Verwacht in 2018: Aretta x Hernandez TN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 12:15

Bedankt allemaal! Jullie strelen mijn (en aretta’s) ego :o *D

Emj_23 schreef:
Wat een aansprekende merrie heb je. En wat leuk dat je dit samen met je grootouders doet! Ben heel benieuwd wat er straks in mei uit komt.

Ik ben ook zeer benieuwd wat ze er deze keer van bakt! De vorige keer kwam deze mooie kanjer eruit.

Afbeelding

De kleine is erg rustig in haar buik, alleen met het drinken van koud water zie ik het iets bewegen. Zit waarschijnlijk lekker warm bij mama.

Aretta begint nu aan te zetten. Buik wordt steeds voller en boller.
Afbeelding

Afbeelding

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 19:54

Super relaxt een rondje gelopen vandaag. Die kou, ik hou ervan! Vandaag zitten we op dag 267.
Afbeelding

Deze week begonnen met het overgaan op merriebrok voor Aretta. Isabell gaat trouwens goed op seniores priores. Als extraatje heb ik op advies ook spidybeet van pavo gehaald. Nu hopen dat ze over een aantal weekjes weer lekker op gewicht is.

Eerste tietjes foto als nulmeting.
Afbeelding

Emj_23

Re: Verwacht in 2018: Aretta x Hernandez TN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:09

Leuk veulen van de vorige keer. Heb jij zelf voorkeur voor merrie of hengst? En is het de bedoeling om het veulen aan te houden?

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:35

Ja, wat een heerlijk weer is het he!? Aretta ziet eruit alsof ze ook van de wandeling genoten heeft! Fijn dat Isabell goed op de priores reageert :D

Haar vorige veulen vind ik ook een plaatje zeg, van welke hengst is die en hoe doet hij het nu?

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 22:08

Emj_23 schreef:
Leuk veulen van de vorige keer. Heb jij zelf voorkeur voor merrie of hengst? En is het de bedoeling om het veulen aan te houden?

Een merrie heeft wel mijn voorkeur, maar ik heb hier geen specifieke reden voor. Toch een beetje het idee dat een merrie sneller mag blijven. :x Maar waarschijnlijk wordt het veulen op ten duur te koop aangeboden.

Evita_3 schreef:
Ja, wat een heerlijk weer is het he!? Aretta ziet eruit alsof ze ook van de wandeling genoten heeft! Fijn dat Isabell goed op de priores reageert :D

Haar vorige veulen vind ik ook een plaatje zeg, van welke hengst is die en hoe doet hij het nu?

Jaa lekker he! Aretta hing echt de toerist uit en keek lekker om haar heen. Beetje sjokken is wel gezond voor de dame!

De vader van het vorige veulen is Connect (Connor x Contender). Het was een heel stoer veulen die veel durfde. Hij staat volgens mij nu in de opfok en groeit door!
Laatst bijgewerkt door petraaken op 28-02-18 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto op verzoek verwijderd

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:08

Wat een vrolijk topic om te volgen! Ik lees stil mee. Wat leuk dat je grootouders zo betrokken zijn (ben stiekem wel een beetje jaloers geloof ik ;) ) En mooie Connect heeft ze gemaakt zeg!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:26

Oh Connect vind ik ook een tof dier! Je kiest gave allrounders uit als vaderdier. De beeb in Aretta zal vast net zo knap en stoer worden als zijn/haar grote broer!

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 13:09

liespr schreef:
Wat een vrolijk topic om te volgen! Ik lees stil mee. Wat leuk dat je grootouders zo betrokken zijn (ben stiekem wel een beetje jaloers geloof ik ;) ) En mooie Connect heeft ze gemaakt zeg!

Bedankt Liespr, het is inderdaad geweldig om zulke betrokken grootouders te hebben die deze hobby net zoveel lief hebben als ik. :) Maar zo nu en dan is een generatiekloof wel merkbaar en is het soms zoeken hoe we samen een compromis kunnen sluiten. In dat opzicht lijk ik erg op mijn grootvader, we drijven allebei het liefst onze eigen mening door, een gevalletje van; de appel valt niet ver van de boom..

Evita_3 schreef:
Oh Connect vind ik ook een tof dier! Je kiest gave allrounders uit als vaderdier. De beeb in Aretta zal vast net zo knap en stoer worden als zijn/haar grote broer!

Hihi, een kopie van de Connect zou een cadeautje zijn! Strikje erom en kom maarrr... In mijn ogen is Connect wel wat chiquer gebouwd dan Hernandez, maar ik denk dat Aretta zo'n ruige hengst wel kan hebben en verfijning mee kan geven aan het veulen.
Allrounders mogen het zeker worden, maar ik probeer wel met aretta's lijntje in de springrichting te fokken vanwege commercieel oogpunt mocht het veulen te koop worden aangeboden. :D Daarnaast vind ik jong bloed interessant omdat ze snel kunnen verbeteren op de merrie. Het blijft natuurlijk een gok met jonge hengsten aangezien je niet weet hoe ze vererven, maar de eerste jaargang van Hernandez zag er goed uit en scoorde goed op de nakomelingentest. Fokken blijft gokken, maar ik heb er wel vertrouwen :j

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 18:46

Vandaag zitten we op dag 281 en de kriebels naar het nieuwe leventje beginnen toch echt toe te nemen. <3 heerlijk om hier en daar al een dartelend veulen te zien.

Mijn vriend was laatst mee en ik heb heerlijk om hem gelachen. Ik had hem de ‘lege tieten-foto” laten zien en hij was benieuwd hoe dat er nu in real life uitzag. Dus kroop hij onder Aretta’s voorbenen in de veronderstelling dat ze daar zouden zitten :') later zocht hij de buik af en kwam hij uiteindelijk tussen de achterbenen terecht. Ik hoop dat het veulen er wat meer gevoel voor heeft. :')

Wij hebben met de koude dagen nog veel rond gesjouwd aangezien mijn grootvader ze niet in de wei durfde te zetten door de vorst. Ooit is er een paard tegen de vlakte gegaan die zijn been helaas brak en dat is hem altijd bij gebleven.

Afbeelding

Met Aretta gaat het prima, ze groeit mooi en geniet ervan dat ze weer wat meer op de wei mag. In haar gedrag is ze wat milder geworden, ze vind het allemaal wel best. Misschien komt het ook omdat ik weer wat drukker met haar ben geweest door het lopen. Maar best lekker even!

Aretta is dicht gezet dus van de week ook een afspraak gemaakt bij de DA om haar open te knippen en even haar tanden te controleren. Vind het ook een fijn idee dat de DA nog even naar haar kijkt voor ze moet veulenen.

Afbeelding

Ik kon het overigens niet laten en deed mee met een online veiling. We hadden raak! Een mooi bruin hoofdstel. Ik hou van bling bling frontriemen *D Niet dat ik er nog niet genoeg heb, maar goed je moet iets te verzamelen hebben he!
Afbeelding

Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:11

Nog een dikke maand voordat het veilig is om te komen! *\o/* Nu de eerste veulens al geboren zijn begint het steeds meer te kriebelen, dat herken ik wel.

Het lijkt zo alsof haar buikje al begint te hangen. Ze ziet er goed uit :)

Hilarisch die onwetende vriendjes van paardenmeisjes, je zal er vast smakelijk om gelachen hebben :')

Chique hoofdstel hoor! Zal haar vast mooi staan!

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 18:32

Jaaa de laatste loodjes!! *\o/* komt steeds dichterbij he Evita! Hoe lang moet Bin nog totdat ze veilig is?

Met mijn vriend is het altijd dikke schik als hij mee gaat. hij is lief voor ze en helpt waar nodig, maar het is helaas niet zijn ding.
Ooit heeft hij Aretta per ongelijk laten ontsnappen uit de trailer en ging ze er vandoor de weg op. Toen ik mijn zadel naar de binnenbak bracht, wilde hij de achterstang achter aretta’s billen weg halen terwijl zij van voren nog vast stond. Halster kapot getrokken en geen extra mee. In mijn rijlaarzen er achteraan, zelfs langs het kanaal door de blubber.. totdat ik haar kwijt was in het donker.. ik liep weer naar de weg en hoorde gekletter achter mij, Aretta was de weg kwijt :') ik liep richting stal en zij is mij gelukkig gevolgd. Alles is uiteindelijk met een sisser afgelopen. Op dat moment alles behalve grappig, maar 3 jaar later kan ik er eindelijk om lachen.

Ik weet trouwens niet of het hier mag, maar vandaag eens een foto van isabell gemaakt om haar groei bij te houden:p
Isabell:
Afbeelding

Afbeelding

Isabell is altijd slank gebouwd geweest, maar een paar kilo erbij moet zeker lukken met het voorjaar in het verschiet.

Dit was isabell 11 jaar geleden toen ik haar nog reed.

Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:59

beamyrthe schreef:
Jaaa de laatste loodjes!! *\o/* komt steeds dichterbij he Evita! Hoe lang moet Bin nog totdat ze veilig is?

Bin is 10 mei veilig. Ik moet nog een maand langer wachten dan jij :+

Wat een avontuur zeg! Gelukkig is dat allemaal goed afgelopen...

Als het straks volop voorjaar is en het gras lekker sappig zullen de kilootjes erbij Isabell aanvliegen, let maar op! Misschien dat ik er over heen heb gelezen, maar hoe oud is ze?

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 15:51

Evita_3 schreef:
Als het straks volop voorjaar is en het gras lekker sappig zullen de kilootjes erbij Isabell aanvliegen, let maar op! Misschien dat ik er over heen heb gelezen, maar hoe oud is ze?

Ja precies daar hopen we op! grote weilanden voor 2 paardjes, dus dat moet echt geen probleem zijn. :o Alleen de winter blijkt een lastige periode.
Isabell is waarschijnlijk 26 jaar en al 14 jaar bij ons. Nu geniet ze lekker van haar oude dag en is zij vooral gezelschapspaardje van Aretta.

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 20:25

Aretta vandaag 290 dagen drachtig! Op 12 sec baby-power <3

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:36

Zoo! Dat is een beste schop! :oo Komt steeds dichterbij!

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 18:19

Evita_3 schreef:
Zoo! Dat is een beste schop! :oo Komt steeds dichterbij!

haha, voor mij heel fijn want anders ziet deze dodo het niet :=

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:19

Wauw dat is een beste schop.

Hoe gaat het nu met jullie ? :)

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 17:47

paardje2013 schreef:
Wauw dat is een beste schop.

Hoe gaat het nu met jullie ? :)

haha echt hè :') Arme Aretta is daar alleen wat minder van gecharmeerd. Ze staat er echt heel zielig bij als de kleine zo actief is.

Vandaag zitten we op dag 302 dus de mijlpaal van 300 dagen dracht hebben wij alweer gehad. Met Aretta gaat het prima en ze is nog lekker `sassy`. Haar buik groeit enorm en ze wordt steeds boller en boller. Ze is haar wintervacht bijna kwijt dus het verharen wordt eindelijk minder. Ook is ze iets begonnen aan haar uier. Al met al ligt ze mooi op schema. :o
Vandaag ook goed nieuws gekregen van het KWPN. Aretta heeft de genoomtest OC behaald met 103 punten *\o/* . Samen met haar keur predicaat heeft ze nu het predicaat Elite in de pocket. Ik ben er erg blij mee!

Op de foto lijkt ze smaller, maar in het echt heeft ze een enorme buik :=
Afbeelding
Afbeelding
`zie je haar al, baas?`
Afbeelding
Voor de vergelijking: hier was Aretta 3 weken drachtig
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:06

Gefeliciteerd met het Elite predicaat! Super!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:39

Wauw elite super van harte gefeliciteerd!!

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 10:44

Bedankt Mer1980 en paardje2013! :D

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:31

Wauw, Elite! Wat goed zeg, gefeliciteerd! :D

Nog even.... Ben erg benieuwd!

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 13:49

Eerste paasdag met een triest en verdrietig randje.. Vanochtend om half 7 is het hondje Boris van mijn opa en oma weggelopen. Boris was al oud en kon niet meer zien of horen. Na uren te hebben gezocht is hij begin van de middag terug gevonden. Helaas heeft hij het niet overleeft. Boris is bijna 16 jaar oud geworden. Voor mijn opa en oma is het verliezen van Boris een grote emotionele klap..
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:50

He bah, wat een vreselijk nieuws, sterkte met dit verlies....

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:59

Ohnee, wat erg zeg!! Afscheid nemen is altijd zo naar, helemaal op zo’n manier. Heel veel sterkte voor je grootouders Y;(