[VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:14

GarBel schreef:
GarBel-2 mei- hengstroze met paarse blekken kopietje van mama <3
Kabayo -11 mei - merrie - palomino - bles - 1 wit achtervoetje - 1 wit voorvoetje - 1 blauw oog

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 17:20

Isabel_k schreef:
Wat kan ze lopen zeg!
En jij ook gelukkig nieuw jaar. :* Ik stel voor dat we gaan m3eten in 2017. :D

Gaan we doen Isa ! Wordt wel weer eens tijd he en ze kan zeker heel gaaf lopen ! ;) Gok je nog mee?? Vind ik wel iets voor jou hoor :j :D
GarBel schreef:
GarBel-2 mei- hengstroze met paarse blekken kopietje van mama <3

Whahaha ja een roze hengst, daar gaan we voor _O- Liever een merrie dan :P

Citaat:
Naam - Geboortedatum- Geslacht - Kleur/Aftekeningen
GarBel-2 mei- hengst roze met paarse blekken kopietje van mama <3
Kabayo -11 mei - merrie - palomino - bles - 1 wit achtervoetje - 1 wit voorvoetje - 1 blauw oog

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:28

Ja t jaar van de veulentjes is aangebroken!! *\o/*
Citaat:
FlokiFjola - 12 mei - merrie - palomino - kol + sneb, 1 wit voetje, 1 blauw oog

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:36

Afbeelding
<<)

Ennasil92

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:22

Ennasil92 - 6 mei - hengst - zwart bont met 1 maanoog

Alfasteinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:27

Citaat:
Alfasteinn - 15 mei - Hengst - Palomino - Brede bles, 2 blauwe ogen, 3 witte sokken, veel behang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:21

Citaat:
Alfasteinn - 15 mei - Hengst - Palomino - Brede bles, 2 blauwe ogen, 3 witte sokken, veel behang
[naam] - 16 Mei - Hengst - Bruin - Bles, 1 maanoog en 3 sokjes!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:12

Naar aanleiding van het gokje van Koudbloedkim hebben FjolaFloki en ik een uitgebreid ruim 2 uur durend onderzoek gedaan, wat neerkwam op het geheel uitpluizen van de stambomen van de ouders van Halla en Dagfari (op kleur gericht) en daarbij is uitgekomen dat er uit deze combinatie 0% kans is op Bruin en daarbij dus ook valk...

Dus KBK als je nog een nieuwe gok wil doen? of ga je ervoor dat Halla gedekt is door de verkeerde hengst ? _O- _O-

Er is wel een hele hele hele kleine kans dat Halla Smokey is ipv van echt zwart zegmaar en dan gaan de kleurkansen weer anders worden... Maar voor nu zijn de kansen:
Zwart
Zwart Splash
Smokey
Smokey Splash
Vos
Vos Splash
Palomino
Palomino Splash

De % daar zijn we niet aan toe gekomen :') :') Dus hiermee moeten jullie het doen *D
Voor verdere vragen; FlokiFjola wil het vast met liefde uitleggen _O- O:) hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:15

Ooh... _O-
Ze heeft wel een echt hengstenbuikje! :):)

Citaat:
[naam] - 16 Mei - Hengst - Smokey Black - Bles, 1 maanoog en 3 sokjes!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:45

KoudbloedKim schreef:
Ooh... _O-
Ze heeft wel een echt hengstenbuikje! :):)

Hahahaha geeft niks jo :D Moest er wel om lachen, al moet ik toegeven dat ik zelf ook dacht dat er een hele kleine kans was op een bruine en dus ook een mini kans op valk, maar dat is dus niet het geval. Dagfari heeft geen enkele bruine nakomeling zonder dat de moeder ook bruin was en aan de kant van Halla zit ook geen bruin. Maargoed maakt niet uit, veulentje wordt vast heel leuk :j <3 De kans op Splash is wel heel groot dus ik ben benieuwd :):)

Ik heb geen idee wat een hengstenbuikje inhoud :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:52

Toen mijn paard drachtig was had ik teveel tijd over en ben ik alle drachtige merries van voorgaande jaren gaan vergelijken met de uitkomst van geslacht en bijna alle merries die van een hengstje bevielen, hadden een druppelvormige buik, dus alsof het veulen laag in de buik lag.
Bijna alle merries die bevielen van een merrieveulentje hadden echt een ronde buik, daarvan lagen de veulentjes vaak hoger.
Maar niet allemaal hoor! Ik denk toch een hengstje. :))

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:59

Oh wauww, wat een mooie foto's weer op de vorige pagina! Ze kan prachtig lopen en haar koppie is echt zo sprekend! <3 Ik vind haar echt een plaatje, zou zomaar ook een IJslander kopen haha terwijl ik zelf een Arabier x Welsh heb !

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 23:04

KoudbloedKim schreef:
Toen mijn paard drachtig was had ik teveel tijd over en ben ik alle drachtige merries van voorgaande jaren gaan vergelijken met de uitkomst van geslacht en bijna alle merries die van een hengstje bevielen, hadden een druppelvormige buik, dus alsof het veulen laag in de buik lag.
Bijna alle merries die bevielen van een merrieveulentje hadden echt een ronde buik, daarvan lagen de veulentjes vaak hoger.
Maar niet allemaal hoor! Ik denk toch een hengstje. :))

hahaha wat grappig dat je het zo beschrijft want ik vind haar dus juist echt tonnetje rond ! Heel lang is ze mega rond geweest maar vanaf het zijaanzicht zag je echt 0 en dan keek je weer van voor en dan was ze 3 keer zo dik _O- Nu begin je ook vanaf de zijkant iets te zien, maar dat is pas sinds een paar weken dat die buik eens een beetje gaat zakken zegmaar ! Maar ik ga je theorie afwachten, vind dat ook altijd heel leuk om te vergelijken. Ook als mensen theorieën hebben over het karakter van merrie's enzo. Halla is namelijk van zichzelf best wel lief, maar tegenwoordig is ze gewoon een regelrecht kreng :') Terwijl de merrie van een vriendin van zichzelf ook heel lief en vriendelijk was en dat juist nu nog veel meer is, heel aanhankelijk en heel erg op eten, terwijl Halla helemaal niet meer gericht is op eten als hiervoor. Echt heel grappig om dat allemaal zo naast elkaar te leggen en te vergelijken en om dan te kijken wat er straks uit komt rollen :j

En leuk dat je meegokt :)) hihi

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 23:06

Nandos schreef:
Oh wauww, wat een mooie foto's weer op de vorige pagina! Ze kan prachtig lopen en haar koppie is echt zo sprekend! <3 Ik vind haar echt een plaatje, zou zomaar ook een IJslander kopen haha terwijl ik zelf een Arabier x Welsh heb !

Ahw dankjewel Nandos ! :o Zwangerschap lijkt haar inderdaad goed te doen, ze lijkt echt een soort te stralen :j Oh en kijk maar uit hoor, IJslanders zijn heeeeel verslavend !! Als je er eenmaal aan begint ga je ze sparen _O- *\o/*

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 22:54

Voor alle spirituele en nieuwsgierige mensen; Vandaag hebben wij gependeld :=
En omdat ik zo heerlijk sceptisch ben hebben we de 2 ruinen ook maar gedaan, dat ding bleef keurig stil hangen. Aangezien ik niet objectief ben O:) heeft een vriendin gependeld en heb ik gefilmd :j
Kijk en zie de uitslag;

Ze zei dat het heeel gek voelde, en dat ding ging echt heel hard, ze voelde het een soort trekken zei ze. Ach we zullen zien he, het was in elk geval grappig om te doen. _O-

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:00

Citaat:
Isabel_k - 5 mei - Smokey Splash (Geen idee wat het is, klinkt mooi :') ) met een snebje en links een maanoog - hengst
KoudbloedKim - 16 Mei - Hengst - Smokey Black - Bles, 1 maanoog en 3 sokjes!

Ik kom er net achter dat het eigenlijk een fancy naam is voor zwart, maar goed. :)
Nou, Dais, een zwarte hengst is precies wat ik altijd wilde. En het is een ijslander. (Daar gaan we vanuit :D ) Ik zeg; geen andere oplossing mogelijk. :')

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 04:14

Zo, die mama kan lopen idd!
Ik ga voor:
Anniek22 - 10 mei - merrie - zwart / donkerbruin, geen aftekeningen :)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 10:56

Isabel_k schreef:
Ik kom er net achter dat het eigenlijk een fancy naam is voor zwart, maar goed. :)
Nou, Dais, een zwarte hengst is precies wat ik altijd wilde. En het is een ijslander. (Daar gaan we vanuit :D ) Ik zeg; geen andere oplossing mogelijk. :')

Hahaha dat klopt niet helemaal hoor, Smokey is een verdunningsfactor dus zegmaar net als palomino op vos en valk op bruin is Smokey die van zwart ;) Meestal zijn Smokey paarden in de zomer licht, meer richting bruinachtig en in de winter echt zwart. Ze noemen het ookwel zomerzwart :j Ik hoop lekker dat je ongelijk heb O:) Ik heb heel sterk het gevoel dat er geen donder veulen uit komt :o

Anniek22 schreef:
Zo, die mama kan lopen idd!
Ik ga voor:

Mama kan heel gaaf lopen :):)

Ik zal mijn gokje er ook bij zetten :o
Citaat:
Isabel_k - 5 mei - hengst - Smokey Splash (Geen idee wat het is, klinkt mooi :') ) met een snebje en links een maanoog
KoudbloedKim - 16 Mei - Hengst - Smokey Black - Bles, 1 maanoog en 3 sokjes!
Daisyjazz - 12 mei - Merrie - Palomino of Vos - kol + sneb, 3 witte voeten, 2 blauwe ogen

Als het een hengst wordt dan wordt het een; Palomino, grote bles, 2 blauwe ogen en 3 witte sokken kortom een kopie van papa, met de oogjes van mama denk ik O:)
Nu kan ik echt niet meer wachten om te zien wat eruit komt rollen !!!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:31

Ik had inderdaad begrepen dat het wel iets anders is. Dat was toen ik verder las. :') Maar hij (haha) krijgt toch sowieso een verdunningsfactor van zijn vader mee? En Halla geeft die dat mee?

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 16:49

UPDATE:
2 weken geleden vertelde ik dat we een leuk nieuwtje hadden, nou het is dan eindelijk zo ver ! Mag ik jullie voorstellen aan de nieuwe vriendin van Halla ; Katla :') *\o/* Deze merrie komt de aankomende 2 jaar bij ons wonen en aankomend voorjaar is het plan om een veulentje met haar te gaan fokken :D Dus hopelijk valt er volgend jaar een topic over haar te volgen :):)
Vanmorgen is ze aangekomen en na even het erf verkent te hebben, hebben we haar toen alles rustig was bij de andere paardjes gezet. Het ging top en het meest spectaculaire wat gebeurd is was de 20 meter draf, stond ik dan met mijn camera te wachten op actie foto's := Inmiddels staan ze met ze'n 4tjes rustig in de schuilstal te eten +:)+
Nou meet Kat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:50

Wow wat een gave aftekeningen!! Leuke aanvulling op de kudde :)
Heb je al een hengst voor haar in gedachten?

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:10

<3

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 17:34

Monster_tos schreef:
Wow wat een gave aftekeningen!! Leuke aanvulling op de kudde :)
Heb je al een hengst voor haar in gedachten?

Hihi ik heb de 2 hengsten voor volgend jaar al wel in mijn hoofd ja, maar ik wacht eerst Halla der veulentje af voor ik definitief kies :o

Voor Kat ben ik ook al 90% zeker welke het wordt maar ik zoek gewoon verder, wie weet kom ik nog een hele gave hengst tegen. Ik wil met Kat graag een recreatiepaard fokken met comfortabele gangen, veel tolt en een prettig karakter/voldoende temperament verder vind ik een paar punten aan haar exterieur het verbeteren wel waard, maar eerst gaat ze op bootcamp ! 50 kilo eraf :') :')

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:50

Mooie merrie! Veel plezier met haar. :)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:33

Leuk, prachtige merrie en ook zo lang blijft en een veulentje erbij in de toekomst.... :):)

gokje
missfalki - 13 mei - hengst - palomino - bles - 2 witte sokjes <3 (maar vooral gezond :j )

Groet Karin.