Verrassings-mini op komst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:27

Als leek vind ik dit er toch uitzien als weeën Maaike.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:31

Morgen heb je een veulentje ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:32

Utixo schreef:
Fijn he, die spanning?
Ik heb besluiten dat ik het toch veel praktischer vind om een dekdatum te weten :+. De tinker had vandaag wel serieuze harsdruppels en zodra ik deze weghaalde druppelde ze flink, maar ik doe het eens anders, ik ga nog niet heel positief zijn. Ook niet na vannacht. Dan kan het alleen maar meevallen.

Hier 2 jaar terug idem. Merrie terug gekocht en had bij de hengst gelopen voor meerdere maanden. Dat er een veulen in zat was duidelijk. Voor wanneer het was dat niet. Heeft 2 weken met een uier op volle spanning gelopen. Wel hars, geen hars etc. Natuurlijk bevalt ze dan terwijl ik ben gaan eten. :') Nu is dezelfde merrie weer zwanger en uitgerekend de 27ste. Uier is weer op volle spanning maar weet nu tenminste dat ik nog even heb :')

Maaike: Kan E de spanning nog wat handelen? :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:33

Luca03 schreef:
Utixo schreef:
Fijn he, die spanning?
Ik heb besluiten dat ik het toch veel praktischer vind om een dekdatum te weten :+. De tinker had vandaag wel serieuze harsdruppels en zodra ik deze weghaalde druppelde ze flink, maar ik doe het eens anders, ik ga nog niet heel positief zijn. Ook niet na vannacht. Dan kan het alleen maar meevallen.

Dit was bij mijn merrie ook en ongeveer 3 uur later is ze bevallen.
Natuurlijk midden op de dag toen ik net was gaan douchen

Ze wacht maar, ik moet tot 22u werken. Ik vind dat ik als staleigenaar het recht heb om bij iedere geboorte te zijn. Moet het eens in het contract zetten en dat aan de merries laten lezen.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 13:35

DeMolenhoek Ik ben voorlopig te moe om heel excited te zijn :')
Maar ik hoop echt dat het tegen morgenavond er is, want vanaf zondag weer kouder weer :(

Utixo ik hoop voor jou dat ze het dan nog tot 22u volhoudt :D en zo een contract is een goed idee :list:
Maar zal nu beetje te laat zijn om die nu nog aan Skye te geven zeker :') ?
Laatst bijgewerkt door maaike1994 op 08-05-20 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:35

Utixo schreef:
Ze wacht maar, ik moet tot 22u werken. Ik vind dat ik als staleigenaar het recht heb om bij iedere geboorte te zijn. Moet het eens in het contract zetten en dat aan de merries laten lezen.

:list: :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:36

Citaat:

Helemaal mee eens. Wat denken ze wel niet die eigenwijze dames _O-

Utixo

Re: Verrassings-mini op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:40

Maar ik ging niet erop hopen dat ze haast aan het maken was. Jullie helpen lekker mee zo.

TS, sorry, ik wil je topic niet kapen, maar ik wordt een beetje meegezogen. Ben benieuwd welke er eerder gaat.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 13:41

Haha geen probleem hoor, ben al blij dat ik niet de enige ben die hopeloos aan het waken is :') gedeelde smart, is halve smart :')

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:44

maaike1994 schreef:
Haha geen probleem hoor, ben al blij dat ik niet de enige ben die hopeloos aan het waken is :') gedeelde smart, is halve smart :')

Inderdaad! Gedeelde smart, halve smart. Vannacht heb ik ook gewaakt tot 3:00 uur ‘snachts en daarna elke 45 minuten de wekker.
Pffff..... ik heb het er wel voor over, maar het is wel heel vermoeiend.

Op het filmpje zag ik ook dat je pony gezelschap had van een rat! Hahaha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:02

Ik ben wel heel blij dat je tegenwoordig goede camera's hebt. Toen ik nog een stuk jonger was dan nu was het echt slapen op stal zodra het spannend was. De afgelopen jaren was 1 nacht op stal voldoende.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:28

Mijn vriendin is bijna bij alle bevallingen geweest. Paarden staan ver weg (half uur) worden elke dag gezien en zij weet het gewoon. Dus zonder camera enz kan ze wakker worden en zeggen tegen haar man, ik moet als een speer naar de paarden want...... zelden ging dat mis. Vind ik zo bijzonder. Zij fokt al haar hele leven.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 00:34

Haha ja die rat is echt haar vriendinnetje, ze eten soms samen uit het eetbakje :')

En idd, gelukkig zijn er nu camera's! 10j geleden lag ik in mijn slaapzak voor de stal v mijn merrie te waken :')
Nu toch net iets comfortabeler vanuit bed :D

Ph was nog steeds 7 deze avond, uier leek opeens ook iets slapper, maar toch kwam er veel vocht uit. Haar buik komt ook echt op een punt nu.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:32

Ook niet echt mega verandering dus. Hier een saaie nacht.

Wij hadden de "luxe" van een kantine. Zonder verwarming. Wel een kijkluikje boven de stal, dus je hoefde de merrie niet te storen. Daar maak ik nu nog steeds gebruik van als ik toch op stal blijf, ik kom er pas bij als de pootjesblaas zichtbaar is.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 12:57

De nacht was hier ook saai... Maaaaar we hebben hars nu *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Ph wel nog 7, maar kling was al ietsje uitgezakt ook :D

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:23

Spannend! Elke keer als ik dit topic open hoop ik op een veulentje -O-
Heb je al een idee wat je met het veulen gaat doen?

Edit: bij sommige merries daalt de pH echt op 2 uur van 7 naar 5

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 13:28

Nee ik weet het nog niet. Hengstje zal sowieso verkocht worden. Degene die haar veulen van vorig jaar gekocht heeft, heeft ook interesse in dit veulen :) .

Als het een merrie wordt, wordt het moeilijk. Enerzijds wil ik het houden want we wouden Skye dit of volgend jaar zelf laten dekken om hopelijk een dochter er van te kunnen houden (als ze nu niet drachtig had geweest, nu laat ik haar dit jaar sowieso niet dekken), maar dan door een gekeurde hengst zodat het veulen volle papieren krijgt. Skye heeft volle papieren bij NMPRS en ook bij BMP geregistreerd. Maar de hengst waardoor ze gedekt zou zijn is niet gekeurd, dus veulen krijgt net als veulen v vorig jaar papieren bij BMP- stamboek maar met vader ongekend. Dus ik weet het nog niet ...

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:17

maaike1994 schreef:
Nee ik weet het nog niet. Hengstje zal sowieso verkocht worden. Degene die haar veulen van vorig jaar gekocht heeft, heeft ook interesse in dit veulen :) .

Als het een merrie wordt, wordt het moeilijk. Enerzijds wil ik het houden want we wouden Skye dit of volgend jaar zelf laten dekken om hopelijk een dochter er van te kunnen houden (als ze nu niet drachtig had geweest, nu laat ik haar dit jaar sowieso niet dekken), maar dan door een gekeurde hengst zodat het veulen volle papieren krijgt. Skye heeft volle papieren bij NMPRS en ook bij BMP geregistreerd. Maar de hengst waardoor ze gedekt zou zijn is niet gekeurd, dus veulen krijgt net als veulen v vorig jaar papieren bij BMP- stamboek maar met vader ongekend. Dus ik weet het nog niet ...

Bij ons precies hetzelfde verhaal.
Als in zelf de keuze had gehad dan had ik mijn merrie door een goedgekeurde hengst laten dekken. Maar ja... nu is het een verrassing!

Misschien laten wij haar volgend jaar ook wel dekken. Maar dat weten we nog niet.

Fijn dat ze nu harsjes en een uitgerekte kling! Mijn merrie heeft dat ook al een week.... maar helaas nog niks.
Ik duim voor jou dat het veulen snel komt en dat je erbij kan zijn

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:49

maaike1994 schreef:
Maaaaar we hebben hars nu *\o/*

Als we het tempo van mama in spe aanhouden heb je nog 14 dagen hars. _O-

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:25

Hehe eindelijk hars *\o/* Hahaha hopelijk laat ze je niet nog 14 dagen slapeloze nachten hebben met harsjes :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:10

maaike1994 schreef:

Ik schreef gister dat je vandaag een veulentje zou hebben, dus er blijven nog 4u en 50min over … :=

Mischa_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:18

Pandora2 schreef:
maaike1994 schreef:

Ik schreef gister dat je vandaag een veulentje zou hebben, dus er blijven nog 4u en 50min over … :=

En dan komt het veulen om 00:01 O:)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 22:53

Haha Pandora ik vrees ervoor :p maar hopelijk wel deze nacht

Uier was nog hetzelfde, ph nog 7. Wel heeft ze maar de helft v haar slobber gegeten vanavond en haar hooi komt ze ook niet aan. Ze staat een beetje vervelend naar buik te happen en met staart te zwiepen. Dus er gebeurd wellicht vanalles daarbinnen :')

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:56

Spannend TS! Ze test je geduld wel he?

Hier ook zo’n merrie die daar goed in is (verzorgpony), maar dat is er eentje waarbij je het sowieso niet van de uiers moet hebben. Vorig jaar speelde ze het zo dat ze in rap tempo aan het vullen was. Vervolgens had ze 1 dag minder uier dan voorheen. Dag later word ik gebeld door haar eigenaar dat het veulen er naast loopt _O-
Nu staat ze ook op springen, maar heb bij haar geleerd om maar op het gedrag van de kudde te letten. Kudde verraad meestal wel of het eraan komt of niet :j . Houden haar uiteraard goed in de gaten, maar ze weet altijd net te bevallen als we niet kijken of het niet verwachten. Merries _O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:31

En en en ?? :D

Ik heb een klein vermoeden dat de skippybal op pootjes nog gewoon kogelrond is :P