Jaquelientje krijgt veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lukka63
Berichten: 1423
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Jaquelientje krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:51

Prachtig plaatje zo met die blauwe lucht het lijkt wel voorjaar

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:18

{:} *\o/* {:}

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 18:51

Heerlijke poetsbeurt aan Jaqie gegeven. Er kwam hele bontjas van af. Ze liet het vriendelijk toe en wordt met de dag dromeriger. Ze is wat meer teruggetrokken maar blijft vriendelijk ook tegen de andere dieren die we hebben. Hier knuffelt ze met Happy 1 oor ons mini hondje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:09

knappe bolle toet <3
Nog even wachten :D :o

amika2011
Berichten: 102
Geregistreerd: 21-11-11
Woonplaats: in de polder tussen de koeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:32

Toen ze bij mij weg ging was beloofd dat er niet meer mee gefokt zou worden, en dat ze een goede oude dag kreeg..... En dat ze in een kudde met ander ponys kwam. Zoals ze altijd gelopen heeft.

aisa

Berichten: 764
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Jaquelientje krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:02

dan heeft ze waarschijnlijk nog een andere eigenaar gehad ?
is ze zo oud dan al?
mooie sterke pony!

guenivere
Berichten: 1950
Geregistreerd: 01-12-06
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 15:53

aisa schreef:
dan heeft ze waarschijnlijk nog een andere eigenaar gehad ?
is ze zo oud dan al?
mooie sterke pony!


als je haar stamboek papieren bekijkt zou ze nu 24 zijn. Althans ze heeft in 1995 een enterpremie behaald.

Vind het een mooie merrie. Alhoewel ik er op zoon leeftijd niet meer mee zou fokken. Uiteraard is dat mijn mening. En dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.

Ben wel benieuwd wat voor veulentje er uit komt.

aisa

Berichten: 764
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Jaquelientje krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:20

tjee dat zie ik nu pas sorry.
das idd echt een oudje.
Terug te vinden wanneer ze haar laatste veulentje heeft gehad?

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Jaquelientje krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:51

Als ze gewoon nog goed hengstig wordt en ze is in een goede gezondheid, dan staat er haar niks in de weg om een veulentje te krijgen.
Ik zou zelf het risico ook niet zo snel meer aangaan op die leeftijd maar ik neem aan dat de TS met de dierenarts overlegd heeft voordat ze hieraan begonnen.
Ze ziet er ook heel goed uit voor zo'n oudje moet ik zeggen +:)+

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 12:16

Even off topic. Jaquelientje is 23 jaar. Als een merrie meerdere veulens heeft gehad en in goede gezondheid verkeerd, is dit (volgens paardendierenarts) geen enkel probleem. *\o/* Shetters kunnen wel 40 worden dus 23 is geen bejaarde leeftijd. Zeker niet met de topverzorging die ze bij ons krijgt. Ze is netjes gescand ge ent ontwormd hoefjes en topvoeding. Betere zorg dan de handelsstal waar ik haar kocht. Ze is enorm in gezondheid vooruitgegaan. Bovendien als je als vorige eigenaar een pony naar een handelsstal verkoopt, dan weet je dat beloftes aldaar gemaakt loos kunnen zijn. Ik heb haar als fokmerrietje aldaar gekocht om er nog mooi veulentje mee te fokken.

En geloof me dat er schattig veulentje gaat komen die helemaal in watjes gelegd gaat worden. Kortom dit topic is bedoeld voor iedereen die lekker mee wil genieten met deze heuglijke gebeurtenis *\o/* *\o/* *\o/* en niet voor discussie. Daar zijn andere fora voor. _/-\o_ Afbeelding

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Re: Jaquelientje krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 12:18

Dag 270: Het veulen heeft de grootte van een Duitse herder. Hij meet 68,60cm en weegt 26 tot 30 kg. Rond de 9e maand kunnen de beentjes niet meer terug in de baarmoeder en raken ze het uiteinde van de baarmoederhoornAfbeelding

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Re: Jaquelientje krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:21

ik volg van onder mijn meelees-steen.
knappe papa en mama. <3

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 12:30

amika2011 schreef:
Toen ze bij mij weg ging was beloofd dat er niet meer mee gefokt zou worden, en dat ze een goede oude dag kreeg..... En dat ze in een kudde met ander ponys kwam. Zoals ze altijd gelopen heeft.

Of ze nu in kudde staat of met 1 maatje maakt niks uit. Verder lees mijn off topic reactie. Maak je geen zorgen Jaquelientje maakt het perfect! Als veulentje er is ben je welkom haar of hem te komen bewonderen
Afbeelding

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 12:55

xHereIsAnne schreef:
ik volg van onder mijn meelees-steen.
knappe papa en mama. <3

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:01

Ik ben echt benieuwd wat er in de maak is ! Zo'n kleine bonte zou wel erg leuk zijn :j
Jaquelientje 2.0 <3

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 11:39

Pandora2 schreef:
Ik ben echt benieuwd wat er in de maak is ! Zo'n kleine bonte zou wel erg leuk zijn :j
Jaquelientje 2.0 <3
jaaaaa ik ook kan niet wachten.... :j :j :j

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Re: Jaquelientje krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 15:38

Afbeelding
Afbeelding
Het gaat nu hard met buikje. Ondanks verlies winterhaar zie je nu duidelijk haar drachtige buikje. Het lukt me echter nig steeds niet om veulen te voelen. Iemand tips?

Gerdjee

Berichten: 1509
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:46

Happy1oor schreef:
[ [url=m/c0z4Nk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ee4N3y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het gaat nu hard met buikje. Ondanks verlies winterhaar zie je nu duidelijk haar drachtige buikje. Het lukt me echter nig steeds niet om veulen te voelen. Iemand tips?



Vroegaahh is mij verteld dat als de merrie aan het drinken is dat je het veulen kunt voelen bij de flanken. Geen idee of het waar is, maar het proberen waard toch?

Powerhouse
Berichten: 333
Geregistreerd: 14-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:40

Leuk enthousiast topic! Ik volg mee :)


Zoals hierboven al vermeld is door Gerdjehoran Is het aanbieden van (koud) water aan de merrie een idee om het veulentje even te plagen om te bewegen. Wij hebben geen leiding lopen tot stal dus bij het water geven van mijn drachtige merrie zie ik haar buik ook soms heftig bewegen. Erg leuk om te zien altijd. Voelen kan bij de flanken. Als ze iets verder in de dracht zijn zakt het veulentje verder naar beneden toe en zie je hem ook wat lager bewegen. Masseren over de flanken en buik reageert het ongeboren veulen van mijn merrie ook soms op.

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 22:05

Leuk bedankt...ik ga proberen. Ze groeit nu per week. Ik leg haar helemaal in watjes. Poetsen wandelen merriebrokjes grasbrokjes maar steeds vetgehalte op ribben in de gaten houden. Eerdaags zal ik eens proberen kort filmpje te maken van haar draf want Jaqie kan oprichten en strekken...om trots op te zijn zelfs dierenarts zei na de scan (was ze wel ff dat gedoe bij haar achterkant) wow ze kan nog ff partijtje bewegen ook zeg...dus ik (haar paardenmama) trotssss *D

beamyrthe schreef:
Leuk enthousiast topic! Ik volg mee :) *\o/*


Zoals hierboven al vermeld is door Gerdjehoran Is het aanbieden van (koud) water aan de merrie een idee om het veulentje even te plagen om te bewegen. Wij hebben geen leiding lopen tot stal dus bij het water geven van mijn drachtige merrie zie ik haar buik ook soms heftig bewegen. Erg leuk om te zien altijd. Voelen kan bij de flanken. Als ze iets verder in de dracht zijn zakt het veulentje verder naar beneden toe en zie je hem ook wat lager bewegen. Masseren over de flanken en buik reageert het ongeboren veulen van mijn merrie ook soms op.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 18-04-18 11:31, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

lukka63
Berichten: 1423
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Jaquelientje krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:35

Gewoon blijven proberen je zal zien als je regelmatig buik streelt dat veulen reageert
Stoel erbij in paddock en kijken dan zie jet vaak ook bewegen

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 20:18

Afbeelding
Yesyesyes taratatata....dank jullie wel. Tijdens voeren van geweekte pulp en lichte buikmassage heb ik het veulentje 3x voelen schoppen. Het zit aan de donkere buikkant*\o/* *\o/* _/-\o_

Happy1oor

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-03-18

Re: Jaquelientje krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 23:02

In de andere topics waar al veel veulentjes zijn zie ik veel uierfoto's. Ik ga er als basis een proberen maken. Ze heeft er hekel aan als ik aan haar of onder haar buik en uiers zit. Die melktets stripjes waar kun je die kopen. Dat is handig!

xLeoniee

Berichten: 2431
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Jaquelientje krijgt veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:15

Ik heb strips bij aliexpress besteld!

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:46

Wordt een lekkere skippybal op pootjes :D
Fijn dat je de kleine smurf gevoeld hebt !