Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Jester_ schreef:Wat een gedoe zeg
Zo kan alles wel gevaarlijk zijn. Ze kunnen ook zand in hun ogen krijgen mijn god
Cowgirl schreef:Jester_ schreef:Wat een gedoe zeg
Zo kan alles wel gevaarlijk zijn. Ze kunnen ook zand in hun ogen krijgen mijn god
Nou idd zeg..
Ik kon onlangs een baal vlas krijgen en heb die zo in de box gemikt, stro (schoon en wat er nog schoon was) erover en klaar is kees. Volgende dag niks gezien van glijpartijen, ook geen gebroken been of nek. Paard heeft lekker kunnen liggen en ik denk dat ik komende winter wat vaker een pak vlas erin mik.
Pownie verblijft inmiddels weer lekker buiten.
ik zou eigenlijk zeggen: laat het paard lekker buiten bevallen als het mooi weer is. Veel gezonder dan zo'n hok.
En voor diegene de dan weer denken; AARGGH sloot.... Je zet natuurlijk een veilig stuk af.
superpony schreef:Zijn daar verder wel mensen met ervaring in het krijgen van veulens? Of iig de boer, die er toch waarschijnlijk als eerste bij zal zijn?
En is het de enige merrie met veulen? Dan zou ik echt een wei zoeken met meer merries met veulens. Is echt beter voor zowel merrie als veulen.
Ik snap ook niet zo goed waarom merries met veulens op stal moeten?? iedereen wil maar beschermen, maar van op stal krijg je de meeste ellende. En daarom wordt er ook veelal veel te vroeg afgespeend. In een te kleine ruimte 1 merrie met 1 veulen geeft irritaties bij de merrie. De merrie wil/moet het veulen opvoeden en wereldwijs maken en dat wordt gezien als; merrie is veulen zat................
Jester_ schreef:Staat ze in een groep? Dan zijn er vast wel wat paarden die ook wel willen spelen en daarna lekker naar de (kleinschalige) opfok.
Komt vast goed, je hebt het goed uitgedacht en veel plezier met de voorpret aka zenuwen haha!

Nu wel mooi weer om te bevallen, paard van TS

Lante schreef:Grappig, ik vind een geboorte veel risicovoller dan met het halster ergens aan blijven hangen. Zo zie je maar; iedereen maakt andere afwegingen.