65 dagen drachtig, qua buik nog niks te zien

180 dagen drachtig, 6 maanden

Jeetje, inmiddels zitten we alweer op 6 maanden.. vandaag 182 dagen om precies te zijn. Ik maak iedere maand foto's, van onder, boven, voor, achter en opzij. Ik vind het echt leuk om de veranderingen zo in beeld te kunnen brengen, daarom deel ik er iedere maand een paar in dit topic.
Bijna 4 weken geleden hebben we een lange, ontspannen buitenrit gemaakt met heel mooi weer. Helaas liep ze een dag daarna niet helemaal zuiver. 2 weken later is de masseur erbij geweest, die dacht dat het aan een spier in de schouder lag. Toen kwamen we erachter dat beide zadels inmiddels niet meer passen.. Dus zodra Pip weer goed loopt gaan we met de barebackpad verder. Tot op heden loopt ze nog niet volledig zuiver, dat kan komen doordat ze zich (met al haar extra gewicht) verstapt heeft. Dus we doen nog even rustig aan, maar het rijden opzich vindt ze nog prima.
Gisteren is Pip geschoren (en daarna meteen de maandelijkse fotoshoot gedaan) omdat ze, ondanks dat ik al vroeg begonnen was met dekens, toch alweer een flinke vacht had. Dus voor nu hebben we het er weer even af gehaald, dan kan er nu weer een wintervachtje aangemaakt worden en kan ze hopelijk in maart zonder deken staan!
(Kijk maar naar het verschil met deze foto van gisteren ten opzichte van bovenstaande foto's van vandaag!)

Ze was zo ontzettend braaf en rustig tijdens het scheren, ze vond het echt heerlijk. Normaal vindt ze het scheren ook niet erg, maar nu was ze gewoon helemaal ontspannen en stond ze 3 uur lang stil! Oortjes, hoofd, benen en buik.. ze vond alles prima!
Morgen wordt ze gescand ivm eventuele gustverklaring, gewoon voor de zekerheid dus.
Het NHPS heeft uitgezocht dat er ergens in de 6e generatie vóór Pip een niet-goedgekeurde dekhengst (wel 100% haflinger) aanwezig is. Voor het KVTH betekent dit 1,56% vreemd bloed, maar omdat er dus geen sprake is van Arabieren bloed is Pip voor de NHPS gewoon raszuiver, ze is immers 100% haflinger. Dus ik kan Pip aankomend jaar registeren bij de NHPS waardoor ook het veulen geregistreerd kan worden!
Ik ben heel erg benieuwd naar het veulen en naar hoe Pip's lichaam nog gaat veranderen in de aankomende 5 maanden.. van te voren voorspelde ik al dat ze tonnetje rond zou gaan worden, en ik ben bang dat ik gelijk ga krijgen