Ja pretty, dat verbaasde mij ook al, dat de hars al zo wit is.
Bren79 schreef:Kruipt uit meeleeshoek omdat het nu toch echt aan het naderen is
Ben erg benieuwd wat ze dit keer zal geven, en vind het top je kent haar door en door geeft iets minder slapeloze nachten weet je bij Mausi ook zo goed of ?
Het is echt heerlijk om je merrie zo goed te kennen, dat scheelt echt een hoop slaap
Al moet ik zeggen dat nu het dichterbij komt ik automatisch toch af en toe wakker schiet 's nachts, en even snel op de camera kijk. Maar dat is alleen omdat ik dan toch wakker ben, niet omdat ik iets verwacht.
Bij Mausi is het iets lastiger, dat is echt een muts
Mausi heeft vorig jaar haar eerste veulen gehad, dus dat was een beetje afwachten wat ze ging doen. Toen heeft ze het uiteindelijk wel helemaal volgens het boekje gedaan, dus dat is wel fijn. En vooral bij een maiden merrie vind ik die melktesten echt een uitvinding, die geven toch iets meer zekerheid als je zelf twijfelt.
Enige vervelende bij Mausi was, dat ze al een week voordat ze uiteindelijk beviel hele marathons begon te lopen over het land. Eerst begon ze elke avond vanaf 22.00 uur rondjes te lopen, zeker totdat het donker was (en ik haar op de camera niet meer kon zien), later ging ze dit ook overdag doen. Toen heb ik haar 's nachts maar op stal gezet, aangezien ze ook enorm gewicht begon te verliezen door al dat lopen. Op stal was ze toen gelukkig een stuk rustiger, maar toen heb ik toch wel tussendoor een aantal keer mijn wekker gezet de laatste nachten.
Maar goed, toen had ze het allemaal ook nog nooit mee gemaakt, ben heel benieuwd of ze het dit jaar hetzelfde gaat doen, of dat ze nu wat kalmer zal blijven nu ze het allemaal al eens mee gemaakt heeft.