Drie maal is scheepsrecht, IJslandse veulens verwacht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Re: Drie maal is scheepsrecht, IJslandse veulens verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:54

Oeh dat zijn best wat! Ben benieuwd!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 20:43

Anniek22 schreef:
Oeh dat zijn best wat! Ben benieuwd!

Jaaa leuk he ! Nu duimen dat het allemaal gaat lukken... Dat is voor mij het spannendse gedeelte, drachtig krijgen .. de dracht zelf etc kan ik echt van genieten maar dat drachtig krijgen is ons niet echt gegund tot nu toe ! Maar we houden hoop :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:43

Oh da's wel logisch dan dat je dan kiest voor KI. Zeker als je in het verleden merries al niet drachtig hebt gekregen. Cool dat je een kijkje achter de schermen hebt kunnen nemen vast, wij gewone mensen hebben ze natuurlijk alleen op de baan gezien. En inderdaad zaten er toffe paarden tussen.

Die Ás, wat voor bloed zit daar achter?

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:55

Leuk topic, Daisy. Ik volg!
Ben vooral benieuwd naar de kleine van Moli! Hij staat als hengst ook nog ergens op een verdoken verlanglijstje om mee te fokken.. O:) Maar ik neig steeds meer naar temperamentvollere paarden en dat schijnt hij niet altijd te vererven, dus vandaar de twijfel. (Oh en dat ik van mezelf niet mag fokken want ik heb al teveel paarden, dat ook :+ ).

Ook de kleine van As lijkt me een interessante combi. Heeft ook wel eens op mijn lijstje gestaan voor Elja maar ben er toen vanaf gestapt omdat het qua bouw echt niet zou matchen volgens mij. Allebei niet al te breed gebouwd zeg maar.. :D

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 09:59

Koper schreef:
Oh da's wel logisch dan dat je dan kiest voor KI. Zeker als je in het verleden merries al niet drachtig hebt gekregen. Cool dat je een kijkje achter de schermen hebt kunnen nemen vast, wij gewone mensen hebben ze natuurlijk alleen op de baan gezien. En inderdaad zaten er toffe paarden tussen.

Die Ás, wat voor bloed zit daar achter?

Whahaha nou ik ben ook maar een gewoon mens hoor _O-
Ás is een Saer frá Bakkakoti zoon (Orri)
Ja KI wordt voor mij de eerste keer, ben eigenlijk nog wel heel erg van het natuurlijk dekken persoonlijk maar een vriendin van mij studeert voor DA en doet nu een jaar onderzoek met betrekking tot dekken en KI en alles en die ziet super resultaten dus ze heeft me overgehaald :j

RavenIris schreef:
Leuk topic, Daisy. Ik volg!
Ben vooral benieuwd naar de kleine van Moli! Hij staat als hengst ook nog ergens op een verdoken verlanglijstje om mee te fokken.. O:) Maar ik neig steeds meer naar temperamentvollere paarden en dat schijnt hij niet altijd te vererven, dus vandaar de twijfel. (Oh en dat ik van mezelf niet mag fokken want ik heb al teveel paarden, dat ook :+ ).

Ook de kleine van As lijkt me een interessante combi. Heeft ook wel eens op mijn lijstje gestaan voor Elja maar ben er toen vanaf gestapt omdat het qua bouw echt niet zou matchen volgens mij. Allebei niet al te breed gebouwd zeg maar.. :D

Gezellig ! Klopt inderdaad, hij geeft regelmatig paarden met vrij gemiddeld temperament, echter is Hammie zo'n racekever en ben ik bang met een hele temperamentvolle hengst dat ik dan zo'n oncontroleerbaar race paard krijg :') Vandaar met haar juist mijn keuze voor een hengst die erom bekent staat een wat rustiger karakter door te geven (Glampi) vorige keer heeft dat met Halla erg goed uitgepakt, kwa temperament vind ik haar perfect ! Ze is precies zo te rijden als je wil, met genoeg looplust maar zonder continu harder en harder te willen als dat niet gevraagd wordt. Tuurlijk ook een stukje opleiding ..

Hahaha ja Ás is geen hele brede idd, Vif daar in tegen mag wel iets ranker... #tankoppootjes dus hoop dat het elkaar beetje in evenwicht gaat brengen. Blijft altijd een beetje een gok maar hoop echt dat hij wat meer hoogte in Vif brengt met haar 1,33 :')

Zal van de week als het goed weer eens standfoto's van de dames maken ! Ofja poging tot :+

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:15

Super leuk Daisy! Ik volg uiteraard ook :D

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:15

Oh leuk! Ik volg ook graag :j

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 18:30

Gezellig Drico en Brimi_Disa !

Nou vandaag weer met Hammie naar de DA om te kijken of ze al hengstig is en geinsimineerd kan worden maar neeehoorrr... :O Wachten duurt lang ! Volgende week weer...

Wel contact gehad over de combi Freyr en Kimni en die gaat er komen ! Dus bij deze officieel ! :+

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:50

Daisy, er komt een nieuw setje bij voor de dekking toch? :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:02

Ik kom ook volgen :D
Ken helemaal niks van IJslandse afstammingen, maar vind ze gewoon superleuk !
Knappe hengsten ook die jullie gekozen hebben <3

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:06

Mocht er een bont hengstveulen geboren worden uit 1 van deze combinaties dan ben ik geïnteresseerd :)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 11:22

maras schreef:
Mocht er een bont hengstveulen geboren worden uit 1 van deze combinaties dan ben ik geïnteresseerd :)

Dat wordt volgen :+ hihi leuk ! Ik zal je op de hoogte houden !

Wiekenmeisje schreef:
Daisy, er komt een nieuw setje bij voor de dekking toch? :P

Hahaha ja klopt ! :') Ik zal eens foto's opzoeken en erbij plaatsen !

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:37

Wat leuk! Ik ga ook volgen. Ik hoop dat het lukt. IJlanders zijn zo leuk, staat op 3 in mijn rassenlijst. <3

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:22

Benieuwd naar een nieuwe up date .... hoe gaat het met de merrie's :j

Groet Karin.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:33

Ik ben ook benieuwd!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 13:29

Met de merries gaat alles goed ! Er is nog weinig spannends te vertellen !

Kimni gaat 8 april naar Freyr, Halla is dik, Vif gaat 13 april naar As (hopelijk geen ongeluk op vrijdag de 13e. Hamradis is nu hengstig dus daar vlieg ik steeds mee naar de DA om te kijken of we al kunnen insimineren maar nog steeds niet... ik hoop op morgen ! Dan heb ik weer wat spannends te vertellen hhahaha

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:13

Nog steeds alles goed met de merries ...
En nieuwe up date's te melden ;)

Groet Karin.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 11:34

Vrijdag hebben we Vif naar As gebracht, inmiddels staat ze bij de kudde met merries en is As erbij gezet. Ik verwacht dat ze ergens deze week hengstig zal worden dus hopelijk wordt ze snel gedekt !

Met Hammie vanmiddag weer langs de DA om te kijken of ze al hengstig is en geinsimineerd kan worden, vorige hengstigheid heeft ze geen eisprong gehad dus toen was het niet mogelijk helaas.

Drift (de nieuwste) is denk ik nu hengstig dus neem ik dan ook mee naar de DA om te laten scannen, ik denk zelf dat ze vuil is dus zal haar laten controleren. Mocht alles goed zijn zal ze in Juli (denk ik) naar Freyr gaan.
Afbeelding

Kimni hebben we de 8e naar Freyr gebracht en we zijn aan het wachten op de hengstigheid ! Duimen maar !
Afbeelding

JannaxWis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:38

Oehhh spannend!
Ik volg :)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 08:02

JannaxWis schreef:
Oehhh spannend!
Ik volg :)

Leuk dat je ook mee volgt JannaxWis !

UPDATE:
Zowel Kimni als Vif zijn gister gedekt ! Hoeraaa, dit is in elk geval al de eerste stap op weg naar een veulentje ! Dus nu duimen dat het beide pakt en dat ze gewoon in 1 keer drachtig zijn ! Zou mij veel stress besparen ! :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:07

Goh, dat nieuwe vosje lijkt een heel andere oogopslag te hebben. Welk bloed zit er achter als ik vragen mag?

Fijn dat er al twee dames in de groep staan en dat 't allemaal goed gaat daar :)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 08:13

Koper schreef:
Goh, dat nieuwe vosje lijkt een heel andere oogopslag te hebben. Welk bloed zit er achter als ik vragen mag?

Fijn dat er al twee dames in de groep staan en dat 't allemaal goed gaat daar :)

Ja klopt Drift is echt een heel luxe type sportpaard met hele lange benen ! Maar fantastisch karakter, erg meewerkend en zo heet te rijden als je zelf wil ! Ene dag gas erop volgende dag lange teugel ritje !
Drift is Kappi frá Kommu x Drifa frá Reykjavik <3

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:32

Whoehoe, Aftellen Daisy! :P

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 09:33

Hoera ! Ook Hamradis is gedekt, hebben er wel voor gekozen om haar nu te laten dekken door Freyr omdat haar hengstigheid lastig op gang kwam en daardoor niet meer met vers sperma geinsimineerd kon worden. Afbeelding

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:11

Toemaar, dus nu 3 gedekt toch, van de vier? :D