Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Goklijstje schreef:amaniblauw - zwarte hengst - 22 mei - bles en 2 witte voeten
JoSav - palomino hengst - 23 mei
zigranta - valk hengst - 1 juni
jokari - vos hengst
xoranlover schreef:Spannend. Interessant ook om zo te lezen. Op naar een voorspoedige dracht en een mooi gezond veulen.
Sansa schreef:Oh wat gaaf! Echt mijn droom om een Akhal-Teke te bezichtigen (en te kopen) Hopelijk wordt het een fijne dracht en een gezond veulen!
Dido2316 schreef:Wauw, wauw, wauw! Super interessant, mooi en spannend!
fleurtjeuh schreef:Jaaa ik volg weer mee!
Zo benieuwd wat ze er deze keer van maakt!
zigranta schreef:Gaaf! Ik volg![]()
Mijn gok
valk hengst 1 juni
Neon schreef:Fijn dat ze drachtig isen nu maar lekker gaan genieten van je dames en het prutske in de buik
La_Lune schreef:Goh, wat ontzettend interessant weer! Ik volg natuurlijk, want na Muzka 1, kan het niet anders dan dat ik er nu ook weer bij ben.
amaniblauw schreef:Mijn gokje
Zwart- hengst- 22 mei 2022
Met bles en 2 witte voeten
Mri schreef:Gaaf! Hier een stukje dan kan ik ook dit topic volgen
Qimm schreef:Spannend JoriekeHeel benieuwd wat voor moois hier uit mag komen en wat fijn dat het allemaal in 1x gelukt is, beetje mazzel na alle ellende is jullie meer dan gegund.
culaccino schreef:Ohhh, wat spannend inderdaad! Je kan er altijd zo mooi en boeiend over vertellen; blijkbaar zelfs als je niet kunt schrijven. Sterkte daarmee, en heel veel succes en geluk met de dracht van je merrie! Hele mooie en bijzondere paarden heb je daar, zeg.
NatasjavE schreef:Gefeliciteerd met d dracht. Wat jammer dat de hengst inmiddels geruind is. Wat een plaatje.
Piekosjj schreef:Nou, ik wil eigenlijk kijken of ik volgend jaar op zoek kan gaan voor een fijn endurance paard. Zal ik hier m'n geld op zetten dan?Uiteraard volg ik weer mee
Lynnepinny schreef:Zo leuk, ik volg weer![]()
Had ik de geld/tijd/ruimte maar, dan was een PB al onderweg
Freki schreef:Wat leuk! Ik ben een tijdje bij Argamak met wat paardjes bezig geweest, waaronder Karakum, was een heel speciaal en mooi beest:). Eigenaren van Argamak zijn ook echt leuke mensen. Toen ik er was, reed de baron (ik denk een jaar of 80?) elke dag met Ikon een rondje buiten, zo zou ik ook wel oud willen worden!!
Succes met je veulen, ik volg!
bambi schreef:Wat een prachtig ras is dit toch
miereneter schreef:Ik volg. Schitterend ras. En je topics zijn altijd erg leerzaam!
hasufel schreef:Gefeliciteerd! Blijft sperma zo lang goed vruchtbaar in de diepvries als ikon al 21 jaar is… wauw
Worden thekes sowieso gemiddeld vrij oud?
nps schreef:Wat tof dat ze uiteindelijk toch drachtig is! Heel leerzaam en interessant zo weer, ik volg mee. Prachtige (voormalig) hengst ook.
JolisaJ schreef:Graag volg ik mee, vind jouw topics altijd erg interessant. En de Tekes zijn natuurlijk bloedmooi
jokari schreef:Ze gaat er geen twee keer op rij een metallic valk merrie uitgooien hé.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga deze keer voor een vos hengstje, dan moet ik alvast niet heel hard vloeken dat dat veulen niet naar mij kan komen. Je wil niet weten hoe lang (echt, máánden) heb gevloekt ivm Manari.
FeverGloves schreef:Oeh wat spannend en heerlijk om jullie te volgen dus hier ook een ordinaire volgpost
Berdien schreef:Citaat:...hebben we de knoop heel weloverwogen doorgehakt.![]()
Ik ken weinig mensen die zoveel onderzoek doen, vergelijkingen en afwegingen maken voor er besloten wordt als jij/jullie. Indrukwekkend
En gezien het ras ook zonder meer te begrijpen.
Zo blij voor jullie dat ze drachtig is! Ik volg hier en in het andere topic weer mee hoor!
Siamsmeesje schreef:Van harte gefeliciteerd, en nu hard duimen dat Muzka II gezond en wel op de wereld mag komen
BillyJ schreef:Ik volg!!!
Wat leuk dat je al deze info geeft, héél interessant!
Bootsiebob schreef:Wat interessant allemaal. Een prachtige combinatie
Manou schreef:Wat een mooi nieuws dat ze nu wel drachtig is. Ik ben benieuwd wat deze combinatie gaat opleveren.
Dyphusion schreef:Ook hier volg ik mee!![]()
Ik heb wel een vraag met betrekking tot het verkoop van het veulen. Je geeft zelf altijd aan dat Tekes heel mensgericht zijn en zelf hun mens uitzoeken, zoals Muzka I ook gedaan heeft met jouw man. Hoe pak je dat aan wanneer je een veulen verkoopt? Verkoop je dat al terwijl het nog niet geboren is, komen mensen op volgorde van interesse op een wachtlijst en mogen ze langskomen zodra het veulen geboren is om te kijken of er een klik is of of of? Ik snap dat dat voor iedere fokker anders is, maar ik ben wel benieuwd naar jouw kijk daarop en hoe jij/jullie dat gaan aanpakken!
Dido2316 schreef:Wat fijn dat je nu ook hulp hebt om hier lekker te posten! Ik heb net het hele verhaal over Ikon gelezen, wat een stuk weer zeg!
Zijn er eigenlijk überhaupt Tekes zonder zo’n bijzonder verhaal?
Faline schreef:Een van de weinige mensen die zo goed nadenkt en diepgaand onderzoek doet naar de hengst en combinatie, die gemaakt wordt!
Heel veel respect daarvoor.![]()
Ik volg uiteraard ook weer, al is dat veelal stilletjes aan de zijlijn.![]()
Ben heel erg benieuwd wat eruit gaat komen! Na alle pech, hoop ik dat het alles wordt waar je op hoopt.![]()
Als kleurtjes-gek moet ik het natuurlijk vragen; heb je voorkeur voor een bepaalde kleur?
DreamGuide schreef:Ik kom ook volgen! Vind dit zo'n prachtig en interessant ras! Jammer dat ze naar mijn idee toch vaak wat 'klein' blijven.
Koekie73 schreef:Potdorie, wat een mooie paarden. Bijzonder interessant om zoveel over het ras te lezen. Ik wist niet dat AT's ook zo veelzijdig zijn. Ik volg heel graag mee.
Toby schreef:Wat gaaf! Gefeliciteerd met de dracht!![]()
Interessant wat je allemaal verteld hebt.
Ik heb Ikon een aantal jaar geleden gezien. Wat een mooi en superlief paard!
Toen ik je verhaal las dacht ik eerst wel: huh, hij is een ruin.
Fijn dat ze nog rietjes van hem hebben.
Prachtig vaderpaard met een mooie kleur en goed karakter!
Koekie73 schreef:Echt ontzettend leuk om dit te leren. Dank voor het delen van al je kennis!
Set_Elkol schreef:Respect voor de openingspost, en hier ga ik natuurlijk volgen!
rosak schreef:Ik vind het altijd zo geweldig om jou informatie over deze prachtpaarden te lezen, ik steek er altijd wat van op! Ik kom hier ook volgen, en nog gefeliciteerd met de dracht!
Citaat:Dankjewel, ik hoop het ook. Je bent welkom om kennis te maken als je eens in de buurt bent.
wendy1987 schreef:Hmm, volgens mij is het ook bij die dierenartsen niet 100% dus dat zou ik dan niet durven gokken.
Denk dat de optie van Hasufel wel een goede is, maar dan een aanbetaling die je weer terugstort naar de "missende" partij. Wel contract werkje, maar dan zijn ze wel zeker van het veulen en heb jij ook gewoon zekerheid al wat best fijn is
ShaNel16 schreef:Ik reageer niet snel maar ik ben al jaren verliefd op het ras...
Dat ze veelzijdig waren en heel intelligent en gevoelig op ruiter waren, wist ik wel wat vanaf (tevens de reden waarom ze mij zo aanspreken)
Maar dat van de olympische sporten wist ik niet en vind ik erg leuk om te lezen/ leren.
Hopelijk kan ik volgend jaar na mn zwangerschap of anders in de toekomst een eigen AT aanschaffen
Ik ben heel erg benieuwd naar het veulentje en zal zeker een stille meelezer zijn, veel succes en geluk met de dracht en bevalling!
Ik gok trouwens op een metallic Palomino merrie.
viefdepief schreef:Hoi JoSav, mijn vader heeft met veel plezier jouw uitgebreide topic gelezen en mij gevraagd om deze reactie te plaatsen. Mogelijk heeft de baron je hier al wat over verteld, maar mijn vader heeft vorig jaar een veulentje gefokt van Ikon! Geen raszuivere AT, maar uit een veelzijdige KWPN-merrie.
Hierbij een filmpje van Pialotta en haar moeder vorig jaar zomer
[ Video ]
Sansa schreef:Citaat:Dankjewel, ik hoop het ook. Je bent welkom om kennis te maken als je eens in de buurt bent.
Dat zou ik echt fantisch vinden! Ik woon in Denemarken, maar bezoek zo'n 2x per jaar mijn familie (behalve dan de afgelopen 2 jaar..)Mijn vriend heb ik helemaal enthousiast gemaakt over dit ras, dus toen ik je uitnodiging liet zien, was hij net zo happy als ik!Gaat het goed met Muzanna?
Sansa schreef:Citaat:Dankjewel, ik hoop het ook. Je bent welkom om kennis te maken als je eens in de buurt bent.
Dat zou ik echt fantisch vinden! Ik woon in Denemarken, maar bezoek zo'n 2x per jaar mijn familie (behalve dan de afgelopen 2 jaar..)Mijn vriend heb ik helemaal enthousiast gemaakt over dit ras, dus toen ik je uitnodiging liet zien, was hij net zo happy als ik!Gaat het goed met Muzanna?