Nog helemaal niets, kegelt nog niet en is rustig. Kijk overdag om de 1,5 uur even bij haar. Als het straks spannend wordt nog vaker haha. Ze is 7 juni uitgeteld dus officieel nog 7 dagen.
En de fokker maar beweren dat ze zelfs tot op het tijdstip nauwkeurig 11 maand na de dekking bevallen zou. Geloofde het al niet. En nu is het koeler, zou je toch denken hoplaaaa, maar niets. Ik ga er elk uurtje even kijken. Ze kegelt nog niet. Maar wel gaaf trouwens, die meneer is ongeveer 85 jaar en hij zei al dat hij komt als de beeb er is. Is een uur rijden. Zelfs als hij met de taxi zou moeten, hij komt!
vopo914
Geplaatst: 09-06-18 12:54
Wat leuk!! Een New Forrest... Ik ben heel benieuwd en als ze nu voor het eerst over tijd is dan kan het niet anders dan een merrie veulen worden... Ik volg....!
Haha zou fijn zijn! Maar alles is welkom en mag hier blijven hoor! Een ruin past hier ook prima tenslotte. Maar hoor de laatste tijd weer enge verhalen over doodgeboren veulens, moeders die doodgaan, veulen die veulenziekte had, enz. Dus eerst maar even de geboorte en zien dat alles goed gaat met mams en beeb. Dan ben ik weer rustig .
Jeroeleke hier dus net zo. Gisteren kegelde ze en drupte soms even behoorlijk. Ik er de hele dag praktisch aldoor bijgebleven tot 10 uur 's avonds. Toen moest ik van mijn man mee naar bed. Om 12 uur stond ze rustig te slapen. Beetje gedommeld en om 3 uur weer heen en verrek daar stond het veulen al te drinken! Shadow is een bruin veulen met paar witte haartjes op zijn koppie. Volgens mij is hij wel groot? Trissi is 1.35 en Reekamp's Eclips is 1.48. Het gaat supergoed met mama en kind. Hij drinkt goed, heeft al gepoept en volgens mij is de hele nageboorte er wel uit. Wacht nu op de dierenarts, die had er al moeten zijn. Manlief Luutzen heeft de navelstreng ontsmet (handig een boer als man).
Mama schermt hem nog een beetje af. Duurde een hele tijd voor ik kon zien of het een jongetje of meisje was haha omdat ik er niet bij kon. Dat komt vanzelf. Het is haar 7e kindje en echt lelijk doet ze gelukkig niet. Heb haar al 3 jaar dus ze kent me goed. Zelfs met veulen hinnikt ze nog zacht als ik nu binnen kom!
_Dracarys
Geplaatst: 12-06-18 11:47
Jeetje wat een reus!! En al mooi uitgevouwen, je zou haast zeggen dat ie al een week oud is
Haha hij was ook over tijd, was voor afgelopen donderdag uitgerekend. Wilde graag een zwarte maar bruin is ook mooi. En ik rijd er zelf ook op, dus mag wel groter dan mams worden .
En bedankt allemaal voor de leuke reacties!
Wacht nu op dierenarts voor controle en veulenspuit.