Afgelopen weekend heb ik de merrie box helemaal schoongespoten en gedesinfecteerd. Madam heeft nu dus alle ruimte van de wereld. Deze week op een vrije dag ga ik kijken of ik de camera geïnstalleerd kan krijgen.
Ik heb eens voor je nagedacht betreft namen, maar met een D is er weinig te vinden qua weer enzo haha.
kiki1976
Geplaatst: 11-05-20 11:56
Leuke combi
Leuk he dat het zo snel te merken is aan je merrie. Ik wist het hier ook al voor de scan, ze veranderde zo. Niet dat ze onmogelijk was met d'r hengstigheid of zo (in tegendeel, ze is super meewerkend dan) maar ze werd opeens zo'n lieve knuffel. En dat was ze nooit. Helaas zagen we op de scan 2 vruchtjes en met wegknijpen van eentje verdwenen ze beide uiteindelijk. Maar ze bleef wel zo knuffelig daarna. Zelfs nog eens laten scannen na een paar maandjes omdat ze zo'n knuffel bleef. Maar ze was echt leeg. Jaar er na wel weer gedekt en net als de eerste keer in 1x drachtig. Nu gelukkig wel eentje. Ondertussen in die kleine spuit alweer 4, maar die lieve knuffel is ze gebleven. En met rijden tijdens de hengstigheid nog steeds super meewerkend. Op de vieze benen en staart na, mag ze altijd wel zo wezen haha
Wat leuk om te horen Kiki, ik hoop dat Mis ook zo zal blijven qua karakter. Ik weet uiteraard dat er geen zekerheid is, maar het is wel lekker zo'n lieve pony.
Ondertussen heb ik nog steeds geen naam verzonnen en heb ik alle eisen maar losgelaten behalve dat een hengst met een D moet beginnen en de naam niet al te lang/chique moet zijn.. Dus alle ideeën zijn welkom!
_Liv
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-20 12:42
Nog 22 dagen tot de uitgerekend datum! Het schiet aardig op.
Na 2 eerdere mislukt pogingen heb ik vandaag met hulp van mijn oom eindelijk de camera aan de gang gekregen. Dus we hebben Mistral TV
Madam is mee geweest op haar dagelijkse wandeling en staat nu weer lekker buiten. Het bevalt haar wel geloof ik, alleen maar lekker luieren en eten. Ze begint ook rustig aan haar uier. Elke dag nog steeds even oefenen met eraan zitten, wat ze gelukkig erg goed toe laat. Hier een vergelijking met toen het nog helemaal niks voorstelde.
_Liv
Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-20 13:49
Mis doet het goed, ze lijkt met de dag dikker te worden en geniet van haar rust in het zonnetje. Vanochtend hingen er voor het eerst harsjes aan haar uier.
Dylan is zeker leuk, helaas heet het paard van mijn tante al zo...
Mis vordert gestaag, ze zit nu op 325 dagen. Elke dag is de uier iets voller, nu vult hij met name ook achterin. Gisteren had ze ook wat opgedroogde hars op haar benen. Haar buik lijkt wat meer te hangen dan eerder. Verder merk ik nog niks aan haar qua gedrag.
Nog iemand die het leuk vindt om een gokje te wagen?
Update: vanochtend had Mis ineens een flink grotere uier, nog geen lekkende melk oid. Ik vond haar wel wat anders qua gedrag in de wei. Bleef lopen, wilde heel graag er weer uit terwijl dat normaal echt niet het geval is.
En ik hoor nu van stal dat de melk er uit drupt Ik moet tot 8 uur nog werken, maar dat wordt op stal slapen vannacht!
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Om 21.16 geboren binnen 10 minuten. Met een beetje hulp gaan staan en snel de melkbar gevonden. Mis is helemaal weg van haar baby. Lijkt een prachtig valk merrietje te zijn.
Elsa7
Geplaatst: 06-06-20 23:32
Gefeliciteerd, wat leuk! Ik ben zo benieuwd naar de droogfoto's.
VrouwkjeS
Geplaatst: 06-06-20 23:39
Gefeliciteerd! Lijkt een prachtig veulentje. Nu zit je qua naam ook niet aan die stomme D vast
Gefeliciteerd Lynn! Wat een schatje! Ik vind het wel bijzonder om Mis als moeder te zien. Ik weet nog heel goed hoe ik een keer aan dr halster heb gehangen om haar oog schoon te maken.