Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Desnoods met een laag schavelingen als onderlaag.
Ik was inderdaad meer bang voor dat het behoorlijk aan een nat veulen zal gaan plakken maar dat maakt dus niet zoveel uit?
Maar ben niet zeker. Ik weet iig dat er een geit is dat verdacht veel op een schaap lijkt met zulke hoorns.
Mijn man zou dan graag richting hengstenkeuring werken met hem. (Man heeft vroeger internationaal jumping gereden en kent zijn weg dus wel rond paarden en ook hengsten. Ik zelf ook overigens. Maar hulp is altijd fijn. )
Daar komt het op neer Maflinger. Als het gezond en niet al te lelijk is zijn we tevreden.
Maar een merrie zou wel het meest praktische zijn. We kunnen beide prima met hengsten om maar het zou liegen zijn als ik zeg dat een hengst toch iets mee "werk" met zich mee neemt.
Mijn man zou wel graag een hengst willen.
Hij hoopte met Rêve al op een hengst. 
Gebaseerd op mijn opstapkrukje waar ze ooit een half uur mee alleen geweest is zonder toezicht zou ik nee zeggen.

Maar ze deuken terug uit. 
Tennisballen weg gooien is dus geen optie.
Of wil je het perse Frans houden?
en in het stamboek waar het veulen vermoedelijk ingeschreven zal worden is de beginletter dit jaar Y. Ik heb bovendien ook last van het bijgeloof dat een paard zich neigt te gedragen naar de gegeven naam.
Ik weet niet hoeveel van de mensen die volgen zich het boktveulen "kaduuk" nog herinneren?

Ik durf te vermoeden dat een hengst die op haar lijkt best kans zou maken op een goedkeuring.

Mooi dier, slim en er was heus mee te werken maar ze had ook een "mean streak" zeg maar. 
Ze is loyaal, slim, overal voor in, heel erg allround. Goede gangen en een prima sprong. Je kan het niet gek genoeg bedenken voor haar om te zeggen "doe maar niet" en ze heeft net genoeg attitude dat ze voor mij boeiend en leuk is om mee te werken.
(want een beetje "nee" in die attitude waardeer ik dan weer.
) maar ze is goudeerlijk. 
Dat idé gaf ze inderdaad,
Mooie merrie is het. Ik ben heel benieuwd wat ze aan het bakken is!
ze is overduidelijk super blij om te poseren. 
Thuis zag ze het helemaal zitten. Op verplaatsing de 1e keer ook. De 2e keer vond ze het mooi geweest en besloot ze bij mijn trainer te blijven.
)

Met dagen duld ze hem in haar buurt maar met dagen moet hij echt met haar uitkijken. Terwijl mijn man en Rêve altijd goed met elkaar om konden. 
Eigenlijk is het best een lief paard, ze heeft gewoon een hekel aan gewassen worden en het is een tank. Als ze wil gaan, dan gaat ze, ze weet heel goed dat ze sterker is. Waar je Sam kan overbluffen lukt je dat met haar niet. Zij staat je dan echt aan te kijken van "en wat wilde je nou gaan doen mormel?"