We verwachten 4 mini veulentjes in 2016!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 16:44

Sorry druk druk druk en slaaptekort :+

Ik zal vanavond of morgen proberen update te geven :j In ieder geval nog geen veulentjes helaas!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 23:40

De wekker gaat, ja nu is het echt de wekker en geen vals alarm van de dames. Even snel een boterham naar binnen werken, maar ondertussen zit je al in spanning! De uiers, wat hebben die gedaan vannacht en zou het eindelijk meer zijn? Dan kom je aan in de stal en dat is dan weer de eerste teleurstelling van de dag, het is nog steeds niet wat ik wil zien zucht..
Je komt thuis van het werk, spannend paardjes gaan naar binnen, zou er wat veranderd zijn… Laten we het maar niet hebben over de uitslag -O-
Tijd om te gaan slapen dus een laatste kans op toch weer wat extra hoop dat de uiers wat veranderd zijn. En weer ga je met die teleurstelling slapen, hopend op een dag dat het eindelijk beter is _O-

Haha, zo gaat het iedere dag, verklaar mezelf nog net niet voor gek dat uiers zo spannend kunnen zijn. Het lijkt wel of ze niet zoveel zin hebben het extra spannend te maken. Heel langzaam worden de uiers wel meer, maar soms zie je bij andere bokkers mega veranderingen in 1 dag of zelfs een paar uur. De dames hebben vast een deal gesloten mij lekker te pesten en dat niet te doen. :Y)
Trouwens van alle veulens die ik tot nu toe gefokt heb, heb ik nog nooit een merrie gehad die deed harsen of kegelen! Zelfs mijn kwpner destijds niet. Dus dat zou wel een hele ervaring zijn als ik er nu wel 1 bij heb zitten die het doet :P

Afbeelding

De uier van Silver gaat nu wel steeds voller worden, maar is er nog lang niet. Testen kan makkelijk, het vocht spuit er dan uit, maar melk moeten we hebben :P Uiteraard gewoon ph van 7,7. Gedrag is vooral veel liggen, kijken wat baby in haar buik aan het doen is en plat slapen.
Afbeelding
Afbeelding

Isabella vind het niks meer als ik aan haar uier zit. Toch zet ik het altijd door met het risico een hapje in mijn enkels te krijgen. Maar veulen zal er straks ook aan moeten zitten denk ik dan. Het vult zich langzaam, maar ze is natuurlijk maiden dus richt me daar bij haar niet te veel op. Gedrag is nog steeds b.itch eerste klasse. Word ook steeds nukkiger als je aan haar zit, dus verder laat ik haar maar. Uiteraard is ze ook dol op languit slapen.
Afbeelding
Afbeelding

Violetta heeft geen haast. De laatste keer heeft ze ook vrij lang met een volle uier gelopen, dus als ze dat nu ook doet moeten we nog een tijd wachten want vol is het nog lang niet.
Afbeelding Afbeelding

Jenske heeft ook nog steeds weinig uier. Al moet ik zeggen, vorig jaar ontwikkelde ze in 2 weken van bijna niets tot waar ze mee beviel. Nu heeft ze al een tijdje wat je nu op de foto ziet, dus kan best wel eens zijn dat het opeens vult aangezien ze nu wel meer uier heeft dan toen ze vorige jaar begon met ontwikkelen.
Afbeelding Afbeelding

Wat ook erg fijn is, ik heb vakantie! Wel 2 hele weken *\o/* Dus pony's: Waag het niet na mijn vakantie te bevallen >;) En ik hoop nog steeds heel erg op een paasveulentje, net als vorig jaar! Heb namelijk een leuke naam :D

Verder is het op het moment vooral erg...uh harig :') Echt, het vliegt er vanaf en als je dan denkt dat je alles voor die dag gehad hebt kan je het vergeten.. 2 uur later vliegt het al weer rond je oren!
Afbeelding Afbeelding

En het bewijs dat ze regelmatige tegelijk plat liggen te snurken en mij dan wakker maken :P

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:45

Haha al die haren
Ik hoop voor je dat er toch nog een paasveulentje tussen zit!

linda2008

Re: We verwachten 4 mini veulentjes in 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 00:05

Volgende keer gewoon met 340 dagen rekenen, dan zijn ze voor je gevoel nog niet zo "over tijd" en alarm iets langer mee wachten ;) hihi
Maar ik herken de spanning van de uiers wel heeeeeel erg goed!! Haha!!
Ze zijn nu langzaam aan wel aan het vullen dus het komt nu écht wel dichterbij!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:42

jeetje, slaap je nog wel eens , haha :D , maar de dames zien er goed uit en vorderen toch wel aardig hoor en ph melktesten doe ik niet meer, vorig jaar is mijn merrie "out of the blue" bevallen met een test van 7( heb het veulen dus "out of the blue" genoemd :+ ) ze had geen slappe banden, geen vol uier en geen hars, wel afwijkend gedrag, was haar vierde veulen, en dit jaar geen melktest gedaan bij camille, alleen camera en halsteralarm, zij is bevallen op 312 dagen, met een nog lang niet vol uier, geen slappe banden, alleen afwijkend gedrag, dit was haar eerste veulen, dus tjah, ik vind gedragsverandering vaak heel opvallend en maken mij extra waakzaam ;)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:47

De dames hier houden het ook lang vol zie ik hihi. En wat een haar! Lekker in de rui, dames hier ook hoor. Vogeltjes zijn er blij mee ;)

Ik reken ook standaard 340 dagen maar hou zowel vanaf de eerste als de laatste dekking de tel bij. Gaan ze over de 340 dagen zijn ze echt over tijd. Ervaring is wel dat veel mini's eerder gaan bij anderen hihi.
Alle merries zijn hier tot nu toe over de 335 dagen dracht bevallen op 3 uitzonderingen na maar dat was later in het seizoen/warme zomerdag.
Ach ja.. Wachten duurt gewoon lang.. :P

Paas baby's was leuk geweest, ze maken er gewoon een wedstrijdje van wie ons het langste in spanning kan laten hihi!

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:25

Zie het topic nu pas! Ik ga lekker meelezen en volgen, heerlijk die bolletjes wol!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 19:32

De dagen ben ik nu niet eens meer mee bezig :P Ze komen wanneer ze komen en dan reken ik wel uit hoeveel dagen het was! Weer een mooie les voor volgend jaar :+

Het alarm heb ik toen al omgedaan omdat Silver zich wel vreemd gedroeg eventjes. Veel liggen, happen naar haar buik, trappen naar haar buik dus voor de zekerheid omgedaan. En ach, toen dacht ik laat ook maar om, zal je net zien als ik het af doe dan komt ze met een veulentje :') Evenals Isabella, maiden merrie dus ben er graag bij. Die valse alarmen ben ik ondertussen wel aan gewend en slaap zo weer verder als er niks verdachts te zien is :)

Jolanda, ik had vorig jaar ook een merrie met ph van 7,7 en toch een veulen een paar uur later. Dus het is een mooi hulpmiddel maar vertrouw er zeker niet op. Je hebt merries die het volgens het boekje doen en merries die dat niet doen :+

Tina, interessant dat de meeste bij jullie dan inderdaad over de 335 dagen bevallen zijn. Voor mijn gevoel lees ik er best veel die het eerder doen, maar misschien zit dat wel gewoon meer in mijn hoofd dan wat het is :+ Maarja, gewoon maar wachten! Ze komen als ze er klaar voor zijn :)

Inderdaad spannend welke eerst wat gaan doen, zitten allemaal bij elkaar in de buurt :j Hengstenkeuring komt ook al dichtbij, hopelijk hoef ik die niet te missen, maar we zullen zien!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:54

Spannend!
De uiers beginnen goed te vullen.

Wat een haren he!
Dat is hier ook al net zo haha

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 01:22

We hebben een prachtig mooi klein bont merrieveulen van silver <3 *\o/*

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 01:23

Oh! Gefeliciteeerd! *\o/* Heb je al foto's? Ben benieuwd! *-:)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 01:23

Gefeliciteerd!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 02:24

Goede foto's komen straks of morgen, gok dat het valk bont is, maar dat is morgen in daglicht beter te zien :)
Ze doet het prima, probeert te drinken alleen Silver is nog wat onrustig daarvoor.
Afbeelding

Afbeelding

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 04:13

:D :D :D <3 <3 <3 *\o/* *\o/* *\o/*

Perfect meisje, is snel met staan, rondwandelen en wil graag drinken! Voor zover ik het nu kan zien is ze prachtig valk bont, mooi fijn poppetje, precies op bestelling dus :D

Morgen zal ik verslag doen, nu even snel foto's en dan slapen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 04:26

Gefeliciteerd! Lijkt een heel mooi meisje, ben benieuwd naar de droogfoto's <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 05:20

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 05:22

Ze is prachtig! Gefeliciteerd!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 05:33

Aangezien ik toch nog wakker ben :')

Gisteren ochtend viel het me al op dat Silver slanker leek, dus maakte ik er een foto van:
Afbeelding
Haar gedrag was verder niet heel veel anders, uier was wel het volst tot nu toe in de ochtend. Rond 18.00 weer op stal gezet en een test gedaan: PH 7,7 :+ Volgens mij heb ik pony's die het er om doen om dan een paar uur later te bevallen haha.
Maargoed, uier voelde wel heel vol aan. 'S Avonds was haar gedrag ook niet anders, maar mijn gevoel zei met binnen zetten al dat het wel eens binnenkort kon komen. Had nog tegen zusje gezegd: Het zou best vannacht kunnen komen als ik haar uier zie, maar zeg maar niks tegen ma want die vind dat veel te spannend :P Het kan ook zijn dat ze nog dagen met deze uier loopt, dus we wachten het gewoon af!
Afbeelding
Iets voor half 1 ging het alarm, hoe slaperig ik soms kan zijn was ik gelijk wakker. De camera deed het niet helemaal lekker, maar ik zag haar languit liggen met haar staart van zich af. Snel keek ik via telefoon op camera maar ook die liep vast maar ik zag dat ze in die paar seconden was veranderd van ligplek :j Toen gingen bij mij alle alarmbellen af, snel sloffen aan, ma bellen en naar de stal rennen!
Ik heb snel het licht aangedaan en toen ik de stal in liep staken de pootjes en neus er al uit! Dat was echt snel gegaan en gelukkig lag het goed! En wee later volgde het hoofdje en toen zag ik dat het halsje bont had *\o/* Een paar seconden later lag ze daar, wel het vlies open moeten maken, die was erg dik! Volgens mij binnen 10 min stond ze al, echt een snelle dame. Drinken koste wat meer tijd, maar dat gaat ook prima :)

Ik ben zo blij met haar, ze is echt prachtig. Ze heeft ook prachtige donkere kringen om haar ogen heen , echt zo mooi vind ik dat <3
Laatst bijgewerkt door Pandakaas op 29-03-16 05:45, in het totaal 1 keer bewerkt

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 05:38

Gefeliciteerd! Wat een nooierd

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 06:47

Nogmaals gefeliciteerd met dit prachtige meisje, dit is wel een wens die uitkomt zeg. Ik kom heel snel kijken, onwijs blij voor je. Wat een kleurtje ook!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:06

Gefeliciteerd! Wat een mooi veulentje! Ben benieuwd hoe ze er bij daglicht uit ziet.

Nog 3 te gaan!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:10

Wauw gefeliciteerd!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:18

Gefeliciteerd!! Wat een mooi meisje!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:19

Gefeliciteerd !!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:31

Van harte gefeliciteerd met dit mooie meisje!