat brengen

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:10

meisje2000 schreef:
waarom houden we ons gewoon niet allemaal op met het gissen of de pony wel of niet drachtig is. De ts kent de pony het beste en probeert er het beste van te maken, als ze wel drachtig is zien we vanzelf wel fotos van een rond dartelend veulen en zo niet zullen we dat vast wel te horen krijgen. Ts opend een topic om iets met ons te delen en niet om steeds te horen te krijgen of HAAR ponu nou wel of niet drachtig is. Dus laten we het leuk houden voor iedereen en gewoon afwachten wat de komende dagen en of weken ons en vooral ts gaat brengen

En dat is niet waar, ze opende dit topic om onze mening te horen of de pony drachtig is of niet. :-)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:23

Wil je daar echt nog een discussie van maken k_m? Ts heeft haar keus gemaakt en dat is haar goed recht. We wachten gewoon lekker af! *\o/*

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:42

Gaan jullie nou echt discussiëren over de mogelijke dracht van een pony? Waarom genieten we niet gewoon van de spanning die het me zich meebrengt en blijven we wachten. Zo belangrijk is het toch niet om zeker te weten of ze drachtig is? TS is meer voorbereid dan menig paardenhouder en het veulen is welkom. Mocht er geen veulen zijn dan is er ook geen probleem. Ik ben in ieder geval benieuwd :)