Engelse dame Sanya x onbekend UPDATE merrieveulen geb 6/4

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: [Tinker] Engelse dame Sanya x onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 16:22

Ik hoop van wel maar mijn gevoel zegt dat ze maart niet gaat halen. Veulen is nu 3 weken geleden begonnen met oefenen met draaien, wat, naar ik lees overal, in de 10e maand gebeurd. De laatste 2 weken veranderd ze ook erg van vorm, buik schuift naar achteren, flanken vallen in, banden worden met de dag losser (lekkere puntbilletjes ook), staart kan al flink omhoog zonder weerstand.

Uiteraard hoop ik gewoon dat ze wacht tot maart/april met mooi weer XD maar wel zullen t zien :P

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:25

Ik volg mee! Wat een aansprekende merrie!

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:22

En hoe gaat het? Is ze al weer dikker geworden?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 00:00

Het is een heerlijk bolletje :D laatste week lag ze ineens ook elke dag wel, iets wat ze nooit doet. En vorige week was ze ook flink naar haar buik aan het trappen. Arme dame waggelt er ook zo heerlijk bij als ze loopt :')

Het weiland is gelukkig nu redelijk met de sneeuw en vorst. Echter gaat het voor t weekend weer regenen dus gaat ze dinsdag verplaatsen naar een andere weide. Staat ze apart maar naast een andere kudde. Hier is ook veel meer toezicht, iets wat ik toch wel prettig vind.

Met haar uier gebeurt iig nog steeds niks :') hopelijk blijft de beeb voorlopig nog even zitten :D

Even foto's geupload met de Bokt upload, doe het liever via n andere site maar die werkt niet mee (ivm kwaliteit)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bolletje <3

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 01:01

Jeetje wat een prachtige merrie zeg! <3
Had haar overigens groter verwacht als 148...ze toont groter vind ik.
Ze heeft ook wel lekkere bewegingen, zelfs met zo'n enorme buik! :wow:
Succes met de laatste loodjes!
Ik gok ook op een hengstje.

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 08:28

Wat een leuk en herkenbaar topic! Ik heb dit zelf ook gehad met mijn merrie uit Engeland ik volg!

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:31

Ze heeft een skippybal ingeslikt. Ga je haar melk testen met van die strips? Om haar waardes te zien. Ze zeggen dat ze dan binnen 24 uur bevallen als ze een bepaalde waarde hebben. Weet niet als je aan haar uier mag komen. Ze oogt zeker groter dan 1.48. Ben benieuwd wat ze aan het bakken is. Lijkt me voor jou ook spannend want je weet niet wat je kan verwachten.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 23:57

Wil dat idd wel gaan doen! Helaas nog steeds geen uierontwikkeling. Wel een onwijs actief veulen vandaag :):)

Vandaag ook een paar x gezien dat ze leek te gaan mesten, hield haar staart ook wat scheef, maar er kwam geen mest. Later wel gewoon. Vandaag trapte ze ook veel naar haar buik. Ze maakt het iig spannend :D

Filmpje van de beeb, krijg hem alleen niet gedraaid.

Afbeelding
Afbeelding

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 20:33

Het wordt steeds spannender!

Donderdagochtend was haar kling ineens wat kleiner, ze draaide ook ineens weg toen ik met het halster bij haar hoofd kwam. Heeft ze nog nooit gedaan. Hebben ook altijd een vaste routine als ik haar eten kom geven.

Vrijdag erna was de kling nog kleiner? En weer draaide ze weg. Deze dag viel me ook op dat ze echte puntbillen begint te krijgen en de banden nu wel heel slap worden. Nog geen verandering bij de uier.

Gisteren was de kling weer iets groter en ineens helemaal schoon :') Ik heb haar ook over kunnen zetten naar een eigen stuk graslandje op het erf zelf, waardoor er nu veel meer toezicht is. Ze vindt de paarden naast haar gelukkig erg leuk en vice versa, dus ze staat er rustig bij.

Vanochtend was ze nogal happy om me te zien (scooter herkend ze inmiddels XD). Kling was nog hetzelfde, voelde ietwat vocht voor de uiers. Ze hield haar staart ook iets scheef en vond haar wat onrustig ogen, dunne mest ook. Verder nog totaal geen activiteit bij de uiers zelf.

Morgenmiddag weer langs, gelukkig wordt ze ook goed in de gaten gehouden door de andere stalgenoten en de boer zelf :) komt wel wat regen aan dus hopelijk wacht ze nog even. Anders gaan we even kijken of we binnen wat kunnen regelen. De temperaturen zijn gelukkig wel een stuk hoger, alleen nu moet t nog droog blijven :P

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:47

Nog net op tijd O:)
Ik volg ook mee!
Knappe merrie is Sanya <3

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:46

Hoop wel dat ze de beeb deze week nog binnen houdt. Morgen zelfs storm op komst.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 00:51

Dat hoop ik ook inderdaad :oo vandaag nog steeds geen verandering bij de uier en kling. Beeb weer voelen schoppen ♡♡

Hopelijk wacht ze iig nog 2 weekjes dan wordt t beter weer. Merk wel dat als de zo'n goed schijnt de beeb een stuk drukker is

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:31

Spannend hoor!

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:23

Ik volg ook nog even snel mee! :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:24

Ik volg ook! Mooi hangbuikje heeft ze :))

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 23:39

Wat leuk dat jullie allemaal volgen :D

Inmiddels nog steeds geen verandering in uier en kling. Van mij mag ze ook nog wel even een paar weken wachten totdat t droog blijft :')

Vandaag weer een zonnetje...en ja hoor de beeb was weer actief :') vond moeders alleen iets minder leuk, die had haar dag niet echt...

Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig wilde ze (uiteindelijk XD) toch nog een beetje leuk kijken. Wel met moeie oogjes :(:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:47

ik kom ook volgen! super leuke merrie heb je

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:56

Mooie hangbuik!❤

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 10:10

Big momma :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Veulen is de laatste dagen flink druk. Zo heerlijk om dan met mn armen om haar buik en met mn oor tegen haar buik te luisteren/voelen XD eerste x keek ze n beetje raar op maar inmiddels is ze t wel gewend :')

Nog steeds geen verandering in uier en kling.

Volgende week vrij genomen onder voorbehoud dat er een veulen is. Maar gok niet dat t nodig gaat zijn :')

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:30

Oh wat is ze mooi rond! Heb je al namen?

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:26

Knappe dame kan je een uierfoto maken?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 22:49

Aniek, zal ik morgen even doen :D

Christaerik, voor een hengstje ben ik er al uit. Dat wordt Aidan (little fire). Merrie ben ik er nog niet helemaal uit, wil iig beginnen met de A.

Namen die ik nu in mijn hoofd heb zijn Avalynn, Aylin, Aislin. Suggesties zijn welkom :D liefst een beetje Iers/Engels klinkend :P

Stalnaam is ook aangevraagd :D alle veulens krijgen hier het voorvoegsel Novia's. Dus wordt t een hengstje wordt het Novia's Aidan.

Novia staat voor nieuw en jong. Was nog best lastig een naam kiezen, maar deze bleer maar in mijn hoofd hangen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:04

Ah wat een knappe merrie! Vind haar erg aansprekend. Ik volg nog even mee op het laatste moment.
Wat spannend! Ze is mooi rond :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 21:54

Nou vandaag zijn haar vriendinnen naar voren gekomen ♡
Afbeelding

Zelf was ze vrij onrustig, at een stuk minder, kling is ook eindelijk weer iets groter en gezwollen (had ze eerst ook maar toen "kromp" het ineens zo'n 2 weken). Uiers nog helemaal niks :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Had er vandaag een raar gevoel bij...Ze was anders dan anders. Zei al tegen haar NIET vannacht :') vanaf morgen gaat ze namelijk 's nachts in een stalletje lekker warm en droog binnen :D

Stalhouder denkt gelukkig heel fijn mee en heeft de perfecte plek voor haar. Mag ook een camera plaatsen dus ben daar ook even voor aan t kijken. Als het nog op tijd is XD

Op de dag kan ze dan heerlijk naar buiten (tenzij het echt de hele dag flink regent) en dan 's nachts lekker droog binnen ♡ zo fijn!

Salora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:05

Oh wat een knappe merrie! Ik volg graag mee!