Zes shetlandveulentjes in de maak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Re: Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 15:46

Dierenarts heeft de nageboorte eraf gehaald; zat nog aardig vast. Nog paar spuiten geven en in de gaten houden.
Veulie zelf is leuk :D Wat een brutaaltje...

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:19

He, balen dat DA hem er toch af moest halen.. Hoop dat ze er niets aan overhoudt.
Haha.. brutaaltje in de wei, leuk!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:33

Nou dat gaat vlot bij jullie, gefeliciteerd! Beetje jammer van dit rotweer...het is gewoon koud en net een hagelbui over me heen gehad....bleh..zetten jullie de pasgeborenen ´s nachts binnen?
Dit lijkt me een zwarte?

Hier 1 drachtige merrie maar die moet nog een kleine 3 maanden dus dat duurt nog even, hopelijk dan gewoon lekker weer. :+
Tsja weet je, een mooie pony blijft een mooie pony en een echte rasshetlander spreekt mij enorm aan, helemaal met die mooie hoofdjes erop en prachtig behang maar daar hebben jullie dieren geen gebrek aan.
Waar letten we op; een ASPC zien wij idd graag als een kleine uitvoering van een rijpaard, lange lijnen houd ik persoonlijk van en goed kunnen bewegen, daarnaast een fijn huidje en absoluut edel hoofd met een mooi front; een van mijn merries is dragend van mijn hengst dus we hopen op een gezonde en luxe raskikker ;)

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:31

Wat leuk gelijk je dochters erbij! Gefeliciteerd ! Y)(^)

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:17

Wat een dotje! Super lief trouwens, die foto's met je dochters! :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:31

Gefeliciteerd.
Wat een heerlijk mannetje en super mooi gezicht met je meiden erbij.

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:07

Wat leuk dat je dochters erbij waren! Ook fijn dat het alsnog gelukt is met hulp van de DA om de nageboorte weg te krijgen. Op naar de volgende zou ik zeggen! Gefeliciteerd!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 20:19

Dank jullie wel :D Hij is echt leuk, en een superlief ding ook. Het is wel een patsertje. Gister was een vriend van ons hier, die vond Kije beter dan Kr8patser. Nou heb ik die laatste gister zien draven en oef, dat beloofd wat. Echt super, niet vaak bij zo'n jong veulen gezien. Leuk! Eens zien hoe die ontwikkeld. De veulens uit de -onnekes zijn in het begin altijd wat sprietiger en uit deze mama ook wat hoogbenig. Maar we weten hoe ze zich ontwikkelen ;-)

Ja joh, was super dat de meiden erbij waren. Is toch geweldig dat ze hier mee op kunnen groeien? "mama, hij zit nog in het plastic" :') Gebeuren rondom de nageboorte lijkt ook goed te zijn afgelopen; geen koorts gehad en fris en fruitig.

Tosadog, ja, ze gaan 's nachts nog op stal. Normaal ongeveer een weekje, maar met dit weer zal het wel iets langer duren voor ze 's nachts ook buiten blijven. En ja, het is inderdaad 'gewoon' een zwarte.
Ah, jij moet dus nog even wachten. Gaat het goed met de merrie? En extra leuk toch, van je eigen hengst? Okay, fijne huid wist ik niet. De edele hoofden vielen me veel op op de HK, dus dat dat een raseigenschap was had ik moeten weten, haha. En wat de lange lijnen betreft, daar blinkt die van jou ook wel in uit zeg. Pfew!

Okay, twee veulens op de wereld, nog vier te gaan. Sonneke staat 's nachts bij het huis met de singel om. Uier was behoorlijk terug gelopen, maar begint weer iets terug te komen. Gezien haar lage rang dus lekker in haar eigen wei in de nacht. Candora heeft het halster om, en Arnold kwam vandaag terug van het checken en zei dat ze wat vocht op haar benen had. Uiertje is ook wat harder. Zij doet het sowieso altijd met een piepklein uiertje, dus maar goed in de smiezen houden. Kan nog lang duren, maar die smiecht kan ons ook zo verrassen :D

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:25

Had de naam nog even gemist, maar Kije dus? Leuk! Is dat Fries?
Spannend met Candora ook dus!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:40

Nou een "gewone" zwarte..ik teken ervoor hoor, vind het schitterend! (ok ok dan liefst met 4 hoge witte benen, dat dan weer wel :+ )
Ik vind je dochters echt supercute op de foto's met de ponies maar ook de opmerkingen die ze maken: hij zit nog in het plastic...hilarisch!! :')
Nou met dit weer is het wel fijn om ze even lekker op te laten drogen 's nachts, dit is echt niet leuk meer.
Gaaf is dat dan he, als je een veulen hebt waar je zelf al zo jong potentie in zit, zeker qua beweging.
Maar goed, het traject van volwassenheid is nog lang :+ jullie willen in de fokkerij natuurlijk niet graag hoogbenig zien neem ik aan, iets wat wij wel weer heel graag zien.

Met de merrie gaat het prima, vorig jaar had ze een bloedmooi merrieveulen, nog vanuit een dekking gedaan in Amerika dus extra leuk dat ze een vrouwelijk kadootje mee had genomen naar Nederland.
En dit jaar dus van Regal, ben erg blij met deze merrie, een hele mooie palomino, fijnbesneden in alle opzichten, qua bouw, hoofdje, hals, benen, alles. Hopelijk gaat alles goed en mogen we een veulen verwachten dat qua stokmaat zo rond de meter uit zal komen.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 20:43

Petra, volgens diverse sites met friese namen zou het inderdaad een naam uit die provincie zijn, dus daar ga ik maar van uit :P
Oh, ik vind zwarten ook prachtig hoor. Ben er ooit mee begonnen, maar toen kwam mijn man op mijn pad en tja, die had vooral mooie vosjes. Dus nou probeer ik af en toe nog wat zwarts in de wei te krijgen, voor het goede evenwicht, haha. Heb nog twee hele leuke zwarte twentertjes staan, dus dat zit er in de fokkerij ook weer aan te komen *D
Jaaa, die meiden hier zijn echte paardenmeisjes; echt genieten. Vooral de oudste is er knettergek van.
Wat betreft dat hoogbenige; nee, is bij ons niet heel gewenst. Maar ik heb ze zelf liever iets hoog op de benen dan te diep; dat vind ik echt niets 8-) En dat zie je nog weleens bij onze keuringen.
Oooe, heb je ergens een foto van je enter staan? Je maakt me nieuwsgierig! En extra speciaal met zo'n vrije bloedlijn, leuk. Hopelijk dit jaar ook iets moois.

Ik word gek hier. We hebben 's nachts drie merries de melder op :') Gelukkig helemaal geen platslapers, dus redelijk slapen op onze vaste rondjes na. Net de melders op gedaan en twee merries met melk aan de benen, dus wie weet snel weer leuk nieuws? We'll see, met deze drie beloof ik niets. De rotzakjes....

Veulens doen het goed. Ik heb vandaag nog foto's gemaakt; zal er morgen wat spammen hier. Ze lopen sinds gister bij elkaar, gezelllig! Maar 's nachts nog lekker op stal. Als er vannacht wat geboren wordt, vrees ik dat de hengst midden in de nacht de wei in moet, haha.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:05

Oh jeetje! 3 met melder! Zondag mooi weer, dus veulendag haha..

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 21:19

Gaan we voor! En tja, wel drie met melder, maar blijkbaar hebben we het nog rustiger dan jij met ééntje :P

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:35

Euh ja... Al worden de nachten wel beter! _/-\o_

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:36

Arianne spannend weer bij jou hoor ik! *\o/*

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:38

Spannend! *\o/* Drukke boel met 3 melders zeg. Is er al iets gebeurt vannacht?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 18:13

Denk dat de twee met een melklek :D van gisteren vooral door de nieuwe wei aan het druppelen zijn geweest.
Deze daarentegen lijkt wel serieus :P

Afbeelding

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:14

Spannend!!
Welke van de 3 is het?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:58

Ohhh spanning loopt weer op.
Vooral veel foto's blijven plaatsen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:59

Waw echt harsen en kegelen dit jaar? Wat doen ze hun best! Spannend! *\o/*

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 21:11

Dit is van Sonneke.
Doe ik Nuscaniels; morgen de beloofde veulenfoto's ;-)
Ongelofelijk Pretty, toch? Vorig jaar deed ze het voor het eerst met harsen, en blijkbaar is haar dat bevallen :P

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:23

Suc6, de dochters hebben geluk weer in het weekend!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:40

Je hebt zulke prachtige paardjes!
Spannend veulen is in áántocht!!!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 22:50

Veulen is er al!!! *\o/*
En oh my, ik ben zo vreselijk blij: een merrie!!!! Hoopte zo hard hierop, maar dochters kwamen altijd wat vroeger bij haar. Durfde er niet meer op te hopen. WAUW!! <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Arianne op 29-04-16 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:51

Gefeliciteerd!