Hier ook eerder wel maar dan vaak oudere merries die meerdere veulend hebben gehad. Dit is haar tweede en er heeft drie jaar tussen gezeten. Afgelopen nacht heeft ze tenopzichte van anders 3 of 4 keer per nacht, niet één keer gelegen. Ze zal wel op zijn de arme drommel. Vandaag helaas niet al te lang naar buiten ivm het weer. Dat wie weet vanmiddag, vanavond maar ik gok niet meer.
Ik ben altijd al een fanatieke dromer. Afgelopen nachten alleen maar meer natuurlijk. alle mogelijke scenario's zijn voorbijgekomen. Bruine, palomino en valk veulens, navelstreng bloedingen. Ontsnapte merrie waar het veulen nog van in het vlies lag. Zelfs gedroomd dat ik Manou had verkocht en werd opgehaald met een vrachtwagen. Daar werd ik wel even beroerd van wakker. Dat om wille van de merrie en mij wordt het hooooog tijd haha
Alrijd leuk dat dromen not maar we duimen gewoon op een gezond veulentje met ene leuk kleurtje
newt
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-24 00:19
Nou he he... Een hele vlotte bevalling in 20 minuten persweeën een veulen en de nageboorte er af. Moeder en dochter maken het tot nog toe goed. De droom rondom de navelstreng bloeding is uitgekomen, maar gelukkig na dichtknijpen weer hersteld. Moeders is moe en even aan het uitrusten en de kleine doet een verwoede poging tot liggend buffet.
Hier nog wat nat werk, morgen volgen er droog foto's.
Ze maakt het goed. Af en toe help ik haar even te staan. Het is namelijk soms een onderneming om haar achterbenen onder het lichaam te krijgen om te staan, wel merk ik dat ze gedurende de dag sterker wordt en al stukjes door de box loopt. Ze staat alle 4 de benen door de koot. We houden het in de gaten of ze elke dag sterker en hoger wordt en met bekappen kan worden ondersteund of dat ze tijdelijk een zooltje nodig is.
Moeders maakt het ook goed, is fit, eet en drinkt en is helder en alert. Ze heeft alleen nog niet gemest, dus puntje van aandacht.
Ze heeft zo lang opgevouwen gezeten dat het even duurt voordat ze helemaal in vorm is. Komt goed.
newt
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-24 17:46
We zijn het door de koot staan van eerdere veulens gewend, dat was een spring lijntje. Die merrie gaf alleen maar kastelen die rondom of achter door de koot stonden. We hebben 1 keer gehad dat er een zooltje aan te pas moest komen, die had helaas de koot volledig open.
Famke staat alweer een paar centimeter hoger dan gisteren en kan al redelijk vlot omhoog komen. Ze kan inmiddels iets gevouwen liggen i.p.v. gestrekt dat oogt ook wat comfortabeler . De eerste stappen naar buiten zijn ook gezet. Voor mij altijd wel spannend, mag mij nooit druk maken maar ik zie voornamelijk wat er fout kan gaan . De schapen vonden het vooral erg interessant. Zit een wijs hoofdje op, ben wel blij met deze match en benieuwd hoe ze er over een paar weken uit ziet wanneer ze wat meer uit de kreukels is.
Gefeliciteerd! Wat een leuk ding! Ik heb een kopietje ervan van 8 mei, ook van Odin, maar dan een hengstveulen. Moeder is een Zangersheide merrie van Uricas v/d Kattenvennen.
Dat is inderdaad zowat een kopie Rochiril, die van mij is gisteren geinsemineerd met Odin , duimen dat het pakt en die van mij net zo knap wordt als die van jullie