hier geen goed nieuws. Veulen van Jazzy lag helemaal verkeerd, red bag en we kregen het veulen niet goed. We zijn samen met 2 DA heel lang bezig geweest en uiteindelijk de beslissing genomen om naar de kliniek te rijden. Hier heeft ze een keizersnede gehad . Morgen doe ik wat uitgebreider verslag, nu eerst slapen. Zo verdrietig...
Anoniem
Geplaatst: 21-02-17 03:38
Ik zie net je topic en wilde enthousiast typen, dat ik jullie weer ga volgen maar nu lees ik net je verdrietige post...
Dikke knuffel, hoop dat je aan slapen toe kom. Sterkte..
Ocean_Child
Geplaatst: 21-02-17 03:42
Ach meis wat een rotbericht.. kom net je topic tegen en wilde graag verder volgen vanwege de mooie combi. Ik hoop dat je merrie hier goed uit komt, de combinatie "red bag" en verkeerde ligging doen me enorm vrezen voor je veulentje.... heel veel sterkte...
Het was zo ontzettend naar. Het vlotte maar niet en ik had de dierenarts al gebeld. Toen zagen we dat het een redbag was. Ik heb het gelijk open gemaakt en gevoeld, maar ik kon geen beentjes voelen. Alleen het hoofd en ik voelde de oortjes. Dus ik kon niks doen. Ik wist toen al dat het veulen het niet zou redden. Toen de DA er was heeft ze 1 beentje goed kunnen krijgen, maar het hoofd en het andere been lukte niet. Toen de andere DA er bij gehaald, maar het lukte ook niet met z'n tweeën. Ze hebben heel veel geprobeerd, maar Jazzy bleef maar persen maar was helemaal uitgeput. Uiteindelijk moest ik de keus maken: of haar in laten slapen of een keizersnede. Dat geld heb ik niet, dat zit allemaal in het nieuwe huis, maar ik kon haar niet zo laten gaan. Dus we hebben haar op de trailer gezet en naar de kliniek gereden (alle dank voor de staleigenaresse) en daar heeft ze een keizersnede gehad. Het veulen was heel groot en het kostte heel veel moeite om het eruit te krijgen. Ze hebben echt met 3 man (zelfs mijn vriend heeft geholpen) moeten trekken om het eruit te krijgen. Toen het eruit was bleek ook dat het helemaal niet goed was. Alle darmen lagen eruit... Verder was het een helemaal gaaf veulen Een vosmerrie met 2 witte achtervoetjes, net zoals Jazzy
Ik ga zo naar de kliniek, heb al gehoord dat ze er fit en rustig bij staat. En duimen dat er geen complicaties komen
Geef Jazzy maar een hele dikke knuf uit Brabant. Wat een machteloos gevoel moeten jullie gehad hebben, zo begrijpelijk dat je haar naar de kliniek hebt gebracht, ik duim dat Jazzy er goed doorkomt. En voor jullie heel veel sterkte