Op de valreep, veulentje in de maak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:59

pillow schreef:
corinadrenth schreef:
Jeetje wat laat is dat bewust?

Dat was ook mijn reactie. Maar kennelijk hadden we moeten weten dat TS in Australië woont.

Het staat letterlijk zwart gedrukt onder haar naam... Zo moeilijk is dat niet.. :(:)

Zeg eh TS. Heb je nog plek voor iemand met een stel paarden? Ik zie terug lente wel weer zitten. _O-

Ben benieuwd naar je kleine gup! :+: Waarvoor staat ASH als ik vragen mag? Is dat dan een australische warmbloed of zit ik er nu heel ver naast?

wortel115

Re: Op de valreep, veulentje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 13:26

Kabayo ik ben erg blij altijd weer als het lente is. Ik houd van warm en zon. De stal zou inderdaad storm moeten overleven. De palen staan diep in de grond met beton. We hebben dezelfde constructie gebruikt alleen dan lager voor de wasplaatsen en de ruimte waar het tuig en voer inzit. Dat staat nu 2 jaar en heeft verschillende zomer stormen meegemaakt zonder problemen. Het is nu tussen de 17 en 20 graden trouwens dus nog niet echt warm.

Ayasha ja er is nog een paddock van ongeveer 4 hectare maar er ligt een boom op de draad dus dat zou eerst opgelost moeten worden voor je paarden erin zet

ASH staat voor Australian stock horse. Jazz is dus geen warmbloed. Ze staan bekend om hun veelzijdigheid en werkwilligheid. Worden zowel in de sport gebruikt als met vee en recreatief. Warmbloeden zijn hier gigantisch duur vanwege het naam plaatje ‘warmbloed’ ongeacht talent, beweging, training of afstamming. Dus vaak kun je gewoon een fijn rijpaard kopen dat bv een volbloed of een stockhorse is met voldoende kwaliteit voor veel minder geld. Ze is wel gekozen om haar te dekken met een warmbloed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:32

wortel115 schreef:
Kabayo ik ben erg blij altijd weer als het lente is. Ik houd van warm en zon. De stal zou inderdaad storm moeten overleven. De palen staan diep in de grond met beton. We hebben dezelfde constructie gebruikt alleen dan lager voor de wasplaatsen en de ruimte waar het tuig en voer inzit. Dat staat nu 2 jaar en heeft verschillende zomer stormen meegemaakt zonder problemen. Het is nu tussen de 17 en 20 graden trouwens dus nog niet echt warm.

Ayasha ja er is nog een paddock van ongeveer 4 hectare maar er ligt een boom op de draad dus dat zou eerst opgelost moeten worden voor je paarden erin zet

ASH staat voor Australian stock horse. Jazz is dus geen warmbloed. Ze staan bekend om hun veelzijdigheid en werkwilligheid. Worden zowel in de sport gebruikt als met vee en recreatief. Warmbloeden zijn hier gigantisch duur vanwege het naam plaatje ‘warmbloed’ ongeacht talent, beweging, training of afstamming. Dus vaak kun je gewoon een fijn rijpaard kopen dat bv een volbloed of een stockhorse is met voldoende kwaliteit voor veel minder geld. Ze is wel gekozen om haar te dekken met een warmbloed.

_O- Mijn man is best wel handig met een kettingzaag. :j :))

Ik ga daar eens op zoeken, heb er nog nooit van gehoord maar vind je merrie wel een erg leuk dier!

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:13

Interessant, waar kan ik het topic vinden van de emigratie? Ik vind dat altijd leuk om te lezen :)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 22:33

Ayasha dank je. Ik vind haar ook erg leuk!

FennyPower mijn telefoon wil geen link plaatsen naar het topic. Het heet: Als dromen uitkomen.
Ik zal er een update plaatsen dat was al weer een tijd geleden

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 00:54

Vandaag dag 316. Er zijn niet veel verandering en in Jazz de laatste paar dagen.
De muggen zijn vanmorgen weer heel vervelend dus behalve een foto maken heb ik niet aan de banden of haar staart gevoeld. Het wordt denk ik tijd om de vliegen spray weer uit de kast te halen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:29

Ik had gister net het laatste restje vliegenspray leeggespoten op de paarden, kwestie van geen overschotjes te verzamelen.
Grappig om te lezen dat jij de spray weer uit de kast gaat halen {:} :')

Vooral muggen zijn erg lastig bij jullie begrijp ik ?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 10:37

In het voorjaar zijn de muggen vervelend tegen November is het zo warm dat de muggen weg gaan. Dan zitten wel de hele tijd kleine vliegen in je gezicht maar die bijten niet paarden redden het dan prima met een vliegenmasker.

Dan in maart komen de muggen weer even terug samen met de march flies. Grote bijtende vliegen. Daarna is het weer rustig de rest van het najaar en winter.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:38

Wat leuk om te volgen.

Ik vind je stallen wel heel hoog, is dat met een rede gedaan?
Het hout is wel knap gedaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:31

Interessant om te lezen over het vliegend gespuis aan de andere kant van de aardbol.
Die march flies lijken mij echt helemaal niks...brrr :')

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:38

Nu heb ik eens een stomme vraag. Dus bij jullie is het dan in september lente? Het is niet zo dat het bij ons september is en bij jullie maart oid?

Begin hier nu namelijk over te denken en mijn hersens raken in de war 8)7 -:)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:42

Pandora2 schreef:
Interessant om te lezen over het vliegend gespuis aan de andere kant van de aardbol.
Die march flies lijken mij echt helemaal niks...brrr :')

Mee eens. Nou lijkt Australië me sowieso gaaf maar weer niet of ik überhaupt durf met al die grote enge beesten daar haha

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:48

Oh echt hé. Ik zou er zo graag een keer naartoe gaan, enge beesten of niet. Maar ik durf zo ver niet vliegen :')
Nieuw-Zeeland zitten geen boze beesten, maar dat is al even ver vliegen :=

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:49

Maj0 die enge beesten komen hier ook wel voor, ze zeggen dat die grote spin hier z'n intrek ook gaat nemen :+.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 16:13

Ja ik las het inderdaad. Brr moet er niet aan denken maar helaas doen we er niets aan.

@pandora ja het is wel heel ver vliegen inderdaad. Nadeel is dat het dan ook vaak weer heel duur is haha

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 16:24

Wat een interessant topic, buiten dat dikke buigen topics gewoon leuk zijn om nog! Ik ga ook volgen.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:40

Dandelion07 schreef:
Nu heb ik eens een stomme vraag. Dus bij jullie is het dan in september lente? Het is niet zo dat het bij ons september is en bij jullie maart oid?

Overal ter wereld houden we toch de "normale" maanden aan? Lijkt me sterk dat het daar een heel andere maand is :')

Verder, wat een leuke combinatie! Ik kruip weer terug onder m'n meeleessteen :o

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:54

Dandelion07 schreef:

Ik heb een vriend die in Patagonië (Argentinië) woont. Daar vieren ze kerstmis in de zomer, net als in Australië. Het is dan wel gewoon december en dan hebben de kinderen zomervakantie {:}
Ik moest er ook aan wennen :')

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 22:18

Aha weer wat geleerd. Klinkt eigenlijk best logisch ja. Kerst in de zomer lijkt me dan weer net niks.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 22:45

Art_ificious de stallen zijn inderdaad erg hoog. Ml zegt omdat het hier in de zomer erg heet is. Vaak boven de 40 graden kan het heel heet worden onder het dak. De hoogte zorgt voor meer airflow en dan blijft het iets aangenamer voor de paarden.

Dandelion ja het is hier gewoon september. Omdat we aan de andere kant van de evenaar zitten zijn alleen de seizoenen omgedraaid. Dus op 1 september start de lente en op 1 december de zomer.

Pandora als ik me goed herinner buiten de vliegen in Nederland ook in het najaar en zijn er ook paarden horzels die buiten. Maar dat maakt ze inderdaad niet leuker.

Verder valt het mee hoor met de enge beesten. Ja ze zijn er maar het is niet zo dat ze op elke hoek op je wachten. Ik kom met enige regelmaat huntsman spinnen tegen. Die zijn erg groot maar niet gevaarlijk. De kleine gevaarlijke spinnen zie ik maar zelden. Evenals slangen. Misschien dat er in andere regio’s meer zijn maar hier valt het echt mee.

Wbt zomervakantie en kerst ja dat is inderdaad even wennen. Zo had ik me nooit voorgesteld om met kerst een bbq te hebben aan het zwembad. Santa komt met de brandweer wagen want er is geen sneeuw. Maar ondanks dat ik dacht dat het nooit zou wennen doet het dat nu toch 6 jaar later.

Leuk dat er ook weer nieuwe volgers zijn!

Het is kwart voor 7 en ik lig nog in bed dus moet nog bij Jazz gaan kijken voor een update.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 08:31

Jazz heeft niet veel veranderingen vandaag. Al was ze wel in een knuffel bui.

Toen ik haar stal aan het uitmesten was kwamen de ponies en Poespoes helpen. De ponies proberen iedere dag weer om ook in de kleine yard te komen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 08:47

Santa komt met de brandweerwagen... _O- Heerlijk dit :')

Hier in de lage landen inderdaad ook vliegen die prikken tegen einde seizoen, maar ik stel mj dan altijd voor dat zo'n march flies een stuk groter zijn en harder bijten }>

De merrie is nog de rust zelve. Het kleintje krijgt vast de finishing touch nu 8-)
Hulp bij uitmesten is altijd leuk :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-22 09:25

Pandora dit is met ‘oma’ onze Australische familie op kerst ochtend. Santa komt dan door het dorp en deelt ijsjes uit. Ok het dorp is 25km verderop want Kooloonong is niet groot genoeg om zoiets te organiseren.
Afbeelding

Maar Jazz is inderdaad nog bezig met perfectioneren van baby. Ik heb haar gezegd dat ik graag een bruin of zwart hengstje wil.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:32

_/-\o_ _O- Hoe geweldig is dit joh ! En dan nog ijsjes erbovenop :9

Gewoon bruin of zwart ? Veulie zal snel klaar zijn dan. Het zijn volgens mij de aftekeningen die wat tijd en werk vragen :))

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:36

dit topic is ondertussen veel meer geworden dan alleen een leuk volg topic van een knappe merrie!
Geweldig!
Ik wil ook bbq met kerst haha