Mijn 2015 veulen, een verhaal apart!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:46

Set_Elkol schreef:
Dan kies je er toch voor om alleen alles van de topicstarter te lezen ;) (rechtsboven in een post van haar klikken op "door de topicstarter"

Dank, nu weet ik eindelijk hoe dat kan :)

Wat een avontuur. Ik ken het van lantaarnpaal naar lantaarnpaal enkel nog van mijn moeder met een sterke trekkende hond. Die stond om de haverklap om een lantaarnpaal :D

Ik had ook heel veel bewondering voor Annemarie en dat mag je haar gerust overbrengen. Zoals zij met zoveel respect haar Amon reed, echt fantastisch!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 22:47

:')

Ik ga weer even in mijn archief snuffelen. Moet even weer naar foto's gaan zoeken om bij het verhaal te voegen...

ponyparadijs

Re: Mijn 2015 veulen, een verhaal apart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:49

Ik vindt het wel leuk om te speculeren welke hengst ze gebruikt zou kunnen hebben.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 22:53

ponyparadijs schreef:
Ik vindt het wel leuk om te speculeren welke hengst ze gebruikt zou kunnen hebben.

Is ook leuk... Het stond tot 5 seconden geleden op mijn website genoemd. Heb ik maar even verwijderd :')

We houden de spanning er nog even in :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:57

Je kan ook gewoon verder gaan met je verhaal en een mod vragen om achteraf foto's toe te voegen O:)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:58

Hahaha leuk om de mensen in het ongewisse te hebben
Het maakt het allemaal wel heel spannend

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:58

Ik he volgens mij nog kunnen lezen door wie ze gedekt is maar ik blijf rustig meelezen :D Ik ben benieuwd of het klopt. Zo ja mooie keus :j

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:59

Wat een respect en vertrouwen!
Ik werk ook met ''probleem'' paarden maar dit
nee dit vind ik echt onwijs knap en snak naar het volgende deel ik wacht (on)rustig af!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:04

Suelza schreef:
ponyparadijs schreef:

Is ook leuk... Het stond tot 5 seconden geleden op mijn website genoemd. Heb ik maar even verwijderd :')

We houden de spanning er nog even in :j

Wie het goed raad mag een maandje gratis paardje bij je neerzetten Elise O:) O:)

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:06

Oh dat is interessant! .......he wat jammer dat ik niet op de site heb gekeken.........

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:11

Wat een bijzonder verhaal en wat kan jij goed schrijven! Ik denk dat je een hengst heb gebruikt van kinsky stables?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:16

Set_Elkol schreef:
Ik he volgens mij nog kunnen lezen door wie ze gedekt is maar ik blijf rustig meelezen :D Ik ben benieuwd of het klopt. Zo ja mooie keus :j

Ik heb het volgens mij ook gelezen :')
Maar ik blijf idd ook meelezen :)) Vind het nog steeds spannend!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:25

Nicole schreef:
Wie het goed raad mag een maandje gratis paardje bij je neerzetten Elise O:) O:)

Op kosten van Nicole

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 23:29

ponyparadijs schreef:
Nicole schreef:

Op kosten van Nicole

Ik stem VOOR!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:34

fiets jullie :')

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:42

:+

Geen slecht plan. :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:42

Nicole schreef:
fiets jullie :')

Geef je er ook nog een fiets bij?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:46

Ik hou er mee op met jullie _O-

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:49

Nicole schreef:
Elise stil nou maar.. Je hoeft niet verder te vertellen het word een vos.. Geen discussie overmogelijk punt klaar.. Verhaal is niet interessant :Y)

Hahaha nog meer vossen voor Elise := en dan ook nog een merrie natuurlijk :+ :')
Wat een mooi verhaal, ik blijf het uiteraard ook volgen!! Je houdt ons wel in spanning zo!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:37

Ik zat op de website te lezen en zag door wie de merrie gedekt was :')

Ik ben echt nieuwsgierig naar de rest van het verhaal O:)

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:55

Sappos schreef:
Ik zat op de website te lezen en zag door wie de merrie gedekt was :')

Ik ben echt nieuwsgierig naar de rest van het verhaal O:)

Mag per pb, anders is het wel heel anti climax voor de rest... :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:23

Niet mijn taak om te vertellen *D :P

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 02:59

erg gaaf verhaal...

jeetje zeg, ben echt benieuwd.

en inderdaad, je omgangsstijl met paarden is bewonderingswaardig te noemen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:47

Diepe buiging voor jou, wat geweldig!
Ik baal stiekem een beetje dat ik jou niet ergens eerder ben tegen gekomen, je had me denk ik erg goed kunnen helpen :j

Je schrijft erg fijn en het is prettig om te lezen! Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen :)

Ik kruip weer in de meeleesmodus!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 09:15

Deel 6#

Eenmaal thuis gingen de dingen wat vlotter. Je woont erbij, dus je zit er nog meer bovenop, en toch ook weer niet, want door mijn werk ben ik hele dagen bezig met andere paarden. En ook dat moet zo n dier gaan begrijpen. Door te zien dat je met andere paarden werkt, wordt het voor haar ook steeds meer 'normaal'.

De eerste weken waren lastig, je deed toch duidelijk weer even een stap terug. Haar zomaar pakken lukte weer een hele tijd niet. Zodra je in de buurt kwam begon ze de blazen en draaide ze de achterhand naar je toe. Meer dan weer helemaal van vooraf aan beginnen, kun je niet... ik koos er bewust voor om haar nu niet op stal te houden maar op een klein afgezet stuk buiten met een van mijn braafste paarden erbij in. Het had gewoon tijd nodig... veel tijd. En ach... ik had toch geen planning voor haar. Ik had mij voorgenomen dat het leuk zou zijn als we haar voor elkaar zouden krijgen, maar dat als die niet zou lukken (de merrie werd immers al bijna 12, dus wat verwacht je) dat ik het ook prima zou vinden. Ik had de tijd... Wat nu niet zou lukken, lukte misschien over een jaar wel... Van een paard wat 11 jaar lang zich niet heeft willen laten vangen, mag je niet verwachten dat alles binnen 3 maanden voor elkaar is...

Geduld... het enige wat je redden kan.

En zo begonnen we weer... Dag in dag uit... Steeds maar weer erbij in stappen, proberen wat te voeren en weer weglopen. Ik heb het nu zo gelaten. Bewust niet direct aanstalten gemaakt om haar weer te willen pakken. Ze stond op een plek waar ze niet in de weg stond en ze was duidelijk een beetje overdonderd van alles en haar vertrouwen was zo fragiel nog... Dus ik gaf haar maar gewoon wat tijd...Het duurde dan ook niet heel lang voordat ik haar weer zover had dat ze het accepteerde dat ik haar weer mocht kriebelen op haar hals en ook weer gewoon vast kon pakken. En ook het blazen verdween langzaam weer.

Toen ben ik weer met haar gaan wandelen. Over het erf, in de bak, door de voortuin. Gewoon een beetje de boel verkennen. Dat vond ze allemaal wel wat.

Langzaam ga je verder denken... het paard zo de rest van haar leven laten staan, zonder doel, zonder taak, is voor het dier absoluut geen verbetering op haar leven. Dus wat waren nu mijn plannen? Het leek mij wel leuk om met de tijd Working Equitation met haar te gaan doen, misschien moest ik mij daar eens in gaan verdiepen. Daarnaast kan ze leuk springen, dus misschien ooit eens een crossje? Maar ja... stel er gebeurd wat en je valt eraf??! Je hoopt het niet, maar toch iets wat je ergens in jouw achterhoofd moet houden... geen mens die haar te pakken krijgt. Hmmmm laatste maar even van mijn lijstje geschrapt :+

Laten we het maar houden op mijn hobby-paard, misschien wat working equitation, straks leuk voor de buitenritten en wellicht een interessante merrie om de jonge paarden op te voeden. Want dat ze wist hoe het hoorde tussen paarden onderling en dat ze toch best wel 'status' had in de groep was wel gebleken.

Langzaam begon ik ook te spelen met het idee om haar eens te laten dekken. Er zat een goede vader achter, Una kan echt wel bewegen en springen, het kleurtje is leuk en het geeft haar ook iets om voor te zorgen.

Aangezien Una 3/4 volbloed voert, twijfelde ik of ik terug zou fokken op volbloed of dat ik richting de ponymaat zou gaan fokken. Want extra springende ponys, zijn altijd leuk natuurlijk! Dus wat ga je doen?

Ik had 2 keuzes in mijn achterhoofd...

1. De internationaal springende D-pony voshengst Matchello. In de hoop terug te fokken naar ponymaat en extra vermogen en reflexen toe te voegen.

2. De jonge Cream on Top, een valkhengst, die zelf ook veel volbloed voert, een leuk kleurtje heeft en toch best leuk presteerde al op concours.

Gezien het verhaal en het feit dat dit haar eerste veulentje wordt, bedacht ik mij dat de kans groot was dat ik juist dit veulen graag zou willen houden. Dan kon ik beter de paardenmaat ik gaan fokken. Daar had ik zelf het meeste aan.

Maar ja... mijn laatste fokproduct moest ik ook verkopen, omdat ik er te weinig tijd voor had, dus misschien toch maar een pony? Dekgeld is dan ook vele malen lager en wat mijn vriend weer terecht zei, het wordt de eerste keer. Merrie heeft in een groep gelopen met de hengst erbij en is nooit drachtig gewordne. Zie eerst maar eens dat de eerste dracht een feit is en voorspoedig loopt.

Tja... heeft hij ook wel weer een punt %)

Gelukkig had ik nog wat bedenktijd...