Momenteel heb ik weinig te melden. Ze doet nog goed dienst als dure grasmaaier haha.
Heb het idee dat ze me niet helemaal heeft begrepen. Heb haar verteld dat ze NIET zo mag doen als dat mijn oude merrie altijd deed. Die lekte 3 weken voor de bevalling al melk en continue onrustig.
Lilly doet dit niet, maar haar uier loopt alleen maar leger ipv voller. Ze lekt dan ook wel wat melk, maar is verder wel rustig. Heb dus het idee dat ze begrepen heeft dat ze me op een andere manier moet foppen.
Gister heeft ze haar hoefijzer af getrapt. Super prettig. Had haar verteld dat ik de hoefsmid tot de geboorte van Spruit niet meer wilde zien. Helaas.
En ja, verder, Lilly is waar ik ben. Als ik een dag niet kom is ze boos (had ze voorheen nooit). Dus moet haar echt omkopen met een appel en kriebels voor ze me weer accepteert. Ze staat inmiddels alweer een half uur zo bij me te grazen.
Ik merk ook dat ze s nachts minder gaat liggen. Ook ligt ze bijna niet meer plat. Hoop dus dat ze wel nog genoeg uit kan rusten.
Dus ja. We wachten rustig verder. Omdat ze een Maiden is houden we haar wel goed in de gaten, ook s nachts (ik werk geregeld tot 22 of 24 uur s nachts, dus de live stream gaat gewoon aan op werk )
Myrthee_
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-22 14:25
Vandaag hebben de we de box op orde gemaakt voor Spruit. Onze box heeft namelijk twee voerplekken in de box zitten. Deze zijn nu dicht, zodat Spruit niet stiekem kan ontsnappen.
Het uier begint weer wat te vullen, maar duurt nog wel even.
Ze staat nog relatief rustig, alleen weet ze steeds minder goed hoe ze moet staan. Wisselt veel van been en positie.
Spruitje is de laatste dagen ook wat actiever. Arme merrie. Hele buik gaat op en neer en je ziet steeds rare hoeken in haar buik.
We wachten nog steeds. Vandaag zit ze op 325 dagen, dus opzich mag het nog haha.
Lilly gaat nog prima. Steeds een beetje ongemakkelijker. Ligt bijna niet meer. Maandag avond was ik aan het werk en bedacht ze zich dit:
Nu werkt de verbinding op werk niet, dus zag alleen dit plaatje. Mijn vriend is de auto in gesprongen en daar heen gereden (ipv op de camera kijken). Toen hij aan kwam stond ze rustig te scharrelen
Vandaag zit ze op dag 330. Dus heel lang zal het nu echt niet meer gaan duren. Mijn vriend gokt op 11 mei het vosse merrieveulen dat ik niet (lees heel graag, maar dan wil houden) wil.
Ik heb nog 2 dagen werk (vrijdag en zondag) en daarna 3 weken vakantie. Ik hoop dus dat ze Spruitje in elk geval tot maandag binnen houdt.
Myrthee_
Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-22 22:06
Ik weet niet zo goed wat ik met Lilly aan moet op het moment.
Uier is leeg, en Spruit is behoorlijk onrustig. Geeft trappen waardoor Lilly helemaal beweegt. Alsof ze een stroomstoot uit haar buik krijgt. Hoop voor haar dat het snel klaar is. Banden zijn slap, ze is behoorlijk aan het schuren, uier doet iets, maar nog niet vol.
Ze wilt steeds meer wandelen met ons, wat opzich fijn is. Alleen mag ze niet wandelen omdat ze haar ijzer (dezelfde) weer af heeft getrapt. Mega gevoelig is ze nu dus, want er is niks van haar hoef meer over
Dit was afgelopen week toen we wel konden wandelen.
En vandaag:
Morgen dag 335. Einde moet nu toch wel in zicht komen.
Lilly is heeeel rustig. Ze is kruipt helemaal tegen je aan om te kriebelen. Uier blijft redelijk vol en loopt steeds minder terug. Ik hoop dus dat ze toch echt een dezer dagen gaat. Ben het wachten zat haha. Ze wordt 's nachts elk uur gecontroleerd. Voor de zekerheid. Want omdat dit haar eerste keer is kan ik er niet helemaal van uit gaan dat ze het volgens het boekje gaat doen. Gelukkig nu weekend voor mijn vriend. Dan kan hij ook helpen met waken haha.
Lilly is een beetje afwezig op het moment. Moest haar roepen voor ze zich omdraaide (normaal hoort ze je aankomen en staat ze al voor je klaar). Vind poetsen wel fijn, maar daarna zondert ze zich wat af. Normaal dus blijft ze tukken met haar hoofd tegen mij aan. Nu staat ze achter me, zonder contact te zoeken. Ze is ook wat klammig, maar dat kan ook door het weer komen(24+ graden hier en zon in de box vanwege open dak).
Verder staat ze nu rustig, maar goed, dat telt misschien niet helemaal nu ik hier ben.
We zijn vanavond aan het kuilen, dus het is redelijk druk op stal. Verwacht niet dat ze voor we klaar zijn gaat.
Tot ongeveer 22 uur was Lilly onwijs onrustig rondjes aan het lopen. Buik is onrustig en de staart is helemaal coupe pleeborstel. Nu staat ze rustig te eten.. dus we wachten even af.
Even snel voor degene die benieuwd zijn. Tot op heden is Spruitje er nog niet. Ze ligt rustig, en doet soms een beetje vreemd, maar nog niet echt aangestalten om te bevallen.
Ik check het nog even de boer zo weer wakker is. Daarna ga ik uitslapen