Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Mooi dat onze Groningers gewaardeerd worden.                                                         
                                                         AnnoNiemand schreef:Ik zou.... Inderdaad een Groningse naam aanhouden, en gezien hij flink aan de maat wordt zou ik er voor de gein 'Leutje' voor zetten.Dat betekent 'kleine' in het Gronings.
Bijv. Leutje Leendert.![]()
Vond het dit jaar al zo jammer dat je geen Groningse naam had.
 het is alleen wel ‘lutje’  ipv leutje                                                         sulindabaf schreef:AnnoNiemand schreef:Ik zou.... Inderdaad een Groningse naam aanhouden, en gezien hij flink aan de maat wordt zou ik er voor de gein 'Leutje' voor zetten.Dat betekent 'kleine' in het Gronings.
Bijv. Leutje Leendert.![]()
Vond het dit jaar al zo jammer dat je geen Groningse naam had.
Super leuk idee!het is alleen wel ‘lutje’ ipv leutje

. Ik woon zelf in de provincie Groningen en ik ken een aantal Leenderts en Lammerts. Ik weet nog niet helemaal of ik die naam aan een paard kan geven, dan associeer ik hem straks met die mensen  
 . Er zijn niet zoveel Groninger namen met de L. Een Luppo en een Luit ken ik ook