[VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jenEragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:54

Super gaaf ik volg ben benieuwd naar de veulens <3

Dieuwke_

Re: [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:29

Ik volg ook weer! Ik ben heel benieuwd naar wat voor stoers je dit jaar gaat krijgen :D

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:49

Ik volg ook weer mee!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:47

Ja ik volg uiteraard ook weer :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 22:09

Leuk dat jullie er allemaal weer bij zijn <3

Ondanks dat het prachtig weer was gisteren, was het voor ons een gitzwarte dag. We hebben onze prachtige Dance in laten slapen. Het ging plots zo slecht met haar dat het niet eerlijk was om haar bij ons te houden, maar wat missen we haar nu al ontzettend.

Afbeelding
Een mooie foto gemaakt door mijn kameraad, tijdens een knuffelmomentje. Ik wil nooit op de foto , maar toch heeft deze foto wat.
Ik ben haar dankbaar voor onze avonturen samen, voor alles wat ze voor mij en haar bijrijdster heeft betekend de afgelopen jaren, nu geen pijn meer .....

Van de bijrijdster hebben we een fotoshoot van haar cadeau gekregen, dus dankzij haar toch nog enorm gave foto's mogen krijgen van ons meisje in haar volle pracht <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest zal ik in een mooi topic zetten van haar.

Funny doet het goed, bijna geen dik oog meer en het lijkt goed te genezen allemaal
Afbeelding

Afbeelding

Verder bevalt het Davina volgens mij wel bij ons, we hebben vandaag even heerlijk gekroelt en geknuffeld, van zo'n blijhoofd op stal die je begroet kun je bijna niet anders doen dan een glimlach krijgen op je gezicht

Afbeelding

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:17

Jeetje Cheytjuh, daar schrik ik even van. Heel veel sterkte. Het verdriet is ook nooit ver weg. Heb je eigenlijk nog veulens van haar gekregen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:18

Oh jeetje wat naar zeg, hoe oud was Dance? sterkte....

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 22:21

@ Estera : Helaas niet, we hebben 4 jaar geprobeerd haar dragend te krijgen en houden, en ook dit jaar was het niet gelukt. Vorig jaar heeft ze op 8 maanden verworpen.
Wel heeft ze me het plezier in rijden weer laten voelen en dankzij haar zit ik weer te paard, ze was altijd zo geduldig met mijn angst en onzekerheid.

@ Mer : Ze zou in mei 20 jaar zijn geworden

Dank jullie wel

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:22

O jeetje chey, dat is naar. Heel veel sterkte. Ze staat nog mooi op de foto.

Fijn dat funny goed aan het genezen is.

Ben echt al fan van Davina, wat een knap paard.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:23

Wat verdrietig. Veel sterkte.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:39

he bah 20 jaar is ook nog behoorlijk jong.... :(

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:05

Nogmaals heel veel sterkte! Ze was een prachtig en heel aansprekend paard om te fotograferen <3

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 23:09

veertje99 schreef:
Nogmaals heel veel sterkte! Ze was een prachtig en heel aansprekend paard om te fotograferen <3

Nogmaals bedankt voor de prachtige foto's, je hebt haar echt weten vast te leggen hoe ze was <3

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:22

Oh wauw! Ik volg mee! Mijn merrie is nog een Goudsmid (opa) en haar veulen van vorig jaar heeft echt een beetje een Gelders hoofd <3

edit:

Ik lees nu je laatste berichtje pas. Wat ontzettend verdrietig, maar wat een mooie foto's <3

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 01:32

Ach wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte! Gelukkig heb je nog prachtige foto's mogen ontvangen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:33

Ach die mooie Tendance. Heb haar nog als veulen gezien.

Sterkte Chey, super jammer dat daar niet nog een merrieveulen uit gekomen is.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 01:37

Bedankt allemaal

Ja Natasja, ontzettend jammer, een hengstveulen was ook goed geweest maar het is helaas niet ervan gekomen. Gelukkig heeft ze wel enorm mooie herinneringen achtergelaten

Afgelopen week toch zwaar geweest om op stal te zijn, maar het leven gaat gewoon door. De dames genieten allemaal, Funny haar wond is zo goed als genezen, Davina is helemaal ingeburgerd en we zijn elkaar rustig aan het leren kennen. Tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat het een superfijne stabiele merrie is die hele dagen wel wil knuffelen. Ze neemt kleine Noa mooi een beetje onder haar vleugels, dus dat is wel erg leuk om te zien

En eerlijk is eerlijk, dit uitzicht gaat toch nooit vervelen <3 We gaan het nog moeilijk krijgen om een hengstenkeuze te maken denk ik

Afbeelding

Afbeelding

Verder knapt Olga in de pensioenstal enorm op, ze vindt alleen haar dochter nog steeds niet erg leuk
Afbeelding
:+ :+

Terwijl ik zoiets heb : hoe kun je nu dit niet een schattig meiske vinden
Afbeelding

Een kleine update, maar verder doen de dames het allemaal goed, de buikjes groeien flink (ik zal binnenkort weer eens buikfoto's maken) en ze worden heerlijk verwend door de bijrijders :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:40

Mooi merrie is die Davina.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:43

Ja, dat blijft wel even raar. Je moet er echt aan wennen dat ze er niet meer is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:45

Sterkte nog. Ik kan me goed voorstellen dat het zwaar is om dan op stal te zijn.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 10:38

Allemaal bedankt voor de lieve reacties. Gisteren zijn we bij onze 'naarlingen' in de opfok geweest en ik moet zeggen dat ze toch wel hard groeien en zo snel ontwikkelen. Alleen Onyx en Odessa hadden zin in een foto, Ocean was alleen maar bezig met eten :+

Het blijft zo grappig om te zien hoe verschillend ze zijn terwijl ze uit dezelfde vader komen en de moeders zijn halfzussen. Zo benieuwd naar haar volle broer/zus voor dit jaar

Afbeelding
Links Onyx, rechts Odessa

Afbeelding
Jut en Jul. Ik hoop dat ze straks het niet te erg vinden om gescheiden te worden, ze trekken zo naar elkaar toe steeds.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal dit weekend weer eens dikke buikjes foto's van de dames maken, ze beginnen allemaal best uit te dijen nu

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:10

Cheytjuh schreef:
[ Afbeelding ]
Jut en Jul. Ik hoop dat ze straks het niet te erg vinden om gescheiden te worden, ze trekken zo naar elkaar toe steeds.

Klaar voor in het tweespan :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:12

Oooh wat zijn ze gaaf! Als er hier ook een ander paard komt wordt het ook een Gelderse, ik blijf dus even volgen.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 11:27

Rex_Rolfo schreef:
Cheytjuh schreef:
[ Afbeelding ]

Klaar voor in het tweespan :D

Nou Onyx mag zijn balletjes nog even houden voorlopig, dus dat wordt hem helaas in eerste instantie niet :+ Mocht hij niet goed zijn op de foto straks dan wordt hij wel gecastreerd, maar tot die tijd mag hij nog even genieten van het echt man zijn :D

@Niwla : Mocht je dingen willen weten of wat dan ook, je bent altijd welkom om een keer langs te komen :j Geldersen zijn geweldig, je kunt er zoveel meer mee dan de gemiddelde mens denkt, hoewel het beeld wel positief veranderd is van de gemiddelde mens . Ik denk dat we als fokkers/eigenaren ook nog heel veel kunnen bijdragen aan het creëren van een wat positievere blik op deze fokrichting.

Leuk in jullie in ieder geval een kleine kijk te geven in onze eigen fokkerij :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:50

Ze zijn inderdaad heel leuk samen, ik vind dat vosje van jullie ook heel gaaf. Klein maar erg gaaf!