haha, linda kan niet langer meer wachten, is ook zó spannend he
linda2008
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-15 22:03
Sun zat savonds nog op 7.4 en die van Joan (randhoeve) op 7.7 ...... Jupi zit op ... Tja ik weet het eigenlijk niet goed meer Ene speen misschien 7 andere zou wel 6.4 kunnen zijn..... ik kan maar zulke mini beetjes testen dat het bijna niet zichtbaar is
Jolanda, ik kan het er wel uit KIJKEN!!! Ik ben het wachten zat! Hahaha!! Vooral omdat ze het woensdag zooo spannend maakte, maarja toen kwam het dus niet haha
Knolselder
Geplaatst: 10-04-15 22:29
Fre beviel vorig jaar met 6.4 nuja, de volgende ochtend.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 10-04-15 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Spannend! Nu kan het toch echt niet heel lang meer gaan duren.. Die ph-waardes zijn volgens mij toch wel een goed hulpmiddel, maar ik vertrouw er zeker niet volledig meer op Ik gok op zaterdag op zondag nacht Of hoop het in ieder geval voor je!
Ik hoop dat je gelijk krijgt Joan! Laat maar lekker komen vanavond/vanacht
Uier is vol, en ik kon steeds nauwelijks een mini druppeltje uit haar uier krijgen maar nu raakte ik de speen amper aan en de melk druppelde er uit Toch ph weer 6.8-7.0
Hoe had deze leuke dag nou nog beter kunnen eindigen?! Nou...... Met een veulen natuurlijk!!!!
Jupi werd plots enorm onrustig!! Maar niet in de zin van veel liggen ofzo maar ze was echt boos!! Schudden met d'r koppie en draaien en rondjes lopen en slaan.... Ik denk toch maar even op stal gaan kijken. Daar bleek dat het wel met een bevalling te maken had, alleen niet met die van jupi. Haar buurvrouw was bevallen van een prachtig hengstveulen!! Dus weer terug naar huis. Ik plof na die leuke maar zware keuringsdag weer lekker op de bank, toen werd ik alweer gebeld dat ik moest komen als ik er bij wilde zijn!!
Hup! Jas weer aan en naar stal crossen! Eventjes op de camera kijken tot ze écht ging beginnen... En toen was het zo ver! Man wat was ik zenuwachtig en wat was ik blij dat ik het niet zelf ter wereld hoefde te helpen helemaal verbijsterd heb ik gekeken hoe dit wondertje geboren werd!!
Alles is goed gegaan, ik was het tijdsbesef een beetje kwijt maar ik geloof dat het 10 minuutjes duurde voordat het stond. Ging gelijk drinken, nageboorte in zijn geheel er af en jupi is een lieve moeder!
De merries waren op dus het is een prachtige hengst geworden Zwart (homo?)bont
Mag ik het achteraf grappig vinden dat ik zelf riep dat jupi me niet naar de hengstenkeuring zou laten gaan en een zwart bonte hengst zou krijgen? Ze heeft me naar de hengstenkeuring laten gaan, maar is wel op 11 april bevallen van dit prachtige mannetje!!! Ik heb al een naam in gedachte voor een hengstje, ik denk dat ik het goed bij hem vind passen, maar dat beslis ik morgen