Zet is kwpn geregistreerd en we trainen haar nu 5x per week met bijzet aan de longeerlijn. Ook is ze in voer omhoog gegaan. Mocht het kwpn te zuinig zijn kan ik ook nog naar het NRPS. Maar het is een kwpn-er.
Helaas een tik gehad dus terug moeten trekken. Ze loopt nu weer goed. Maar durfde de gok niet te wagen.
he bah, zal je net zien, zit je ook niet mee met dit soort dingen. NRPS dan maar?
Mer1980
Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-24 20:14
Zo weer even een update. Ze is nog steeds heel mooi drachtig. Omdat we de keuring hebben gemist besloten om haar in te schrijven voor de eptm. Maandag gaat ze weg om de verkorte versie doen van 5 weken, want deze brave goedzak was onwijs lief met zadelmak maken zodat ik het zelf met hulp van Britt en Jelena heb kunnen doen.
We krijgen ook al een klein baby buikje foto van vandaag met instappen aan de longeerlijn:
Morgen wordt er een ijzertje onder geslagen voor, zodat ze helemaal klaar is voor de merrie test. Duimen jullie mee?
Ja ze is nu echt in goede conditie, we trainen haar ook echt al een paar maanden rustig op. Eerst voor de keuring maar dat hebben we doorgezet voor de EPTM. Als ze 8 november terug komt dan mag ze lekker beetje door het bos hobbelen met Mia samen en op naar haar zwangerschapsverlof
Suzanne F.
Geplaatst: 04-10-24 08:52
Leuk hoor. Wat fijn dat ze zo braaf is. Dan durf ik er zelfs op.
Mer1980
Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-24 08:57
Suzanne F. schreef:
Leuk hoor. Wat fijn dat ze zo braaf is. Dan durf ik er zelfs op.
Hahahaha mag hoor dan rijden we de komende weken wel even naar Ermelo lol ja ze is echt braaf nog geen stap verkeerd gezet. Ze springt nog wel wat groot en blij aan in galop maar dat is even iets meegeven en dan is er niets aan de hand.
Vandaag even netjes gemaakt voor morgen. Manen kort, voetjes netjes, met de tondeuse haar hoofd gedaan (niet de voelsprieten). Spray vond ze niet zo heel leuk maar nu gaat het goed. Ze ging er wel mooi van staan.
Nou we hebben haar afgeleverd. Ze liep braaf de trailer op. Met grote dank aan de trailer laad cursus eerder dit jaar. Ze was poepbraaf.
Maar dan wachten. Ze was erg gespannen. Even kopiëren wat ik heb gezegd tegen wat anderen: Wat zal ik zeggen. Het positieve is dat ze braaf is en een mooi paard. Echter komt ze tekort in beweging en gaat het waarschijnlijk heel moeilijk worden om de EPTM test te halen tenzij ze zich extreem goed ontwikkeld. Nu is dit een diesel, pas na een kwartier gaat ze lekker door het lijf lopen. Nu was het het niet losrijden, half rondje stappen en dan meteen draven en na een rondje meteen galop. Daar doet ze het niet goed op. Pas linksom kwam ze iets losser maar totaal duurde het nog geen 10 minuten. Ik heb toch besloten haar daar te houden en te proberen. We weten dat ze beter kan, maar of ze goed genoeg is, tsja de tijd zal het leren. Galop was overigens wel goed. Ze kan echt goed stappen maar dat kwam er door de spanning niet uit. Draf is wat gewoon.
Even een fotootje. Ik ben wel heel blij met haar super fijne karakter. Ze heeft een prima tact in haar beweging, maar het is niet de volgende totilas. Maar ik denk dat ze liever hier op gaan zitten dan menig kanon wat er staat als dit haar manier van omgaan met veel spanning is dan teken ik ervoor.