Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Tinniie schreef:Kan nog best, paar jaar terug 4 merrie's (Shagya/Kisberi/Gidran) 3 weken bij een hengst van 29 in de wei gehad, jaar d'r op 4 veulensHele knappe combi, maar heb je het zaad van de vader gecheckt? Ik ken persoonlijk heel weinig hengsten die op deze leeftijd nog 'zwemmertjes' hebben die nog in staat zijn een merrie drachtig te krijgen.. Heeft hij nog veulens gekregen de laatste jaren? Ik duim natuurlijk voor je mee dat het wel lukt, hij ziet er in elk geval nog super uit!
Gezien het een land is met lokale paarden in overvloed en het een zeldzaam ras is, is het qua totale aantallen best netjes. 
De manen worden traditioneel weggeschoren, omdat ze van nature weinig manen hebben en de hals dan beter uitkomt. Oorspronkelijk werden ze door nomaden in 7 lagen van vilten dekens ingepakt van oren tot staart en dan bleef er van het beetje manen al bijna niks meer over. Het restant werd met een mesje weggesneden. De traditie van het afsnijden van de manen wordt door de Russen in ere gehouden. Mijn eigen merrie heeft momenteel ook geen manen meer, want er was dit najaar niks meer van over. Het staat super stoer dus ik ben er nog niet over uit of ik het weer laat teruggroeien. Asat heeft een super mooie staart en manen en Muzanna heeft een hele mooie staart dus ik verwacht wel dat het veulen ook een nette hoeveelheid manen en staart zal hebben, al zien de keurmeesters dat liever niet. 

de hengst heeft dit jaar al zeker 1 merrie drachtig gemaakt en dit jaar zijn er ook al twee of drie veulens van hem geboren, net als voorgaande jaren. Dus ik maak me er wat dat betreft niet zoveel zorgen over.
Valk hengst... mijn man zal je even niet zo aardig vinden. 

Ik riskeer dan nl een veulen rijker te zijn.
Lijkt me wel wat