Jaaaa, ik volg. Zucht...Die merrie kan je nog een ezel op zetten en dan komt er nog iets moois uit!
En ik duim voor een merrie!
GJ9
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 22:15
Dank voor de leuke reacties weer!
[***] schreef:
O leuk een topic over je toekomstige merrieveulen
Leuk Sokje en XXtien dat jullie zoveel van Elegant terug zien!
Roosmarie is ook een echte Elegant, al lijkt ze ook op haar moeder en oma, foto's van hen kan je hier aanklikken (waren daar beiden al erg oud): http://www.sporthorse-data.com/d?i=11241411
Ik heb voor Winningmood gekozen omdat ik hem qua type mooi bij mijn merrie vind passen. Ik fok het liefst met een hengst die qua type dicht bij mijn merrie ligt, omdat je zo een fokvaste stam opbouwt/vasthoudt. Dus steeds met een vergelijkbaar type fokken. Dat is ook waarom er eigenlijk nooit een lelijke uit Roosmarie komt (denk ik), omdat haar stam heel fokvast is opgebouwd (en met zo'n merrie heb ik dus onwijs veel geluk, een goede stam opbouwen kost een mensenleven!). Niet fokvast is: kort x lang bijv kan lang worden, maar de generatie daarna sta je dan weer voor een verrassing (kan ineens het korte gen boven komen). Denk dat Winningmood het formaat en front kan bevestigen, mogelijk iets moderner geven en zeker niet achteruit zal fokken qua souplesse. Daarbij kan hij bloedspreiding geven, brengt weinig volbloed mee en is een nog veelzijdig gefokte hengst (vroeger werden er voor het Gelders paard ook al veelzijdige Duitse hengsten gebruikt, bijv. Amor, Eclatant, Normann, vandaar dat ik dit wel een leuke gok vind).
fleur_yen
Geplaatst: 26-01-17 00:39
Ik heb totaal geen verstand van zowel Geldersen als van fokken. Maar je merrie vind ik erg leuk en vorig jaar heb ik ook al met enig regelmaat je merrievolgtopic aangeklikt, dus ik volg
GJ9
Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 15:46
fleur_yen schreef:
Ik heb totaal geen verstand van zowel Geldersen als van fokken. Maar je merrie vind ik erg leuk en vorig jaar heb ik ook al met enig regelmaat je merrievolgtopic aangeklikt, dus ik volg
Veulentjes spreken altijd wel tot de verbeelding toch Leuk dat je volgt!
Wie weet Haar kinderen lijken wel op elkaar, heb ook nog een jaarlinghengst van haar die ook zoveel maat heeft. Hengsten worden wel een keer verkocht, ook als er nu weer een hengstveulen uit komt.